SAD
0

Nagrade za šest majstora džeza

FENA
Svake godine u Sjedinjenim Državama Nacionalna fondacija za umjetnost dodjeljuje nagrade za vrhunska dostignuća u džez glazbi. Pridruživši se time američkim jazz legendama poput Elle Fitzgerald, Milesa Davisa i Dizzyja Gillespiea, dobitnici te nagrade za 2009. godinu su raznolika skupina - od električnog gitariste do belgijskog harmonikaša.

Džez će 2009. slaviti šest svojih majstora. Dodjela nagrada već je održana u partnerstvu s organizacijom Jazz pri njujorškom Lincoln centru. Pri ruci se tu našao i glazbeni direktor centra, čuveni džez glazbenik Wynton Marsalis. Marsalis, govoreći o šestero dobitnika te nagrade za 2009. godinu, rekao je da su oni ostavili neizbrisivi trag na krajolik džez umjetnosti, i podarili svijetu poklon.

"Džez glazbenici svake večeri po cijelom svijetu zarađuju svoj aplauz, no posebno je važno da slavimo majstore naše glazbe. Na čast je svih Amerikanaca to sto je Nacionalna fondacija za umjetnost prepoznala središnju važnost džeza, nas i našu povijest."

Odabrani među nominacijama publike, dobitnici nagrade za 2009. su interesantna mješavina umjetnika. Bubnjar Jimmy Cobb, saksofonist Lee Konitz, trubač „Snooky“ Young, belgijski harmonikaš „Toots“ Thielemans, gitarist i pjevač George Benson, te tonski inženjer Rudy Van Gelder, svaki će dobiti nagradu u visini od 25 hiljada dolara, te će sudjelovati u priredbama koje organizira Nacionalna fondacija za umjetnost.

Među njima vjerojatno je poznatije ime George Benson, koji je stekao popularnost sa svojim pop i „rythm and blues“ albumima, no njegovi su korijeni u džezu, prenijela je VoA. On je također i najmlađi među dobitnicama nagrade - sa 65 godina starosti je 14 godina mlađi od sljedećeg najmlađeg – Jimmyja Cobba.

Benson kaže da je džezu, kao i svakoj umjetničkoj formi, potrebna publika, te je zato posebno zahvalio svojim štovateljima: "Želim vam reći da ste vi ti koji ste nas doveli tu gdje jesmo, zahvaljujući vašim ušima i vašem prihvaćanju, imali smo platformu na kojoj smo mogli izvoditi naše ideje i našu umjetnost."

Benson je svirao za publiku, dajući joj priliku da ga čuje na instrumentu na kojem je kao mladić otpočeo svoju dugu i uspješnu džez karijeru.