NASA

Američki radar na Mjesecu pronašao kratere pune leda

Sarajevo-x.com
Foto: AP
Američki radar koji je u svemir lansiran zajedno sa indijskim bespilotnim svremirskim brodom, otkrio je na mjesečevom sjevernom polu nekoliko desetina kratera ispunjenih ledom.

Radar američke svemirske agencije Mini-SAR pronašao je više od 40 malih kratera veličine od dva do 14 kilometara, a svaki od kratera je ispunjen ledom.

"Procenjuje se da krateri sadrže najmanje 600 miliona metričkih tona zaleđene vode", saopštila je NASA.

"Ovo otkriće radara pokazuje da je Mjesec daleko interesantnije i atraktivnije naučno, istraživačko i operativnno odredište nego što se do sada mislilo“, kazao je Paul Spudis, šef misije Mini-SAR pri Lunarnom i planetarnom institutu u Houstonu.

Mini-SAR je tokom prošle godine prikupljao podatke o mjesečevim polarnim kraterima koji nisu vidljivi sa Zemlje.

"Nakon analize podataka naš naučni tim je došao do saznanja da bi u kraterima moglo biti leda, a to je otkriće koje će budućim misijama dati novi cilj“, kazao je naučnik Jason Crusan.

Ova otkrića će biti objavljena u magazinu "Geophysical Research Letters“, a prikupljeni podaci se poklapaju sa otkrićima drugih NASA-inih instrumenata, te dopunjuju postojeća naučna saznanja o mnogobrojnim stanjima vode pronađene na Mjesecu.