Film/TV
0

Debakl "Da Vinčijevog koda" u Cannesu

FENA
Da Vincijev kod, filmska adaptacija Dan Brownovog bestselera "Da Vincijev kod", izvor brojnih kontroverzi i jedan od najvećih medijskih događaja godine, doživio je debakl prilikom prikazivanja na prestižnom filmskom festivalu u Cannesu.

Zaplet romana, temeljen na spekulacijama o tome da je Isus Krist imao potomstvo te da je Katolička crkva to pokušala zataškati, izazvao je bijesne reakcije iz Vatikana, pozive na bojkot, prijetnje sudskim zabranama i cenzorske zahvate u mnogim katoličkim i konzervativnim državama.

Međutim, na svom prvom koraku se "Da Vincijev kod" umjesto toga spotakao o uglavnom liberalni i prema ikonoklastičkim filmovima prijateljski nastrojen establishment kanskih kritičara.

Svečana premijera je bila obilježena podrugljivim smijehom, a odjavna špica s nekoliko zvižduka, a pljesak je izostao.

Većina kritičara je glumu glavne zvijezde Toma Hanksa nazvala "drvenom", te navela nedostatak ikakve interakcije s njegovom partnericom Audrey Tatou. Drugi, pak, navode da je roman prenesen previše doslovno, učinivši film prenatrpanim dugim stručnim objašnjenjima koja bitno usporavaju radnju filma.

Slab prijem kod kritike mnogi pripisuju režiseru Ronu Howardu, autoru niza od publike dobro primljenih blockbustera koji su kritičare obično ostavljali ravnodušnima. Posljednji od njih, boks-drama "Cinderella Man", doživio je neuspjeh i kod publike, pa se mnogi analitičari plaše da bi i "Da Vincijev kod" mogao nakon "Nemoguće misije III" biti još jedan veliki ovogodišnji holivudski podbačaj.