{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Zbog neznanja: U 85 posto slučajeva ljudi zovu Hitnu pomoć zbog nehitnih situacija

2.12.2015. u 20:33
0
93
Zbog neznanja: U 85 posto slučajeva ljudi zovu Hitnu pomoć zbog nehitnih situacija
0
Zbog neznanja: U 85 posto slučajeva ljudi zovu Hitnu pomoć zbog nehitnih situacija
Foto: Klix.ba/Arhiv
Analize su pokazale da samo 15 posto slučajeva zbog kojih pacijenti zovu Hitnu medicinsku pomoć budu hitni, dok je njih 85 posto nehitno. Ljudi pozivaju hitnu pomoć u svim situacijama jer misle da je upravo ova medicinska ustanova nadležna za sve ,odnosno da pregleda grlo, ispira uši, kontrolira pritisak, uklanja alkoholičare s ulice i sl.
Naravno, to nije slučaj. Hitna pomoć je namijenjena za slučajeve koji ne mogu čekati na pregled u domovima zdravlja jer je njihov život ugrožen.

U Sarajevu je danas održana promocija vodiča za pacijente "Hitna medicinska pomoć i prva pomoć", projekat kojeg realizira Udruženje za razvoj društva "Kap" pod pokroviteljstvom Federalnog ministarstva zdravstva. Cilj ovog projekta je da se građani ubuduće na jednostavan način informišu o urgentnim slučajevima i onima koji to nisu, kako bi se rasteretio rad hitnih medicinskih službi i kako se ne bi dovodili u opasnost životi ljudi koji objektivno trebaju hitnu medicinsku intervenciju.

Udruženje za razvoj društva "Kap" iniciralo je izradu vodiča uz podršku Federalnog ministarstva zdravstva. Vodič je izrađen na 24 stranice sa praktičnim uputstvima, a bit će dostupan besplatno u PDF formatu na internet stranicama medicinskih ustanova u Federaciji BiH, te u štampanom izdanju u zdravstvenim institucijama.

"Zbrinjavanjem stanja koja nisu hitna oduzima se mogućnost timu hitne medicinske pomoći da izađe na neophodnu intervenciju, te se time umanjuje šansa za izlječenje i preživljavanje onih kojima je pomoć u tom trenutku nužna", upozorava se u vodiču.

U njemu se nalaze i savjeti kako da postupite kada pozovete hitnu pomoć, a to je da ostanete smireni i date potrebne informacije o osobi kojoj je potrebna pomoć (ime i prezime, godište, stanje osobe, adresu na koju trebaju doći), te ukoliko je moguće nađete zdravstvenu knjižicu i ostalu medicinsku dokumentaciju.

Hitnu pomoć ne trebate zvati ukoliko se možete liječiti u zdravstvenim ustanovama. Ukoliko ne možete čekati početak radnog vremena u domovima zdravlja, nemojte zvati hitnu pomoć već otiđite do najbližeg njihovog objekta i pitajte za pomoć. Na ovaj način nećete opteretiti hitnu telefonsku liniju, niti zauzeti vozilo.

"Obavezno trebate reći da li uzimate neke lijekove, da li ste alergični na neku hranu, lijekove ili ubode insekata, da li ste trudni ili dojite", upozorava se u vodiču.

Također, u vodiču se nalaze i savjeti kako da pružite prvu pomoć osobi kojoj je potrebna.

Podršku štampanju izdanja dali su Federalno ministarstvo zdravstva putem IPA projekta "Jadranski model održive mobilnosti u oblasti zdravstvene zaštite – Adri Health Mob", te Ministarstvo zdravstva Kantona Sarajevo. Podršku izradi i promociji vodiča dali su također i Zavod za javno zdravstvo Federacije, Zavod zdravstvenog osiguranja i reosiguranja, te kompanije Roche, Bayer i Farmavita.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: