INDEXI '09
0

Točku nagrada za najboljeg gitaristu

Sarajevo-x.com
Članovi Programskog vijeća regionalne muzičke nagrade INDEXI '09 odlučili su u kategoriji "Posebne/počasne nagrade" nagradu "Bodo Kovačević" za gitaristu dodijeliti Radomiru Mihajloviću Točku, jednom od najboljih gitarista u regionu.

Programsko vijeće čine Avdić Selvedin, Bakić Goran, Dujmović Josip, Gall Zlatko, Janjatović Petar, Lokner Branimir, Mijatović Bogica, Misirlić Amir, Rizvo Mesud i Škarica Siniša.

Gitarista, kompozitor i idejni lider grupe "Smak", Točak je rođen 13. juna 1950. u Čačku. Stil sviranja mu karakteriše spoj lirske osjećajnosti i gitarske tehnike. Posjeduje specifičnu tehniku sviranja prstima desne ruke koju koristi ravnopravno sa klasičnim načinom okidanja žice-trzalicom.

Veoma cijenjen kao "live" svirač koji uspije da kontroliše ton i istovremeno se prepusti kontaktu sa publikom koja mu daje motiv za improvizovanje. U dosta kompozicija koristi druge štimove kao i "naturalne" efekte koji se dobijaju pomoću gitare i pojačala, dakle bez posebnih tehnoloških pomagala.

Također je dosljedan kada je u pitanju studijski rad i nasnimavanje. U komponovanju balada veoma je inventivan, u vođenju melodije kroz jednostavne harmonske strukture od nekoliko akorda ("Blues u parku", "Plava pesma", "Nebeski splav", "Remizov valcer"). Često kreira rifove u kojima dominiraju veliki intervali i "prazne žice".

Takođe eksperimentiše sa zvučnim slikama koje nastaju kada se na klasične "power chords" doda još jedan ton (terca, recimo).

Dugi niz godina Točak vodi sopstvenu školu gitare, a kao solista gostovao je na brojnim albumima svojih kolega, te u nekoliko solo projekata između kojih je i trio u kome su bili bubnjar David Moss i basista L. Andrijić kao i trio pod nazivom "Tek" sa S. Stojanovićem na bubnjevima i Mikicom Milosavljevićem na basu.

U nekoliko navrata komponovao je muziku za film i pozorište. 1994. je dobio kristalnu prizmu za muziku u filmu "Vizantijsko plavo". U posljednje vrijeme se bavi eksperimentima na polju poliritmije. Aktivno koristi kompjutersku tehniku kao ispomoć u oblasti aramžmana i obrade snimaka. Pomoću kompjutera komponuje muzičku priču pod nazivom "Zenit", koja ima dosta dodirnih tačaka sa pojmom simfonije u klasičnoj muzici.