{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Dočekal, Tompa, De Brea među gostima 51. MESS-a

S
25.9.2011. u 13:19
0
0
Dočekal, Tompa, De Brea među gostima 51. MESS-a
0
Ovogodišnji 51. Internacionalni teatarski festival MESS od 30. septembra do 09. oktobra u okviru programa Mittel Evropa predstavit će sedam teatarskih ostvarenja iz Češke, Rumunije, Slovenije, Srbije, i Bosne i Hercegovine.
Adaptacije izvrsnih filmova, poznata djela dramske književnosti, ali i autorski, dokumentarni teatar, te socijalne teme poput problema radnika i malo iluzije između sna i jave teme su kojima su se poigrali teatarski umjetnici regiona koji stižu na 51. MESS.

Film velikog njemačkog reditelja Lubitscha "Kad sam bio mrtav“, poslužio je kao inspiracija Diegu de Brei da na teatarsku scenu postavi priču o čovjeku koji najavljuje samoubistvo, da bi se kasnije pojavio u liku nekoga drugog.

"Leonce i Lena“ je prvi remake dramske književnosti koja se bavi depersonalizirajućim mehanizmom koji dovodi do razdora mišljenja i govora. To je komedija u kojoj se likovi igraju i kvare svoje igračke - mašine smrti, kako bi se pronašli svoju slobodu“, objasnio je reditealj Gábor Tompa koji dolazi sa manjinskim mađarskim teatrom iz Rumunije.

"Šta se desilo kad je Nora napustila muža“ u režiji Michala Dočekala, teatarska je realizacija prve drame Elfriede Jelinek. O ovoj predstavi se govori kao o ljevičarskoj, koja se sa današnje tačke gledišta najbolje može razumjeti ako je čitamo kao feminističku komediju.

Još jedan film, tačnije scenarij Abdulaha Sidrana, poslužio je reditelju Oliveru Frljiću da u beogradskom Ateljeu 212 postavi predstavu "Otac na službenom putu“. Predstava kroz intimnu priču sarajevske porodice oslikava svu kompleksnost političkog trenutka pedesetih, preispituje nesretno vrijeme i historijske događaje koji se prelamaju preko ljudskih sudbina.

Također iz Beograda, ali sa bh. autorskim i rediteljskim potpisom u Mittel Evropa selekciju stiže i predstava Selme Spahić "Hipermnezija“. Za osam ljudi koje gledamo na sceni intimna historija je nužno obilježena ekstremnim društveno-političkim okolnostima. Tih dvadeset godina su većina života ili cijeli život za autorski tim. Ostavile su nepovratne posljedice i nebrojene ožiljke.

Ti individualni doživljaji, pogled na svijet djece koja odrastaju u ekstremnim okolnostima, u fokusu su ove predstave. Prema odluci selektora Hrvoja Ivankovića, dvije predstave koje će iz Bosne i Hercegovine biti predstavljene na ovogodišnjem MESS-u su "Rаdničkа hronikа“ Petra Mihajlovića u režiji Ane Đorđević, i izvedbi Narodnog pozorišta Republike Srpske iz Banje Luke i "Arapska noć“ Rolanda Schimmelpfenniga u režiji Filipa Grinvalda, u produkciji BNP Zenica i Narodnog pozorišta Tuzla.

Dok "Radnička hronika“ govori o sаvremenoj društvenoj situаciji o kojoj često jаvljаju mediji – dugotrаjnom štrаjku rаdnikа fаbrike kojа je propаlа u pokušаju vlаsničke trаnsformаcije, "Arapska noć“ će nas podsjetiti na to da je težnja da se dođe do neke definitivne verzije o nama samima samo jedan beznadežan i nemoguć san. I da istina ne leži u jednom, već u mnogo snova.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: