Oprez pri sunčanju!
0

Reklame za losione za sunčanje zavaravaju

Sarajevo-x.com
Popularni losioni za zaštitu od štetnih utjecaja koje ima sunce nude samo 20 posto zaštite od opekotina i raka kože u odnosu na ono što reklamiraju.

Naučnici su otkrili da, iako bi SPF 10 (faktor zaštite od sunca) trebao značiti da osoba koja ga koristi može ostati izložena suncu deset puta više nego što je normalno, većina ljudi losion nanosi u tako maloj količini da im ne pruža punu zaštitu.

Tako u praksi SPF 16 ustvari nudi zaštitu koju ima losion s faktorom 2.

Hans Christian Wulf sa Univerziteta u Copenhagenu kaže: "Faktor označen na bočici ustvari je nivo zaštite koji biste imali ako biste činili ono što proizvođači rade prilikom testiranja. A, morate priznati, ljudi to ne rade. Naši rezultati otkrivaju da zaštitne kreme nude manju zaštitu od one koju mislimo da nude."

Evropski proizvođači losiona za sunčanje računaju da osoba koja se sunča nanese u prosjeku 2 mg losiona na svaki centimetar kože. Ipak, tim profesora Wulfa otkrio je da na ljudi koji se sunčaju na plažama u prosjeku nanesu oko 0,5 mg.

Na leđima 20 volontera testirali su efekte koje ovakvo nanošenje ima i došli do saznanja kako zaista djeluju zaštitni faktori i UV filteri, piše Daily Mail.

Rezultati su pokazali da losion sa zaštitnim faktorom 4 zapravo štiti kao onaj od 1,4; SPF 8 kao 1,7; a SPF 16 nudi stvarnu zaštitu kao onaj od 2. Ova dostignuća objavljena su u British Journal of Dermatology.

Kako su pri testiranju koristili proizvode kompanije L'Oreal, javio se njihov glasnogovornik rekavši da je veoma teško donijeti zaključke na osnovu ovako male studije, a u svoju odbranu su rekli da oni na svakoj ambalaži jasno daju do znanja da se losioni trebaju nanositi često i obilno.

Ranije provedena studija otkrila je da proizvodi za zaštitu od sunca kompanije M&S koji na svojoj bočici imaju faktor 15 zapravo štite kao oni na kojima piše 7,1 do 12, čak i kad je nanijeta prevelika količina.