Kultura
6

"7events Bros": Izložba Damira Radovića, inspirisana turbetom Sedam braće

Klix.ba
Izložba pod nazivom "7events Bros" sarajevskog umjetnika sa pariskom adresom, Damira Radovića, bit će otvorena u galeriji Duplex100m2 (Obala Kulina bana 22) u četvrtak, 11. septembra 2014. sa početkom u 19 sati.

Izložbu će otvoriti direktor galerije Duplex100m2, Piere Courtin.

Umjetnik Damir Radović rođen je u Sarajevu 1976. godine, a školovao se u BiH i Francuskoj. Diplomirao je 2000. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Valenceu (Francuska), a magistrirao 2006. na Akademiji likovnih umjetnosti u Lionu. Živi i radi u Parizu kao slobodni umjetnik.

Samostalno je izlagao u Sarajevu, Lionu, Kelnu, Minhenu, Grenoblu, a učestvovao je i na kolektivnim izložbama u Parizu, Minhenu, Berlinu, Briselu, Hirošimi, Atini, Busanu (Južna Koreja), Štokholmu, Mostaru, Beogradu, Katovicama, Pečuhu, u Kanadi...

Ove godine Radović je bio učesnik Umjetničkog paviljona Villa Waldberta u Minhenu, a u oktobru učestvuje u Internacionalnom paviljonu umjetnosti u La Cité des Arts u Parizu, gdje će gostovati stvaraoci iz svih oblasti umjetnosti.

Za Duplex100m2 umjetnik Damir Radović konstruisao je izložbu sa tri specifične instalacije.

Početnu ideju i inspiraciju pronašao je u legendi o turbetu Sedam Braće ili Jediler turbetu, podignutom oko 1815. godine u Sarajevu, podno Bistrika. U turbetu nisu ukopana braća po krvi, već ljudi koji su nevini osuđeni i pogubljeni. Između ostalog, u legendi se kaže da posjetilac treba ubaciti po jedan novčić u sedam otvora predviđenih za to, kako bi razriješio neku dilemu, što se kasnije u narodu shvatalo kao način za ispunjenje želja. Važno je poslije ne vraćati se istom ulicom kojom se došlo i oslušnuti prvu izgovorenu riječ ili rečenicu prvog prolaznika na kojeg se naiđe. Obično, prema legendi, baš to bude odgovor na pitanje postavljeno ispred turbeta...

Kumulacijom arhivskih podataka oko broja sedam, Damir Radović nas vodi u svijet sa mnogostrukim slikovnim značenjima, historijskim činjenicama i naučnim sintezama, koji nam nude mnoga pitanja, a daju djelimične ili nikakve odgovore. S druge strane, transparenti i makete nam ukazuju na trenutačnu globalnu svjetsku situaciju, kako na umjetničkom tržištu tako i na prostorima Bosne i Hercegovine.

"Već nekoliko godina Radović koristi ispisivanje transparenta kao elemente svojih instalacija. Oni gotovo da podsjećaju na štrajkove iz prošlosti, a paraleleno nam prikazuju sadašnjost. Naravno, ti transparenti nas indirektno povezuju sa modelima koceptualne američke umjetnice Jenny Holzer, koja upotrebljava elemente poput ispolitiziranih riječi ili izjava koji se koriste u medijima ili na javnim mjestima. Činjenica je da izbor nekih od ovih izjava daje razlog za dobroćudni smijeh i čini da se ovaj svijet pretvara u jedan novi umjetnički eksperiment", stoji u saopštenju ove izložbe.

Kroz makete, transparente i neonske instalacije Damir Radović vješto uspijeva dobiti upadljiva rješenja problema globalnih tema kao što su paradigme integracija nomadskih društava i identiteta.