Svojevremeno su se historičari Anna Maria Brizio, Maria Vittoria Brugnoli i André Chastelo bavili Leonardovim posebnim rukopisima, njegovim skicama i slikama objavljenim u knjizi "Leonardo umjetnik" iz 1980. godine, budući da tzv. Madridski kodeks iz 1966. godine nije ponudio odgovore na sva pitanja šta je to Leonardo opisao i skicirao budući da njegovi opisi i skice u to vrijeme nisu imali pristup predmetima napravljenim po skicama.
Potvrđeno je da je umjetnik Andrea del Verrocchio, koji je između ostalih bio učitelj Leonarda da Vincija, Pietra Peruginoa i Lorenca di Credia i za kojeg se zna da je imao uticaja i na Michelangela, bio talijanski skulptor, zlatar i slikar koji je radio na dvoru Lorenzoa de Medicia u Firenci. Isto tako je poznato i vrijeme u kojem je radio s Leonardom, te i to da mu je kao dragom učeniku posvetio pažnju i cijenio njegov rad.
Također je historijski potvrđeno da je Leonardo bio poznat po konstrukciji spomenika konja u vrtu Castella Sforzescoa u Milanu, kojeg su francuski vojnici uništili 1498. godine, a otkriće tzv. Madridskog kodeksa je dalo dokaze o ovom konju.
"Isti kodeks primijenjen na model "Konja" iz Kulenović Collection vodi do zaključka da je Leonardo vezan za dva spomenika", spomenike u Veneciji i Milanu, potvrdio je u razgovoru za Agenciju FENA kustos u muzeju i predstavnik nasljednika Kulenović Collection Rizah Kulenović.
Leonardo je bio definiran, a čak mu se to i zamjeralo, kao apstraktni mislilac koji se bavio teorijom, a ne praksom. Međutim, model "Konja" iz Kulenović Collection daje prvi fizički dokaz da je Leonardo bio i praktični umjetnik.
Privilegiju da crteže Leonarda tumače kroz istraživanje modela Verrocchia imali su slikar i poznavalac djela Da Vincija, Rizah Kulenović i inženjer Frederik von Platen.
"Nakon opsežnog rada na tumačenju slika i crteža, neupitno je da je Leonardo napravio ovog konja prema skulpturi, a u svojim crtežima je naveo i da će veliku skulpturu raditi bez repa budući da se radi o statui koja je teška 400 tona", pojasnio je Kulenović.
Muzej Kulenović Collection nalazi se u baroknom gradu Karlskrona ("Karlova kruna") na jugu Švedske. U muzejskom fundusu porodice Kulenović se čuvaju remek-djela Da Vincija, Santia, Goye, Rembrandta, minijature Maja...
Korijeni porodice Kulenović potiču iz srednjovjekovne Bosne.