Kultura
0

Mustafić, Spahić i Frljić obilježili teatarsku godinu u Srbiji

FENA
Prema pisanjima srbijanske štampe, bh. reditelji Dino Mustafić, Selma Spahić i Oliver Frljić obilježili su teatarsku godinu u Srbiji.

Predstave "Patriotic Hypermarket", "Hipermnezija" i "Kukavičluk" izvođene su u 2011. pred srbijanskom publikom, izazvavši veliko interesovanje i pozitivne reakcije.

Prema pisanjima Blica, zajedničko ovim predstavama je što tretiraju goruća društvena pitanja. Riječ je o autorskim predstavama, hrabrim i radikalnim u izrazu, a tematski i idejno intrigantnim.

"Mislim da je važno da je umjetnost bh. rediteljstva etablirana u regionu, to je priznanje našoj scenskoj umjetnosti koja je proteklih godina imala evidentan uspjeh na mnogim međunarodnim festivalima i gostovanjima, ovjenčana priznanjima, nagradama i aplauzima publike", izjavio je ovom prilikom Dino Mustafić.

Njegova predstava "Patriotic Hypermarket" tretira aktuelno pitanje Kosova i igra se na srpskom i albanskom jeziku, a spojila je glumce i glumice iz Beograda, Prištine, Tirane i Skoplja. I njegova predstava "Rođeni u YU" (premijerno izvedena 12. oktobra 2010. na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta) preispituje šta su YU i njen raspad značili za naše živote, "šta smo izgubili, šta spoznali".

Premijerno izvedena u okviru festivala "Dani Sarajeva u Beogradu", "Hipermnezija" Selme Spahić kroz dokumentarni teatar prati djetinjstvo i odrastanje osam glumaca i glumica iz regiona koji su rođeni u jednoj, a sada žive u različitim državama. "Hipermnezija" je igrana na beogradskom Bitefu, te na ovogodišnjem MESS-u, a ovih dana gostuje u regionu. Izuzetno snažna i direktna, predstava oslikava koliko je politika uticala na živote svih generacija u regionu u proteklih dvadeset godina.

Predstava Olivera Frljića "Kukavičluk" proglašena je najboljom 56. Sterijinog pozorja u Novom Sadu. Kako prenosi Blic, Frljić je u svojim izjavama medijima povodom te predstave, u kojoj se bavi i pitanjem odgovornosti, rekao, između ostalog, da je to njegov pokušaj "osvešćujućeg, društveno angažovanog teatra".

Dok se kulturne institucije u BiH gase, domaći reditelji dobivaju priznanja u regionu, te pokazuju koliko umjetnost i kultura idu ispred politike, hrabro se baveći najaktuelnijim društvenim pitanjima, otvarajući prostor za dijalog i saradnju, saopćeno je.