Muzika
20

Hadžimanov: Potrebno je razbiti barijere novonastalih državica i povezati mlade muzičare

Piše: E. Bučinski
Vasil Hadžimanov
Vasil Hadžimanov
Vasil Hadžimanov je muzičar koji dolazi iz muzičke porodice i svojim radom je pokazao da se radi o veoma talentovanom instrumentalisti i autoru. Već više od 20 godina bavi se jazz muzikom i trudi da taj pravac popularizuje koliko god je to moguće.

Ovih dana mu je izađao najnoviji šesti album Vasil Hadžimanov benda za američku izdavačku kuću "MoonJune Records" iz New Yorka. Materijal je sniman uživo sa pet koncerta održanim po Srbiji.

"S novim albumom dešava se po prvi put da imamo zaista ozbiljnog izdavača iz inostranstva koji je omogućio da dobijemo preko 40 recenzija po cijelom svijetu za taj materijal koji je sniman uživo na pet koncerata u Srbiji", rekao je Vasil u razgovoru sa novinarom Klix.ba.

Muzičari regiona teško dolaze do svjetske scene

Ovaj poznati i talentovani muzičar je zadovoljan svojom karijerom.

"Za sada sve ide u dobrom pravcu i vidjećemo da li će sve te recenzije i medijska pažnja uroditi plodom da se češće pojavljujemo po nekim evropskim scenama, a bend nikada nije zvučao bolje", naglasio je Hadžimanov.

Od samoga početka karijere cilj mu je bio da svoju muziku promoviše na najbolji mogući način i da njegov bend postane internacionalni.

"Od 1997. godine pa do danas moj bend je prošao kroz razne golgote što državnog-političkog što ekonomskog karaktera. Činjenica je da se i cijela muzička industrija promjenila i da je užasno teško kada si iz ovih naših krajeva da uopšte dopreš na inostrano muzičko tržište", kazao je Vasil.

On dodaje da je dosta putovao po regionu i do sada ali da se poslije ovoga albuma nada da će imati više koncerata i u Evropi i na tlu bivše Jugoslavije.

Trud se nakon 20 godina isplatio

Bend koji je osnovao Vasil nije komercijalan i trebalo mu je duži period bavljenja muzikom da bi došao do respektabinog izdavača.

"U mom slučaju trebalo je dvadeset godina da dođem do ozbiljnijeg izdavača, ali to ne mora da bude slučaj, jer neki muzičari jednostavno imaju sreće da uspiju i mnogo ranije. Ipak, cijela mašinerija je tako namještena da se isključivo rade projekti koji donose novac i angažuju se isključivo bendovi koji su etablirani na sceni i koji prodaju karte. Vrlo je malo vlasnika kao što je slučaj sa vlasnikom MoonJune Recordsa spremnim da promoviše bendove za koje u svijetu niko ne zna", bio je skroman, ali iskren Hadžimanov.

Hažimanov je mnogo sarađivao i sa drugim bendovima i muzičarima. Mišljenja je da je u tim saradnja svako imao neku svoju satisfakciju i da je svaka saradnje normalna i zdrava ako je njen povod pravljenje dobre muzike.

"Ja ne mogu da se pokajem ni zbog jedne svirke ili albuma, pa čak ni s onim što nije toliko vezano za pravac muzike kojim se ja bavim. Ipak, najviše sam svirao sa jazz muzičarima i imao sam priliku da sviram sa strašno mnogo odličnih muzičara za koje ovdašnja publika nikada nije ni čula a radi se o vrhunskim umjetnicima", objasnio je Vasil i dodao da je od svih njih on mnogo i naučio što danas primjenjuje stvarajući svoju muziku i aranžmane.

Nova generacija treba da se razmaše

Vasil je svirao i sa mnogim rokerima i bendovima poput Dicipline Kitchme, Partibrejkersa i Darkwood Duba i vrlo je upoznat sa scenom koje pripada tom žešćem muzičkom fahu. Ove godine on se po treći put našao kao član žirija na banjalučkom Demofestu.

Po njemu novije generacije koje tek treba da postanu dio muzičke scene nemaju priliku da se "razmašu" i pokažu svoj talenat.

"Bitno je da novija generacija muzičara pronađe put kako da dođe do publike. Mi u regionu imamo tonu radio i tv stanica koji puštaju ili turbo folk ili onu najveću ljigavštinu, ili u najboljem slučaju pop pjesme iz osamdesetih godina. Čini se da ta play lista nema više od stotinjak pjesma, a novijim pjesmama se ne da šansa za promociju. Teško je doći do publike ako niko ne pušta ono što sviraš i stvaraš", tvrdi Hadžimanov.

Ističe da poplava cover bendova možda jeste simpatična, ali da to nema nikakvu težinu i ništa ne znači za scenu jedne zemlje ili regiona.

"Bendovi koji su se ove godine prijavili na Demofest su zaista autorski jaki, ali od njih ne trebamo da tražimo da sebi postavljaju previsoke ciljeve tipa da će nekada postati nosioci neke nove muzičke scene. Niko ne treba da se bavi muzikom iz razloga da će postati neki novi Partibrejkersi ili slično", rekao je Hadžimanov i dodao da se iskren muzičar bavi muzikom isključivo jer mu je stalo do te umjetnosti i što voli da svira i komponuje.

Vasil je mišljenja da jako mnogo kvalitetnih muzičara i bendova ima i u rocku i u jazz muzici.

"Na stotine je mladih muzičara koji sviraju bolje nego mi kada smo kretali, ali je problem što oni nemaju gdje da sviraju. Jedan od dobrih stvari za muzičare jeste upravo Demofest koji muzičarima iz svih djelova regiona otvara vrata za ozbiljnije bavljenje muzikom. To je jedna stepenica više koje pomaže muzičarima da ih se primjeti i zainteresuje publiku za njihov rad", kazao je Hažimanov.

Ovaj muzičar je istakao i da je jako važno što festivali poput Demofesta omogućavaju muzičarima s prostora bivše Jugoslavije da sviraju na istom mjetu i na taj način upoznaju.

"Bitno je razbiti barijere ovih malih novostvorenih državica koje ne mogu da održe nikakvu scenu i konačno napraviti konekciju među mladim muzičarima koja nikada nije ni trebala da se prekida", rekao je na kraju Hadžimanov ističući da su one, takozvane estradne zvijezde, koje se bave "najogavnijim melodijama" uvijek znale da nađu put do publike iz susjedstva i na taj način prošire svoju nekulturu.