Bura zbog Angelininog filma
0

Digla se prašina oko scenarija koji niko nije pročitao

Piše: A. Karadža
Foto: JLP
Foto: JLP
Prašina zbog poništavanja odobrenja za snimanje igranog filma pod radnim nazivom "Untitled Love Story", režiserke Angeline Jolie, ne sliježe se ni dan nakon odluke ministra kulture i sporta Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) Gavrila Grahovca.

Ministar Grahovac odluku je obrazložio činjenicom da podnosilac zahtjeva (producentska kuća Scout Film iz Sarajeva) nije priložio scenario filma u kojem su označeni dijelovi teksta prema kojima će se snimati eksterijeri u filmu, te da je priložio samo nekoliko rečenica o filmu.

Upravo je scenario Angelininog filma podigao ogromnu prašinu u našoj zemlji, a reakcije stižu sa svih strana. Sve je počelo izjavama Željka Mitrovića, vlasnika kompanije "Pink" iz Srbije, koji je odbio navodnu ponudu Angelininog tima da film radi njegova producentska kuća. On je rekao da je saradnju odbio zbog scenarija koji je "srpski narod stavio u negativnu konotaciju".

Nakon toga se u medijima pojavila informacija da Angelina snima film o mladoj Bošnjakinji, zatvorenici u srpskom logoru, koja se zaljubljuje u svog silovatelja. Ovakva informacija digla je na noge žene koje su bile žrtve najstrašnijih zločina tokom agresije na Bosnu i Hercegovinu.

Predsjednica Udruženja "Žene - žrtve rata" Bakira Hasečić najglasnija je u medijskim istupima u kojima tvrdi da priča o ljubavi između silovane žene i njenog silovatelja vrijeđa žene koje su prošle monstruozne torture agresorskih vojnika i da je snimanje takvog filma nedopustivo.

Ipak, u razgovoru sa novinarom portala Sarajevo-x.com, Hasečić je rekla da nije pročitala scenario, ali i da Udruženje nije tražilo zabranu filma, nego je tražilo uvid u ispunjavanje zakonskih uslova producentske kuće "Scout Film" iz Sarajeva, koja je od Ministarstva kulture i sporta FBiH dobila odobrenje za snimanje filma, a koje je jučer poništeno.

"Nismo tražili zabranu filma, ali imamo pravo da vidimo šta je u scenariju. Sve što bude vrijeđalo žrtve mi nećemo dozvoliti", rekla je Hasečić za Sarajevo-x.com i izrazila nadu da "država" neće dozvoliti negiranje genocida i balansiranje u odnosu žrtve i agresora.

Povodom odluke ministra Grahovca i špekulacija o sadržaju scenarija oglasili su se i ugledni filmski radnici u našoj zemlji.

Među njima je i Jasmila Žbanić, uspješna režiserka koja je obrađivala vrlo osjetljivu temu o silovanim ženama u svom filmu "Grbavica".

"Podržavamo snimanje filma Angeline Jolie i žao nam je što cijelo snimanje nije održano u BIH. Apsolutno vjerujemo u integritet rediteljice, bosanskohercegovačkih glumaca i produkcije, koji stoje iza ovog projekta. Smatramo da poništavanje odobrenja za snimanje filma režiserke Jolie predstavlja vrhunski primitivizam i totalitarizam", rekla je Žbanić.

Ona je dodala da je "njihova solidarnost sa ženama žrtvama rata neupitna". Žbanić smatra da iza ove zabrane ne stoje nikakvi plemeniti motivi, bol i ostali razlozi koji se spominju u saopštenju.

"Mediji i javnost su dovoljno osviješteni da shvate prave razloge ove odluke. Zahtjevamo momentalno poništenje ove odluke i donošenje odluke koja će omogućiti sigurno, neometano i ugodno snimanje režiserki i njenoj ekipi", stoji u Jasmilinoj izjavi.

Režiser Nedžad Begović je za naš portal istakao da je nezahvalno donositi bilo kakvu odluku i komentar prije nego što se pročita scenario.

Sinopsis filma "Untitled Love Story"

Ova ljubavna priča počinje 1992. godine u jednom malom gradiću u istočnom dijelu Bosne i Hercegovine. Lejla i Danijel su zaljubljeni mladi par koji početkom ratnih dejstava silom prilika biva razdvojen na suprotne strane. Danijelov otac je strogi visokopozicionirani oficir JNA i postavlja sina na mjesto upravnika zatočeničkog logora. Danijelova moralna načela ne dozvoljavaju da prihvati ovu poziciju, ali ipak nerado popušta pod očevim pritiskom.

Igrom sudbine on se ponovo susreće sa Lejlom, samo ovaj put on je zapovjednik logora, a ona zatočenik u istom. Njihova veza dobiva jednu potpuno novu dimenziju. Danijel se nalazi u nezavidnoj situaciji i pokušava da pronađe najbolje rješenje koje bi bilo prihvatljivo za sve. Tada se postavlja pitanje da li takvo rješenje uopće postoji.