{{error}}

Unesite e-mail:

N
11.9.2004. u 00:26
Astronomi otkrili još jedan prsten oko Saturna
Astronomi su uspjeli, zahvaljujući američko-evropskoj sondi Casini-Higgins, otkriti još jedan prsten oko Saturna, saopštili su u petak predstavnici Američke agencije za istraživanje svemira (NASA).
Do otkrića je došao britanski naučnik Karl Mirey sa univerziteta u Londonu zahvaljujući fotografijama koje je sonda poslala Zemlji, prenijela je agencija AFP. Prema Mireyovim saznanjima, prsten se nalazi na 138.000 kilometara od središta planeta, a njegov položaj odgovara orbiti Atlasa, jednog od Saturnovih satelita.

Kako se ocjenjuje, širina prstena iznosi oko 300 kilometara. Prva snimka Saturnovog prstena Casini-Higgins poslana je početkom jula.

Sonda je poslala dva kompleta fotografija. Na prvom se vide snimci koji su napravljeni prilikom zaustavljanja sonde u vrijeme snimanja, kada prsten nije obasjan Suncem, a na drugom je prsten osvijetljen i vidljiva je njegova struktura.

Jedine snimke Saturna kojima su do sada raspolagali naučnici, napravila je američka sonda Voyager početkom 80-ih godina, a po kvaliteti se ne mogu usporediti sa snimcima Casini-Higgins.

Ta sonda je, nakon lansiranja s Floride, započela svoju misiju prije sedam godina. Za to vrijeme ona je prešla rastojanje od 3,5 milijardi kilometara. To je prva sonda sa Zemlje koja je stigla u Saturnovu orbitu.