MESS - raskoš teatarskog izričaja
2

Od teatra pokreta i zvuka do kontroverznih religijskih tema

Klix.ba
Na 52. Internacionalnom teatarskom festivalu MESS u selekciji World MESS pet predstava koje dolaze iz Italije, Švicarske, Francuske, Benina i Čilea prikazat će širok spektar teatarskog izričaja – od teatra pokreta i zvuka, do kontroverznog bavljenja religijskim temama.
World MESS počet će predstavom "Deda ne voli sving", u kojoj Julie Dossavi istražuje dvojnost dvije pripadnosti - evropske i afričke, dok je na pozornici prate kume, dobre vile, te primjeri umjetnica i političkih aktivistica crnkinja, kao što su Angela Davis, Billie Holiday ili Nina Simone. Također, kroz teatar pokreta Virgilio Sieni u predstavi "Kost", kroz gestikulirani dijalog između oca i sina istražuje dimenzije nasljednosti.

Sa akcentom na verbalni teatar, predstava iz Čilea čiju režiju potpisuje Guilermo Calderon, sastoji se iz dvije predstave "Villa" i "Govor". U "Vili", tri žene raspravljaju o mogućnostima renovacije Vile Grimaldi, glavnog mjesta mučenja i istrebljenja tokom Pinočeove diktature. "Govor" na scenu postavlja imaginarni oproštajni govor predsjednice Michelle Bachelet, u izvedbi tri glumice.

Na ovogodišnji MESS iz Italije stiže i kontroverzna predstava Romea Casteluccija, «O pojmu lica, po pitanjima sina Božijeg», koja sadrži neke od temeljnih ideja pozorišta Raffaello Sanzio o religiji ne kao mističnoj ili teološkoj manifestaciji, nego dijelu svakodnevnice. U centru zbivanja je renesansna slika «Ecce Homo», dok tokom predstave slika Isusa postaje slika svakog čovjeka.
Na dan zatvaranja 52. MESS-a, bit će prikazana posljednja predstava iz selekcije World MESS "Max Black", jednog od najznačajnijih evropskih teatarskih reditelja Heinera Goebellsa. U ovoj predstavi, sve što glumac radi pretvara se u svjetlo (vatru), sliku (akciju) i muziku (zvuk). Za svoje kompozicije, Heiner Goebbels koristi tekstove Paula Valeryja, Georga Christopha Lichtenberga, Ludwiga Wittgensteina i Maxa Blacka na francuskom i engleskom jeziku.