Muzika
0

Tereza Kesovija objavila svoj posljednji studijski album

Klix.ba
Nakon 55 godina karijere, Tereza Kesovija stavlja krunu na svoje muzičko djelovanje objavom posljednjeg studijskog albuma "Oči duše".

Premijerno preslušavanje albuma zakazano je u ponedjeljak 4.4. na Narodnom radiju u Glazbenom showu Dalibora Petka od 18 sati.

O ovom izvanserijskom izdanju, Hrvoje Horvat, u popratnom tekstu, između ostalog piše:

"Malo je prvorazrednih, ali doista prvorazrednih pjevačica, a još je manje istinskih scenskih ikona koje vas harizmom obuhvate čim 'zinu' i popnu se na pozornicu. Tereza Kesovija jedna je od njih, prvakinja domaće muzike čiji scenski zagrljaj 'jača' i steže vas sve brže, proporcionalno njenom iskustvu. Ne treba ići daleko u prošlost, nekoliko puta uvjerio sam se u to u zadnje vrijeme, na koncertima 'Dive' na kojima je Tereza nastupala s Gabi Novak i Radojkom Šverko.

Već i sam spomen tog 'paketa' koji je punio dvorane podsjeća nas na vrijeme u kojem su pjevačke zvijezde doista i – pjevale. I na vrijeme u kojem je zabavna muzika doista bila zabavna. Danas je sve samo ne zabavna, ili, kao što je Terezin veliki prijatelj Arsen Dedić to najbolje opisao, 'laka muzika, teške riječi'.

Za razliku od svjetske scene na kojoj i nove pjevačke zvijezde poput Beyonce ili Lady Gage imaju golemo muzičko znanje, za koje mnogi od njihove publike niti ne znaju, kod nas se situacija, a i navike publike, što se tiče 'pravih' pjevačica promijenila. Budimo brutalno iskreni – srozala.

Svježina i lakoća te, naravno, pjevačka 'duša' i znanje čine Terezu jednom od onih s druge bande, opravdanim legendama domaće muzike. Kad se popne na pozornicu nakon druge pjesme kao da je bis, publika je već u petoj brzini, a tempo i pažnja kojom Tereza okupira publiku ne posustaju. Ukratko, Tereza je istinska diva koja ima i jednu paklenu genetsku predispoziciju; i danas djeluje mladoliko i 'nabrijano' više nego njene mlađe kolegice, a iskustvo joj daje lakoću s kojom ozbiljne dionice i ozbiljan repertoar otpjeva s lakoćom. Da se smrznete, pardon, odmrznete.

Kako sve to prenijeti na album, možda je bilo osnovno pitanje njene današnje karijere? Devet godina nakon zadnjeg albuma i izvrsne nedavne autobiografije 'To sam ja' – kojom ne samo da je ispisala i bogatu zanimljivu vlastitu priču, nego i pokazala koliko je dobar pisac u dugim formama, jer radi se o knjizi od 500 stranica – Terezin novi album 'Oči duše' dao je odgovor i na to pitanje.

I to je odličan odgovor. Sve ono što Tereza intuitivno 'emitira' kad je na sceni trebalo je nekako pretvoriti i unijeti u nove pjesme. Osnovni razlog da su 'Oči duše' toliko uspjele nisu samo pjesme kojima su autori dali najbolje, primjerena produkcija i odlični aranžmani iskusnog Ante Gele te neusporediv Terezin glas, nego usporediva visoka kvaliteta svega nabrojanog u kojem se nije izgubilo niti onaj presudni sastojak – osjećaj za feeling.

'Oči duše' podižu standarde današnje domaće pop muzike, jer su finom mješavinom uspjeli zadržati eleganciju i 'poruku', dodati im savremen prizvuk, a Terezi ne samo elegantne nove pjesme, već i nekoliko potencijalnih novih hitova. Ne na onaj blentavi način kako danas neki zamišljaju moderno s čekićanjem ritam mašine, nego pametno posluženom recepturom koja u ova postmoderna vremena crpi s raznih izvora, povezuje Terezinu tradiciju i današnji outfit te glavni sastojak – neusporedivo sugestivan glas.

Upravo zbog tog spoja refleksivnog i vitalnog, albumom 'Oči duše' Tereza daje svojoj, ali i novoj publici aktuelne dokaze da s njom mogu uživati i dalje. Uvodna 'Ostavi me tu' vraća nas pariskom spleenu i delikatnom šansonjerskom ambijentu s kojem je, dok to niko drugi odavde nije, u Parizu nastupala u Olympiji te tamo živjela. 'U srcu mome', s akustičnim gitarama i decentnom violinom i harmonikom, nastavlja refleksivni ambijent pjesama u kojima Terezin vokal naprosto briljira. 'Posuđeno vrijeme' pripada redu egzistencijalnih tema, ali iznesenih s lakoćom u kojoj se majstorsko pjevanje spaja s melodijom i štrajhovima violina i teče neprimjetno, upravo kao vrijeme. Kao i u 'Pismu', Tereza sa saradnicima zapravo publici šalje pismo i svoju priču, a upravo pjesma 'Moja priča' izravan je dokaz kako Tereza tu priču opet iznosi 'van iz zvučnika', skoro fizički u vašu sobu. Potencijalni hit i jedna od ključnih pjesama albuma.

Naslovna 'Oči duše' nastavlja niz refleksivnih pjesama u kojima se prošlo iskustvo spaja s elegantnom sviračkom podlogom i reprezentativnim refrenima, i tu je već sasvim jasno da će radijski urednici moći birati pjesme s čitavog albuma.

'Poezija' donosi drugačiji aranžmanski pristup Ante Gele i svirku pratećeg sastava, a spot bezgrešnog Terezinog belcanta, bržeg tempa i uplifting refrena rezultira potencijalnim hitom. Klavirska balada 'Poljubi me' osobna je tema s pridodanom delikatnom Gelovom akustičnom gitarom u kojoj Terezina izvedba i emocije nose priču na vrhu koje je glas koji ne možete čuti nigdje drugdje.

Kabaretski intonirana 'Moj grad' primjer je žanrovskog iskoraka na albumu, na rubu vodvilja i starinskog filmskog ambijenta, posvećena Dubrovniku, s francuskim štihom i razigranim duhačima i gudačima koji kao da vas s ringišpila zovu da im se pridružite. 'Uspomena' je još jedan od vjerovatnih hitova, koji skupa s 'Mojom pričom' dovodi do završne 'Plus Loin Que L'amour', francuske teme koja vraća album prema početnom ambijentu i zaokružuje Terezinu novu priču, koja vas zove da je opet pustite ispočetka s CD playera.

Ovakav album danas bi komotno mogao funkcionirati na francuskoj ili talijanskoj pop sceni, a ovakvih prvakinja niti oni nemaju previše. Za pretpostaviti je da će tako biti i kod nas pa smo evo i ovim putem opet barem malo dio svjetske priče, ali s primjerenim i potvrđenim domaćim sastojcima i – ključno – na jednistven Terezin način".

Na ovom je albumu Tereza sarađivala s mnogobrojnim kompozitorima i tekstopiscima poput Maye Sar, Đele Jusića Jr, Paule Jusić, Branimira Mihaljevića, Željka Pavičića, Brune Krajcara, Bratislava Zlatanovića, Sandra Bastiančića, Borisa Škorića, Davora Jašeka, Jelene Buča, Vladimira Uzelca, Nane Vlašića, Faye i Djure Zifre.

Album je sniman 2015. godine u AG studiju, a za aranžmane, produkciju i miks u potpunosti je zaslužan Ante Gelo.

Za idejni koncept i likovno oblikovanje zaslužne su Kreativne ovčice, a ilustracije je napravila Ivana Franjić Tušek.

"Oči duše" su od sljedeće sedmice u prodaji u svim boljim muzičkim dućanima u Hrvatskoj, saopćeno je iz Dallas produkcije.