{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


U Sarajevu promovisana monografija "Sevdalinka - alhemija duše"

F
22.10.2012. u 21:35
8
7
U Sarajevu promovisana monografija "Sevdalinka - alhemija duše"
8
U Sarajevu promovisana monografija "Sevdalinka - alhemija duše"
Promocija monografije “Sevdalinka-alhemija duše” upriličena je u ponedjeljak u sali Bosanskog kulturnog centra.
Autor knjige je Esad Bajtal za kojeg se obično vežu teme društvenog angažmana. U ovoj monografiji "progovorio" je o fenomenu sevdalinke. O Monografiji su govorili etnomuzikolog Tamara Karača, prof. Tarik Haverić, urednik izdanja Željko Ivanković i Milan Pekić.

Monografija u izdanju Rabica posvećena je doajenima sevdaha Zaimu Imamoviću i Safetu Isoviću. Ivanković je istakao da je monografija koju je uradio Esad Bajtal izuzetno vrijedna jer prilazi višeznačno fenomenu sevdalinke.

Tamara Karača govorila je o značaju istraživanja tradicijske muzike. Istraživanja, koje nije praćeno medijskom pažnjom, već znanjem, upornošću. Haverić se osvrnuo na tekstualnost sevdalinke o kojoj Bajtal piše. Kako Haverić navodi, Bajtal sevdalinku koristi kao medij za kritiku društva.

Milan Pekić je istakao da je za Bosnu sevdalinka isto što i fado za Portugal.

A sam Esad Bajtal, govoreći jednom prilikom o monografiji "Sevdalinka-alehemija duše", rekao je:

“Monografija se bavi fenomenom specifične tradicionalne bh. melopoetske forme, nastale islamizacijom Bosne i širih prostora u vrijeme osmanskih osvajanja. Kao kombinacija istočnjačke strasti i slavenskog senzibiliteta, nastao je melanholični muzičko-poetski izraz sevdalinke. Najveći broj tih unikatnih pjesama nastao je na tlu BiH, a "najljepše među njima", kako tridesetih godina prošlog stoljeća tvrdi dr. Jovan Kršić, "nastale su baš u Sarajevu".

Najjednostavnije govoreći, ljubav je oduvijek bila samozatajna, mistična, odnosno alhemijski tajnovita. Otuda i sam naslov knjige pokušava da sugeriše ideju o sevdalinci kao magiji i ljubavnom umijeću u okviru koga nam se ona sama pokazuje kao svojevrsni "kamen mudrosti".

"Dakle, onaj uz čiju pomoć zaljubljeni pokušavaju namamiti i osvojiti izabranika svoga srca i tome zahvaljujući, izbaviti se iz derta i ljubavne nevolje, zadobivši tako najveće ovozemaljsko bogatstvo u okviru ljudskog poretka stvari. To bogatstvo, kao jedino istinski duševno i univerzalno-životno bogatstvo, je upravo ljubav. Sevdalinka pjeva o njoj. I ne samo njoj", rekao je Bajtal.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: