{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Izložba grafičkog dizajna "Smrt fašizmu"

A
15.8.2006. u 09:17
0
0
Izložba grafičkog dizajna "Smrt fašizmu"
0
Izložba grafičkog dizajna "Smrt fašizmu"
Izložbom "Smrt fašizmu" bit će predstavljena najznačajnija ostvarenja koja su u posljednjim godinama realizirali sarajevski grafički dizajneri Ajna Zlatar i Anur Hadžiomerspahić, jedan od najutjecajnijih kreativnih timova današnjeg bosanskohercegovačkog dizajna.
Nakon dvije godine studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, Ajna i Anur završili su Evropski institut za dizajn i Akademiju savremene umjetnosti Brera u Milanu. Poslije završenih studija odlučili su svoje kreativne snage i profesionalni angažman usmjeriti na razvoj vizuelnih komunikacija i advertisinga bosanskohercegovačkih kompanija te su 1998. godine u Sarajevu osnovali Kreativni centar "Cardea". U 1999. godini inicirali su internacionalni projekat "Made in Bosnia", namijenjen promociji novog bosanskohercegovačkog dizajna, koji je okupio veliki broj kreativnih djelatnika iz ove oblasti u Bosni i Hercegovini i Italiji. Izložba "Made in Bosnia" realizirana je pod pokroviteljstvom prestižne milanske agencije McCann Erickson, a predstavljena je u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine, a zatim i u galeriji McCann Erickson u Milanu, 2000. godine. Reklamnu agenciju "Ideologija" osnovali su 2002. godine.

[SLIKA]1[/SLIKA]
Anur Hadžiomerspahić

Njihovi partneri bili su ugledni bosanskohercegovački privrednici, među kojima Elektroprivreda BiH, VF Komerc, Fabrika duhana Sarajevo, Sarajevska pivara, Širbegović. Ideologija, Anur i Ajna sa saradnikom Tarikom Zahirovićem, autori su i stalni kreatori vizuelnog identiteta Projekta Ars Aevi za muzej savremene umjetnosti u Sarajevu i čine Odjel za vizuelne komunikacije. Prepoznavši međusobni kvalitet i profesionalne dosege ostvarene u različitim segmentima advertisinga, "Ideologija" je 2006. godine udružila snage sa uglednom Marketinškom agencijom "Communis" i prihvatila ulogu njene kreativne direkcije, čime je započela nova produktivna etapa njihovog zajedničkog djelovanja.

[SLIKA]2[/SLIKA]
Ajna Zlatar

Anur i Ajna su najnagrađivaniji bosanskohercegovački autori u sferi grafičkog dizajna i reklamiranja. Osvojili su niz najviših internacionalnih i bosanskohercegovačkih priznanja, među kojima i prestižnu Epicu - Epica-Winner (Pariz, 2001) - za najbolju evropsku reklamnu industrijsku kampanju "Računaj na mene" za kompaniju Iskraemeco. Impresivna je lista ovih nagrada: No Limit Sarajevo Advertising Festival - Agencija godine (Sarajevo, 2003. i 2004), Epica - Finalist (Pariz, 2000) za kampanju "Postcard from Sarajevo", Cresta - Creative Standard, Certificate of Merit (2000, Njujork) za kampanju "Before and After", Epica - Finalist (Pariz, 1998) za plakat "Let's Get Stoned", Epica - Finalist (Pariz, 1998) za plakat "Made in Bosnia", Golden Drum - Goldendrumstick (Portorož, 1998) za plakat "Made in Bosnia", Golden Drum - Goldenlight (Portorož, 1998) - specijalna nagrada za ideju, Collegium Artisticum - Grand Prix (Sarajevo, 1998)...

Godine 2001, umjetnički direktor Venecijanskog bijenala Harald Szeemann pozvao je Anura da pet radova iz svog umjetničkog projekta "Human Condition" predstavi u okviru centralne internacionalne selekcije bijenala "Platform of Humankind". Na ovaj je način Anur postao prvi umjetnik iz Države Bosne i Hercegovine, koji je izabran da svoje radove predstavi u okviru Centralne izložbe Venecijanskog bijenala, nakon Brace Dimitrijevića 1982. godine . Dva rada izložena na Bijenalu bit će postavljena i na ovoj izložbi.

Izložba "Smrt fašizmu" presjek je najuspješnijih radova iz oblasti grafičkog dizajna i advertisinga, koje su Ajna i Anur realizirali pod okriljem agencija Kreativni centar "Cardea" i "Ideologija" u proteklim godinama. U ovim ostvarenjima vidna je njihova predanost unapređenju nivoa vizuelnih komunikacija u sredini iz koje potječu i koju su izabrali kao svoj životni i radni prostor. Anur i Ajna bave se "vizuelnom ekologijom", oni kroz svoje radove snažno reaguju na vlastito okruženje i vizuelno zagađenje koje prepoznaju svuda oko nas. Oni ne govore samo jezikom kritike, nego nerijetko u svojim ostvarenjima kreiraju, "crtaju", svijet kakav bi željeli da on bude. Sa neskrivenom željom da se pridruže naporima u razvoju bosanskohercegovačke privrede, odlučili su da u grafičke vokabulare naprednih bosanskohercegovačkih privrednika unesu promotivno snažne elemente koji korespondiraju sa najvišim internacionalnim kriterijima reklamnih komunikacija (Elektroprivreda BiH - kampanja "Homo Homini Lumen", VF Komerc - "Za našeg čovjeka", Fabrika duhana Sarajevo - "ef-de-es", nova cigareta "Moj broj - 8", Sarajevska pivara - "Zavrti flašu", "Sarajevska voda - ubitačno osvježavajuća", Širbegović - "Fast&Safe", i mnoge druge.). Svojim ostvarenjima u oblasti kulture bili su suptilni i sofisticirani kontrapunkt snažnim i visokokvalitetnim ostvarenjima bosanskohercegovačkih autora i umjetničkih projekata (knjiga poezije Damira Uzunovića "Ljudi i ptice", Ansambl savremene muzike "Sonemus", Projekt Ars Aevi). U svojim radovima u polju popularne kulture prihvatili su ulogu urbanih revolucionara i stali uz ostvarenja novih mladih bosanskohercegovačkih autora čiju urbanu ideologiju osjećaju kao svoju (Sikter, Letu štuke, Edo Maajka, Zoster).

Godine stvaralaštva u Sarajevu Anur i Ajna su posvetili redizajniranju bosanskohercegovačke stvarnosti. Svoju ulogu kreatora vizuelne kulture shvatili su vrlo ozbiljno, ne prihvatajući kompromise, čak i kada su oni mogli značiti velike materijalne uspjehe u profesionalnom svijetu reklamiranja, za koji su se opredijelili. Protekle godine predanog rada donijele su snažan rezultat, vizuelno uzbudljiv i intelektualno provokativan, koji je susreo veliki krug onih koji su se u njihovom jeziku prepoznali. Upravo zbog toga, izložba "Smrt fašizmu" izvanredno je opredmećenje jedne kreativne faze, obilježene borbom protiv primitivizma, kao agresivna likovna činjenica koja posmatrača zapovjednim tonom provocira da prepozna na kojoj se strani ovog sukoba on nalazi.

Izložba "Smrt fašizmu" bit će otvorena u utorak, 15. avgusta 2006. godine, u 20 sati u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine. Izložba će biti postavljena od 16. avgusta do 1. septembra, svakim danom od 12 do 20 sati.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: