Kultura
0

Zlatni lovorov vijenac za Ljubicu Ostojić

Klix.ba
Ljubica Ostojić
Ljubica Ostojić
Večeras je na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu u prisustvu brojnih prijatelja, saradnika i studenata bh. dramaturginji, proznoj spisateljici, književnici za djecu, pjesnikinji Ljubici Ostojić, direktor Internacionalnog teatarskog festivala MESS, Dino Mustafić, uručio najviše festivalsko priznanje koje dodjeljuje Direkcija, Zlatni lovorov vijenac za doprinos umjetnosti teatra.

O njenom stvaralaštvu dugom četiri decenije govorili su Sead Đulić, direktor MTM 1974, Dubravka Zrnčić-Kulenović, te Ljiljana Mazova, teatarska kritičarka. Glumice Sonja Goronja i Mirela Lambić su izvele dijelove iz poetske drame Doticanja i Molitvu žene iz predstave Nevjesta od kiše.

Direktor Festivala, Dino Mustafić prisjetio se kako je Ljubica Ostojić prva profesionalna dramaturginja sa kojom je sarađivao i da je ona cijeli svoj radni vijek avangardna umjetnica. "Okrenuta istraživačkom teatru, po svom biću neko je koga morate voljeti", istakao je Mustafić koji i danas svojim studentima kaže da je dramaturg u teatru neophodan.

"Uvijek brižljiva, istančanog osjećaja za scenski detalj, Ljubica Ostojić ostavila je neizbrisiv trag u bh. teatru", zaključio je Mustafić. Sama Ljubica, primivši nagradu samo je kratko izjavila "Ovo je za mene i sve dramaturge". Sead Đulić podsjetio je prisutne koliko je pružala podrške edukaciji, radionicama i teatarskim projektima i u najtežim vremenima. "Ljubica je uvijek imala hrabrosti i snage da se bori protiv konvencija i za pomjeranje granica u teatru", istakao je Đulić.

Govoreći kako je svaka saradnja sa Ljubicom inspirativna i ujedno potraga za drugačijim teatarskim prostorima i pristupima, Dubravka Zrnčić-Kulenović je objasnila kako je uvijek u centru Cicinog, kako je prijatelji zovu, stvaralaštva – žena. "Ljubica vas povede u nebo da letite, da vas ojača i da znate kojim putem hodite", iskreno je objasnila Zrnčić-Kulenović.

Dugogodišnja gošća Festivala MESS, teatarska kritičarka iz Makedonije, Ljiljana Mazova, objasnila je kako je Ljubica Ostojić kao teatarska kritičarka ona koja gleda ispred sebe – predstavu i oko sebe, prateći reakcije publike. "Kad je predstava dobra ona ostane u teatarskom foajeu, kad je loša, ona ode i otpati je. Cica voli pozorište i pozorište voli nju", zaključila je Mazova.

Danas je u okviru promocije knjige "Teatar pokreta Jožefa Nađa" autoru Milanu Mađareviu uručena nagrada “Marko Kovačević” za teatarsku publicistiku. Mađarev je teatrolog, dramaturg, pedagog, voditelj psihodrame, te pozorišni i radio reditelj. Po vremenu nastanka i po svojim karakteristikama predstave Jožefa Nađa su kombinacija postmodernog i postdramskog pozorišta. U knjizi "Teatar pokreta Jožefa Nađa" autor je želio da protumači Nađov kreativni proces u devet njegovih predstava koje su nastale između 1987. i 2003.