Muzika
16

Magični afrički bubanj djembe u rukama Asmira Turčinhodžića i kolega

Piše: Mirjana Radanović
(Foto: Klix.ba)
Afrička muzika je u svojim vijekovima starim običajima i ritualima oduvijek imala veliki kulturni i društveni značaj. U tradicionalnoj afričkoj muzici publika i muzičari nisu odvojeni jedni od drugih. Poznati su po tome da svi zajedno djeluju pjevajući i plešući, a jedan od afričkih instrumenata sa velikom snagom i širokim spektrom zvukova koji je sve više popularan u našim predjelima je perkusionistički instrument – djembe.

Banjalučanin Asmir Turčinhodžić, perkusionist čiji je bazični instrument djembe, voditelj Sekcije udaraljki omladinskog centra "Zdravo da ste" i član banjalučke muzičke grupe Akoben Electric, otkrio je čari ovog instrumenta 2008. godine.

"U muzici me je najviše privlačio ritam. Kroz moj muzički rad i razvoj, razvijala se želja i interesovanje za sviranjem instrumenta, pa sam nakon kraćeg traganja za 'pravim' instrumentom, 2008. godine pronašao afrički bubanj djembe”, rekao je Asmir za Klix.ba.

Sekcija udaraljki

Većina ljudi je prirodno fascinirana afričkim ritmovima, jer zaobilazeći bilo kakvu svjesnu percepciju ovi ritmovi ulaze u tijelo i bude zaista neodoljivu potrebu za pokretom. Upravo zbog toga početkom 2011. godine u Banjoj Luci je nastala Sekcija udaraljki omladinskog centra "Zdravo da ste", kada je uvedena kao redovna aktivnost u ovom omladinskom centru. S obzirom na to da je aktivnost otvorenog tipa, broj članova varira tokom cijele godine.

“Ideja je nastala 2010. godine u sklopu dugogodišnje aktivnosti OC ZDS-a pod nazivom, 'Mjesec kreativnog rada – razvoja mladih, Kreativni avgust', gdje sam vodio radionicu udaraljki. Početkom 2011. godine u saradnji sa OC ZDS, osnovao sam i pokrenuo novu aktivnost, odnosno sekciju u sklopu omladinskog centra, pod nazivom - Sekcija udaraljki”, ispričao je naš sagovornik.

Asmir je aktivan muzičar još od srednje škole, a samo sa Sekcijom udaraljki imao je više od 50 javnih nastupa u Banjoj Luci i ispričao nam je da Banjalučani nisu ravnodušni na afričke ritmove.

"Ne sjećam se da smo na nekom od dosadašnjih nastupa imali ravnodušnu publiku, jer većina, kako starijih, tako i mlađih, bi plesali u ritmu koji sviramo. Nakon nastupa ljudi iz publike nam prilaze, hvale nastup, razgovaraju sa nama o sekciji, o udaraljkama, afričkoj muzici i slično. Gotovo poslije svakog nastupa broj članova sekcije raste. Tako da mogu reći da nas publika doživljava jako pozitivno”, dodao je naš sagovornik.

Magični bubanj

Ovaj “Magični bubanj”, kako ga u Africi nazivaju, spoj je životinjske kože i tvrdog drveta. Djembe potiče iz Malija i Gvineje odakle se rasprostranio i na druge zapadno-afričke zemlje, da bi se kasnije proširio na Evropu i ostatak svijeta. Afrikanci smatraju da djembe ne treba samo slušati, već da on isključivo služi da bi uz njega plesali i dobro se zabavljali.

"Od početka ljudske istorije, kod svih drevnih civilizacija, ples je povezivao pojedinca sa zajednicom. Ples i ritam bubnjeva su 'maternji jezik' čovjeka. Na muziku ne gledam kao na neku umjetničku granu, niti je sviram iz zabave. Za mene su djembe i afrička muzika način života”, ispričao je Asmir za Klix.ba.

On smatra da se ritam nalazi u svakome od nas, te da su za uspjeh potrebni rad i ljubav prema instrumentu.

"Za mene je talenat samo mali pokazatelj onoga što smo u stanju učiniti u životu. Smatram da se ritam nalazi u svakome od nas u budnom ili uspavanom obliku. Potrebno je mnogo strpljenja, rada, ljubavi i poštovanja prema instrumentu. Najčešće greške kod početnika su preskakanje osnovnih vježbi i tehnike, težnja da se što prije počnu svirati ritmovi, postigne velika brzina sviranja i virtuoznost. Međutim, takav pristup daje malo rezultata. Ritmovi su sastavljeni od tri osnovna udarca i potrebno je obratiti pažnju na njih, na tehniku, pokrete ruku,sve vježbe i usavršiti ih, a tek onda preći na ritmove i duže periode bubnjanja”, naglasio je Asmir.

On je dodao da je bez obzira na tešku situaciju u kojoj živimo, uvijek potrebno imati vjere u sebe i nikada ne treba odustajati.

“Smatram da je mladom, ambicioznom muzičaru, bez obzira koji muzički pravac bio u pitanju,potrebno mnogo vjere u sebe i svoj rad, te da uprkos teškoj životnoj situaciji nikada ne treba odustati i gubiti nadu. Teško jeste, ali ako ste sigurni u sebe i u to što imate u sebi, vrijedi se boriti”, ispričao je naš sagovornik za kraj razgovora.