Milomir Kovačević Strašni
0

Otvaranje izložbe fotografija „Tajne Louvrea“

Sarajevo-x.com
U nedjelju će u okviru drugog festivala „Vrtovi Stoca-Vrt Evrope 2009“ u objektu Šarića kuća, bivši muzej Branka Šotre u Stocu biti otvorena izložba fotografija „Tajne Louvrea“, Milomira Kovačevića-Strašnog.

Povodom otvaranja izložbe poznati fotograf kaže:

"U okviru specifične kreativne grafičke komunikacije na temu « Louvre noću », uradio sam seriju fotografija čiji je cilj bio omogućiti posjetiocima da (ponovo) otkriju ovo svetište umjetničkog stvaralaštva.

Prilično dobro poznajem ovaj muzej, ne samo ono što sam o njegovom bogatstvu naučio u Sarajevu na časovima istorije umjetnosti, nego i redovno ga posjećujući u periodu 1995 i 1996. godine. Sa velikim zanimanjem sam iskoristio ovu prilika i pohodio umjetnička djela Louvrea, ali ovaj put posmatrajući ih iz drugačijeg ugla.

Ono što me naročito interesovalo u ovom projektu je da kroz igru refleksije, sjena i prigušenog svjetla sugerišem jedan novi način posmatranja slika, statua i predmeta koji pripadaju različitim epohama. Izborom crno-bijele fotografije mogao sam ostvariti intenzivne kontraste. Tu je i jednogodišnji pripremni rad koji je značio redovne noćne odlaske u Louvre. Tako je omogućeno ovo ugodno i blisko putovanje kroz istoriju umjetnosti, kroz vrijeme čovječanstva.

Imao sam utisak da sam privilegovan svjedok nekog drugog života svih portreta statua i predmeta, života koji započinje onog trenutka kada se vrata muzeja zatvore za publiku.

Likovi su mi tada pokazivali skriveno lice njihovog postojanja, osmjehivali mi se, okretali mi leđa, ponekad bi ih iznenadio u trenutku kada bi se grlili. Plesali su za mene, gibali se radosno ili melanoholično, svirali, drijemali.

Bio bih njihov povjerenik u imaginarnom svijetu, jedini koji je mogao vidjeti svjetleći oreol koji ih je okruživao, učestvovao sam u noćnom čavrljanju žena na počinku, u patnji napuštenih kavaljera, opijum misterijom tog magičnog noćnog života.

Nadam se da sam ovim serijalom uspio na najbolji mogući način prenijeti njihove emocije i sam učestvovati u stvaranju nove, intimnije veze između umjetničkih predmeta i gledalaca".