Napadne i provokativne
0

VIDEO / Reklame koje potencijalne klijente doslovno progone

Klix.ba
Novo doba dovelo je do toga da oglašavanje u TV programu ili printanim medijima jednostavno više nije dovoljno efikasno, a još manje brzo. Zbog toga oglašivači i marketinške agencije su se doslovno okrenuli prisiljavanju potencijalnih klijenata, i to na najnemogućnijim mogućim mjestima. Pogledajte najluđa mjesta na kojima vas može dočekati nečija reklama.

Pojava ubacivanja marketinškog sadržaja na gotovo svaku fizičku lokaciju i aspekt našeg svakodnevnog života poznata je kao Ad Creep. Fenomen je počeo početkom '80-ih godina prošlog stoljeća sa inovacijama poput oglašavanja na čelima. Sve je počelo tako što su manje kompanije nudile novac mladim ljudima da nose privremene tetovaže između očiju. Ideja se svidjela i velikim kompanijama. Jedan od prvih slučajeva ovakvog masovnijeg oglašavanja desio se 2004. godine, kada je 40 ljudi sa logom Toyote Scion na svojim čelima prošetalo Times Squareom i predstavilo novi model.

Ad Creep je tada eksplodirao i ljudi doslovno više ne mogu pobjeći od reklama. Donosimo vam pregled najluđih i najnapadnijih oglašavanja.

1. Butine japanskih djevojaka

Japanska PR kompanija Absolute Territory počela je plaćati mladim ženama da nose njihove reklamne naljepnice na svojim butinama, tačno na ivicama između suknji i čarapa. Više od hiljadu i po djevojaka iznad 18 godina prijavilo se da učestvuje u ovome, a njihov broj svakodnevno raste.

Nakon što odabere reklamu, djevojka je mora nositi najmanje osam sati dnevno, u tačno određenom periodu. Kako bi dokazale da aktivno izlaze i nose naljepnice, djevojke moraju da postavljaju i fotografije na Facebook, Twitter i druge društvene mreže.

2. Butici Superette

Superette, lanac butika iz Aucklanda, želio je da reklamira prodaju kratkih šorceva. Marketinška agencija DDB Auckland postavila je pločice na autobuskim stanicama te klupama u parku i tržnim centrima. Ukoliko ljudi sjednu na klupu, pločice jednostavno utisnu marketinšku poruku u njihove butine i pretvaraju ih u besplatnu pokretnu reklamu.

3. Right Guard

Kompanija Right Guard testirala je 2008. godine Ad Creep u londonskoj podzemnoj željeznici ušivši minijaturne TV aparate pod pazuhe jakni glumaca, a njihova reklama se neprekidno vrtjela na ekranu.

4. Vlada Luksemburga

Vlada Luksemburga postavila je na mesna pakovanja u supermarketima naljepnice sa natpisom: "Ukoliko platite prostitutku, finansirate trgovinu ljudima. Svake godine 2.450.000 ljudi postanu žrtve trafikinga, od kojih se 92% koristi za pružanje seksualnih usluga. 98% žrtava seksualne industrije su žene i djeca“.

5. Amnesty International

Organizacija Amnesty International 2009. godine "upakovala" je mladu volonterku u providni kofer i "provukla" je prtljažnim trakama na nekoliko njemačkih aerodroma. Na koferu je bio natpis: "Zaustavimo trgovinu robljem".

6. ADT-ovi protivprovalni sistemi

Kompanija ADT je, pomoću agencije DDB, upadala u stambene zgrade širom čileanske prijestolnice Santiaga i u stanove ubacivala kutije. Na kutijama je bio ADT-ov logo i natpis: "Provala u vaš stan je lakša nego što mislite".

7. Papa John's

Jedna od najefikasnijih reklamnih kampanja u Peruu bila je postavljanje naljepnica sa likom dostavljača pice i kontatnim informacijama picerija Papa John's na špijunke vrata. Reklame su postavljene u večernjim satima, a ljudima je samo pozvonjeno na vrata. Kampanja je koštala čitavih 200 dolara, ali je prodaju picerije povećala za 80%.

8. Njemačka izdavačka kuća Eichborn

Njemačka izdavačka kuća Eichborn 2009. godine pustila je dvije stotine muha na koje su bili privezani baneri. Potez je malo uznemirio posjetioce Sajma knjige u Frankfurtu, ali je privukao pažnju industrije.

Kako kažu, baneri su dizajnirani tako da muhe mogu da polete sa njima, ali nisko i na kratke relacije te su se morale neprestano spuštati na posjetioce.

9. Lactacyd, sredstvo za intimno čišćenje

Marketinška agencija Grey iz Stockholma postavila je flajere sa uzorkom gela Lactacyd na sjedišta 10 hiljada ženskih bicikala u nekoliko većih gradova u Švedskoj.

10. Zurich osiguranje

Zurich HelpPoint, svjetski osiguravajući konglomerat, zaključio je kako ljudima neće previše smetati ukoliko stave malo razbijenog stakla, grafita i naljepnica sa ogrebotinama na njihov automobil. Kada žrtve reklame shvate da se radi samo o naljepnici i odlijepe je – ukaže se natpis na poleđini: "Za brze i jednostavne popravke automobila kontaktirajte Zurich HelpPoint".