Javna fukcija muzeja ostvaruje se kroz edukativnu djelatnost, kroz programski rad namijenjen različitim ciljnim grupama kao što su djeca, odrasli posjetioci, tinejdžeri, posjetioci s posebnim potrebama.
Činjenica je da muzejska edukacija podrazumijeva određeni nivo stručnosti, koja pretpostavlja formalnu kvalifikaciju iz muzeologije, znanja o sadržaju muzejskih zbirki, osnovna znanja iz teorije učenja i razvojne psihologije, a u našem sistemu ne postoji adekvatna obrazovna infrastruktura.
Zbog toga je bilo neophodno napraviti saradnju između Umjetničke galerije Bosne i Hercegovine i Katedre za historiju umjetnosti Filozofskog fakulteta, odnosno dr. sci. Asjom Mandić, koja se u svojoj doktorskoj disertaciji upravo bavila edukativnim aspektom djelovanja muzeja umjetnosti.
Studenti pete godine Katedre za historiju umjetnosti Filozofskog fakulteta u Sarajevu na predmetu Muzejska teorija i praksa koji predaje dr. sci. Asja Mandić upoznavali su se s problematikom koja se tiče muzejske publike, muzejskih programskih aktivnosti i načina na koji muzeji nastoje da se što više uključe u zajednicu. Bilo je očito da je neophodno da se u praktičnom dijelu kursa uradi nešto za lokalne muzejske institucije, kao i za zajednicu, tako da su se opredijelili da koncipiraju edukativne projekte za djecu kojim bi se radilo na promjeni imidža Umjetničke galerije Bosne i Hercegovine, odnosno kojim bi se ona repozicionirala kao značajna javna ustanova u okviru alternativnog obrazovanja.
Za Umjetničku galeriju BiH su se odlučili, jer su tu već pokrenute neke edukativne aktivnosti pa se u prostoru stalne postavke već 3 godine održavaju likovne radionice za djecu predškolskog i školskog uzrasta. Te aktivnosti planiraju se proširiti i obogatiti, a krajni cilj je uspostavljanje Multimedijalnog i multifunkcionalnog centra za muzejsku pedagogiju pri Umjetničkoj galeriji BiH koji bi bio smješten u pomoćnom objektu u dvorištu Galerije.
Autorice edukativnih projekata Dijana Čustović, Aida Hajro, Leila Kulenović, Merima Memić, Aida Salketić i Aida Smailbegović pod mentorstvom dr. Asje Mandić opredjelile su se za najmlađe posjetioce muzeja, jer u našoj sredini postoji potreba za alternativnim oblicima obrazovanja za djecu, a programi za djecu imaju potencijal za izgradnju buduće publike Umjetničke galerije Bosne i Hercegovine. Osim toga u ranoj dobi iskustvom s umjetničkim djelima može se stimulirati ne samo estetski već i kognitivni razvoj.
U utorak 06. 07. 2010. godine u 13 sati u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine studentice će prezentirati tri projekta: radionice za djecu predškolskog uzrasta, program za učenike osnovne škole i porodični vodič za roditelje s djecom. Svi projekti koncipirani su u odnosu na umjetnička djela iz stalne postavke Umjetničke galerije BiH.