Zdravlje
0

Reklame za cigarete snažno utiču na tinejdžere

FENA
Tinejdžeri izloženi reklamama za cigarete imaju znatno veće izglede da će početi pušiti.

Nalazi istraživanja u kojoj je sudjelovalo 2.102 njemačka tinejdžera sugerišu i kako reklame za druge proizvode, primjerice mobilne telefone, nisu uspijevale tako učinkovito aktivirati proučavane psihološke mehanizme.

Nakon 9 mjeseci praćenja ispitanika, istraživači su utvrdili kako su tinejdžeri koji su se najbolje mogli prisjetiti reklama za cigarete imali i najveće izglede da će početi pušiti.

Dodatno povećan rizik za početak pušenja je bio prisutan kod tinejdžera slabijeg socioekonomskog statusa, posebno kod onih sa slabijim uspjehom u školi te onih čiji su prijatelji također pušili.

Stručnjaci vjeruju da se ovako snažan efekt reklama za cigarete može objasniti činjenicom da duhanska industrija njima cilja upravo mlade ljude.