{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Sigurno vježbanje na vrelini

S
22.6.2008. u 09:28
0
0
Sigurno vježbanje na vrelini
0
Sigurno vježbanje na vrelini
Ako ste ovoga ljeta čvrsto odlučili biti mnogo više fizički aktivni i u potpunosti iskoristiti lijepo vrijeme za različite sportske aktivnosti, vodite računa da ne pretjerujete. Pretjerana izloženost visokim vanjskim temperaturama može potpuno iscrpiti vaš organizam i uzrokovati čak toplotni udar, zato saznajte koje vas opasnosti vrebaju i kako ih uspješno izbjeći.
Grčevi

Grčevi se obično javljaju nakon napornog vježbanja ili neke aktivnosti na otvorenom, a simptomi podrazumijevaju oštru bol i grčeve u nogama i abdomenu, vrtoglavicu, slabost i prekomjerno znojenje.

Iscrpljenost

Iscrpljenost nastupa kada je osoba duže vrijeme izložena visokim vanjskim temperaturama. Tijelo se nekada ne može izboriti sa vrelinom, te mehanizmi za hlađenje (znojenje) otkazuju. Simptomi iscrpljenosti uslijed visokih temperatura uključuju mučninu, vrtoglavicu, slabost, glavobolju, bljedilo kože, usporen srčani ritam i dezorijentiranost.

Toplotni udar

Za razliku od slučajeva iscrpljenosti, toplotni udari se dešavaju potpuno iznenada i gotov bez ikakvog upozorenja. Kada otkaže tjelesni sistem za hlađenje, tjelesna temperatura brzo raste. Toplotni udari nisu nimalo bezazleni i mogu biti smrtonosni. Iznimno visoka tjelesna temperatura, vrela i suha koža, zustavljeno znojenje, brz srčani ritam, zbunjenost i mogući gubitak svijesti jasni su znakovi ovog opasnog stanja.



Kako ih izbjeći

Ako osjetite žeđ, budite svjesni da ste već vjerovatno pomalo dehidrirali.

Izbjegavajte intenzivne vježbe tokom najtoplijeg doba dana, kada sunce neumorno prži. Uvijek vježbajte otprilike u vrijeme izlaska i zalaska sunca.

Nosite laganu i široku odjeću radi nesmetanog isparavanja znoja.

Obavezno koristite sredstvo za zaštitu protiv sunčevih zraka kako vaša koža ne bi izgorjela i tako oslabljela njena sposobnost samohlađenja.

Zaštite glavu šeširom ili kapom.



Pijte redovno što više tekućine.

Ako osjetite da vam vježbanje ne ide, zaustavite se i pokušajte se malo rashladiti i odmoriti.

Ni u kom slučaju prije vježbanja ne smijete konzumirati alkohol ili druge napitke sa kafeinom, jer će ubrzati dehidraciju.

I na kraju, zapamtite da je mnogo lakše spriječiti ove bolesti koje izaziva vrelina, nego liječiti simptome kada se već pojave.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: