Film/TV
0

Soderberghov novi film u stilu 40-tih

Sarajevo-x.com
Tokom 1989. godine, nepoznati 26-godišnji režiser je snimio film koji je uzburkao tzv. "hollywoodski studijski sistem''. ''Seks, laži i videotrake'', film Stevena Soderbergha je bio bajka o ljubavi i odrastanju, finansirana iz nezavisnih izvora.

Tada nepoznata distribucijska kompanija Miramax, je sa uloženih 1,2 miliona dolara, zaradila samo u SAD-u 25 miliona dolara, što je značajno podiglo utjecaj nezavisnih filmova, te su velike filmske kompanije počele sa vlastitim ''nezavisnim'' ispostavama.

Danas, 17 godina poslije, Soderbergh snima film koji bi trebao biti nešto sasvim novo u svijetu filma. ''Dobri Nijemac'', koji Soderbergh režira za Warner Bros, je rađen u stilu starih filmskih studija. Baziran je na noveli Josepha Kanona. „Dobri Nijemac“ je triler, a radnja se vrti oko američkog novinara (George Clooney), koji se vraća u ruševine poslijeratnog Berlina da bi pronašao nekadašnju ljubavnicu Nijemicu (Cate Blanchett) . Radnja je smještena u 1946. godinu.

[SLIKA]1[/SLIKA]

Tokom trajanja produkcije, Soderberg se trudio da ostane vjeran tehnici tog doba. Reproducirajući uslove stvarnog studija iz kasnih 40-tih, želio je da istraži prednosti i ograničenja klasičnog stila koji je danas potpuno izgubljen.

U zadnje vrijeme bilo je dosta pokušaja da se ''uhvati'' atmosfera starog Hollywooda, ali je većina bila razočaravajuće površna. ''Dobri Nijemac'' je potpuno urađen u crno-bijeloj tehnici, i koristi isključivo elemente snimanja filma iz 40-tih godina.

Jako naglašeni uglovi kamera, dramatično nerealno osvjetljenje, način na koji se glumci kreću jedni u odnosu na druge, su samo neki od elemenata koji su potpuno izgubljeni u post-televizijskom dobu, a Soderberg ih je iskoristio za snimanje novog filma.

Za razliku od stila izgovora u današnjim filmovima, u ''Dobrom Nijemcu'', tekst se izgovara u jasno naglašenom teatarskom engleskom jeziku, pri čemu prednost ima prezentacija u odnosu na interpretaciju.