Kultura
19

Swann publiku odveo u period kada je rat svjetskih razmjera bio nepoznanica

Klix.ba
Sinoćnji koncert američkog pijaniste Jeffreyja Swanna je odveo sarajevsku publiku kroz muzički vremeplov u period kad pojam rata svjetskih razmjera je još uvijek bio nepoznanica.

Swann se na njemu svojstven način obratio publici te predstavio svaku od kompozicija iz tog perioda s koncertnog programa.

Shvatili smo da su umjetnici, prvenstveno kompozitori tog doba, itekako predosjećali ono što se nije moglo predvidjeti: prvi svjetski rat, stoljeće krvoprolića i veliki nadolazeći val ljudske patnje i boli.

Sljedećih 100 godina je, kao jedna tema s varijacijama, ostalo zapamćeno kao stoljeće u kom je osnovna tema riječ rat. Svaki od tri kompozitora iz tog perioda s koncertnog programa je predosjetio stoljeće ratova, ali svaki na sebi svojstven način iskazao tu bojazan u svojoj muzici.

Janaček u svojoj kompoziciji "In the Mist" napisanoj u 1913 godini, s dječijom naivnošću oslikava nadolazeći val globalne nemani. Scriabin u svojoj “Sonata No. 9” napisanoj u 1913, mistično oslikava tzv. "crnu misu" kao nagovještaj nadolazećeg zla. A Debussy sa svojim “6 Preludes, Book II” napisanih u 1914, dočarava rast nacionalizma i patriotizma.

Drugi dio koncertnog programa je slavio Šopena, kao najpoznatijeg ratnog izbjeglicu u historiji muzike s njegovom “Sonata No 3 in B minor, Op. 58”. Nakon gromoglasnog aplauza i dva encores, Jeffrey Swann je zaključio svoj ovogodišnji nastup u Sarajevu s jednim od najljepših Šopenovih valcera, “Waltz Op. 64 No.2”.