magazin
0

Flaširana voda - novi državni neprijatelj br. 1

Sarajevo-x.com
Foto: AFP
Foto: AFP
Za mnoge ljude širom svijeta flaširana voda je sastavni dio svakodnevnog života i odličan izum kada ste žedni, a u blizini nema slavine već samo trafika. Međutim, za američke borce za očuvanje okoliša, flaširana voda je novi državni neprijatelj br. 1.

U SAD-u prodaja flaširane vode godišnje se poveća za 10%, a količina smeća koje flaširana voda, jednom kada je ispijena, iza sebe ostavlja raste dvostruko brže. Stoga je od početka ljeta pojačan broj apela upućenih američkom stanovništvu da prestanu kupovati flaširanu vodu te da se vrate "staroj, dobroj slavini“.

"Ova zemlja je država sa izuzetno dobrim zalihama pitke vode. Umjesto što godišnje popijemo oko 15 milijardi litara flaširane vode, bolje bi nam bilo da razmišljamo o tome kako sva ta plastika narušava zdravlje naše planete“, stoji u uvodnom članku magazina New York Times objavljenog ovog mjeseca.

Prema rezultatima američke korporacije "Beverage Marketing“, prodaja flaširane vode u protekloj godini u SAD-u porasla je za oko 10% što predstavlja zaradu od 11 milijardi dolara. To znači da neki potrošači godišnje daju 1.400 dolara za flaširanu vodu, a mogu je imati znatno jeftinije iz slavine. Pored toga flaširana voda, po brojnim istraživanjima, nije ništa zdravija od vode iz slavine.