{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Momci iz Dubioze kolektiv kao bosanski pirati kroz objektiv Gorana Lizdeka

12.11.2015. u 22:03
458
36
Momci iz Dubioze kolektiv kao bosanski pirati kroz objektiv Gorana Lizdeka
458
Poznati bh. fotograf i dizajner Goran Lizdek autor je nove fotografije benda Dubioza kolektiv kojom momci najavljuju novi spot za pjesmu "Free.mp3", koju su posvetili osnivaču sitea The Pirate Bay, a koji predstavlja uvertiru za njihov novi album koji izlazi u februaru naredne godine.
Ovo je treća fotografija Dubioze kolektiv koju je fotograf i grafički dizajner Goran Lizdek radio za bend - prva je nastala 2013. i dobila je nagradu kao fotografija godine u BiH u kategoriji "kreativna fotografija" na festivalu Fotografija godine, a sljedeća je već realizovana iduće godine (možete ih pogledati u fotogaleriji).

"Čitav proces rada na jednoj od ovih fotografija je tehnički vrlo zahtjevan, radi se o kombinaciji fotografije i CGI-a, te vrlo kompleksnim foto-montažama, a koliko god se činilo da je najveći dio posla u post-produkciji moram napomenuti da je pred-produkcija, odnosno faza planiranja i organizacije snimanja, jako bitna faza i temelj bez kojeg bi bilo nemoguće dalje raditi. Za posljednje dvije fotografije angažovali smo i još neke kolege iz struke koji su bili zaduženi za izradu nekih od 3D elemenata koji se nalaze u finalnim kompozicijama", pojašnjava Lizdek za Klix.ba.

Lizdek se bavi isključivo reklamnom fotografijom, te, za razliku od drugih vidova fotografija, npr. umjetničke ili dokumentarne, inspiracija nije onaj neki "klasični magični momenat koji dolazi niotkud", već se radi o jednom procesu upoznavanja sa potrebama klijenta, odnosno onoga što on želi da predstavi, te traženja najadekvatnijeg načina da se to prenese u sliku.

"Ovaj vid fotografije je jedan način vizuelne komunikacije, upravo isto što je i grafički dizajn, što je ujedno i kontekst u kojem se takva fotografija najčešće nalazi. Tu se treba istaći pojam komunikacije, jer je bitno da fotografija komunicira sa publikom, da ne postoje neodgovorena pitanja, te da fotografija izaziva vrlo konkretne reakcije. Drugi lični prioritet jeste tehnička i produkcijska strana čitavog stvaralačkog procesa, a tu pridajem veliki značaj te se trudim da putem toga održim i neki vlastiti vizuelni rukopis", pojašnjava Lizdek.

Iako se bavi fotografijom, njegova primarna profesija je grafički dizajn, a u fokusu su mu radovi iz oblasti kulture i umjetnosti, a ono u čemu najviše uživa je plakat, od kojih je mnoge radio za brojne predstave u proteklih desetak godina. Među njima su i plakati za Jazz Fest, koji mu, kako kaže, predstavljaju poseban izazov, ali i užitak.

"Za svaki od ovih plakata osnovna stvar od fundamentalne važnosti je i dalje potreba da jasno komuniciraju sa publikom, odnosno da izazovu jasne reakcije. Nekad je konkretnu komunikaciju teško pomiriti sa apstraktnom simbolikom, ali to i jeste čar grafičkog dizajna", pojašnjava Lizdek.

Ovaj dizajner svoju karijeru planira nastaviti u inozemstvu, a kako kaže, ta je odluka rezultat višegodišnjeg razmišljanja i analiziranja određenih prilika i neprilika, te su prošle godine njegova supruga Nina, koja je također fotograf, i on počeli da poduzimaju konkretnije korake kako bi pokušali realizovati te planove.

"Da li će ti planovi uroditi plodom to još ne mogu tvrditi, prvenstveno iz razloga što dosta toga nije u mojim rukama", kaže Lizdek.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: