{{error}}

Unesite e-mail:

S
25.12.2006. u 08:20
Asteroid će 2029. "za dlaku" proletjeti pored Zemlje
Scena iz filma "Armageddon"
Američka agencija za istraživanje svemira NASA smišlja ideje i priprema planove koji bi trebali preusmjeriti 40 tona težak asteroid koji će u aprilu 2029. godine proletjeti opasno blizu naše planete.
Kako saznaje "The Sunday Times", ovi planovi će biti predstavljeni i razmatrani početkom 2007. godine na redovitom godišnjem sastanku Američke asocijacije za unapređenje svemira.

Strah da je Zemlja u opasnosti od asteroida povećao se otkrićem jednog većeg asteroida koji orbitira oko Sunca, a u aprilu 2029. će pored Zemlje proletjeti na udaljenosti od svega 35.405 km, što u terminologiji astronomije znači "za dlaku".

NASA planira skrenuti asteroid sa putanje kako bi zaobišao Zemlju u širem luku. Jedna od mogućnosti jeste da će NASA poslati letjelicu robota koja će pokušati promijeniti kurs asteroida kada letjelica sleti na njega.

Prema istraživanjima stotine malih asteroida orbitira svaki dan oko Sunca i prolijeće kroz Zemljinu orbitu. Ali jedan asteroid, za kojeg su svi zabrinuti je 415 metara dug meteor nazvan Apophis, prema grčkom imenu egipatskog boga poznatog kao "Razarač". Apophis će proletjeti tako blizu Zemlje da bi mogao uništiti mnoge satelite.

Iako bi asteroid 2029. godine trebao proletjeti pored Zemlje bez nekih incidenata, glavna briga naučnika jeste Apophis-ovo 323 dana dugo orbitiranje oko Sunca, u toku kojeg dva puta presiječe putanju Zemlje, stvarajući još veći rizik u budućnosti. Sljedeći blizak susret naše planete i Apophisa će se desiti 2036. godine.

Otkad je otkriven Apophis, naučnici NASA-e pripremaju planove kako da ga skrenu sa putanje. Prema NASA-inim procjenama, kada bi ovaj asteroid pogodio Zemlju, proizveo bi detonaciju kao 880 megatona TNT eksploziva.

Druga ideja za rješenje ovog problema, koju je predočio bivši astronaut Edward Lu, je izgradnja velikog svemirskog broda na nuklearni pogon, koji bi lebdio nad asteroidom i koristeći asteroidovu gravitaciju ostao u orbiti. Lu procjenjuje da 20 tona teška letjelica može odgurnuti asteroid s putanje za godinu dana.

Lu se osvrnuo na popularni hollywoodski film iz 1998. "Armageddon" u kojem glavnu ulogu igra Bruce Willis u pokušaju da nuklearnom bombom uništi asteroid koji je krenuo prema Zemlji. Lik kojeg glumi Bruce Willis umire nakon aktiviranja nuklearne bombe koja je raznijela asteroid, čime su dijelovi asteroida zaobišli Zemlju.

Lu i drugi naučnici smatraju da je ovakav pristup neprihvatljiv i da bi povećao mogućnost da se asteroid raspadne na više meteora koji bi izbombardirali Zemlju.

U stvarnosti su šanse da veći asteroid pogodi Zemlju jako male. Smatra se da se udari opasnijih asteroida mogu desiti tek svakih 1.000 godina.