{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


"Potrošači, budite pametni ovog ljeta"

S
1.7.2009. u 15:03
0
7
"Potrošači, budite pametni ovog ljeta"
0
"Potrošači, budite pametni ovog ljeta"
Na početku ljetnih odmora Evropska komisija je potrošačima objavila važnost adekvatne zaštite od sunca i podsjetila ih da obavezno traže jasan režim označavanja na artiklima za zaštitu pri sunčanju.
Novo označavanje (uključujući i novi logo za UV-A ili žig na ambalaži, kao i zabrana termina koji dovode u zabludu poput “"blokator sunca"/sun blocker" ili ”totalna zaštita" /total protection) odgovara Komisijinim preporukama o proizvodima za sunčanje koje su usvojene u septembru 2006. godine.

Komisija također podsjeća potrošače da postoji nekoliko razloga zašto su sredstva za zaštitu od sunca samo jedna od mjera neophodnih za zaštitu od ultravioletnog zračenja.

Komesar za pitanja potrošača Meglena Kuneva kazala je: “Naša poruka koju upućujemo korisnicima ovog ljeta je jasna - budite potpuno svjesni da su sredstva za sunčanje samo jedna od mjera neophodnih za zaštitu od sunca, te gledajte nove oznake iI donosite informirane odluke o proizvodima koje ćete ovog ljeta koristiti za sebe i svoje porodice”.

Komesar za zdravlje Androulla Vassiliou poručuje: "Svi, mladi i stari, trebaju biti dobro informisani o rasponu mjera koje pomažu zaštiti od UV zračenja kada uživaju na suncu. Zbog toga Evropska komisija prati ultravioletnu izloženost u Evropskoj uniji kao i njegove efekte na učestalost raka kože, kao i razvoj odgovarajuće zaštite i strategija za smanjenje rizika u okviru zdravstvenog programa."

Zahtjevi za informacijama na etiketama proizvoda za zaštitu od sunca postavljeni su 2006. godine u Komisijinim preporukama o efikasnosti i tvrdnjama na proizvodima za sunčanje.

U preporukama stoji:

Tvrdnje poput “blokiranje sunca (sun block)” ili “100% zaštita” više se ne smiju koristiti. Uprkos učestalim tvrdnjama o blokiranju sunčevih zraka ili totalnoj zaštiti, niti jedan proizvod za sunčanje ne može pružiti potpunu zaštitu od UV zračenja.

Standardizirani opisi (niska-srednja-visoka i vrlo visoka zaštita/“low” – “medium” – “high” and “very high” protection) trebaju biti korišteni uz tradicionalne faktore zaštite od sunca (SPF) kako bi pružili bolje uputstvo pri izboru odgovarajućeg proizvoda za zaštitu.

Bolje označavanje UV-A zaštite: dok UV-B zračenje uzrokuje opekotine, UV-A zračenje je uzročnik preranog starenja kože i djeluje na ljudski imuni sistem. Obje vrste zračenja bitno doprinose riziku nastajanja malignih oboljenja kože. Tzv. faktor zaštite od sunca SPF samo ukazuje na jednake nivoe opekotina (UV-B zračenje) ali ne i na slične efekte UV-A zračenja. Proizvodi za sunčanje sa samo UV-B zaštitom mogu pružiti lažan osjećaj sigurnosti jer dopuštaju prodiranje opasnog UV-A zračenja na kožu.

Industrija uvodi standardizirani UV-A žig na etikete proizvoda, navodeći kvantificirani minimum UV-A zaštite koja se povećava paralelno sa povećanjem SPF-a, a na bazi standardiziranih metoda testiranja

Colipa (Evropska trgovinska organizacija koja predstavlja interese industrije kozmetike, toaletnih proizvoda i parfema) provela je već dva puta anketu među članovima kako bi istražila situaciju na tržištu EU 2009. godine u pogledu nivoa usklađenosti zaštitnih proizvoda sa preporukama EU.

U pogledu traženog nivoa UVA zaštite u proizvodima (minimum omjer 1:3 UVA zaštite na UVB zaštitu) 96% proizvoda je usklađeno sa preporukama EU.

U pogledu upotrebe novog UVA loga -95% proizvoda za sunčanje koristi standardizirani Colipa UVA logo-omogućujući potrošačima lako prepoznavanje proizvoda koji pružaju odgovarajuću UVA zaštitu

Općenito, anekta Colipa-e ukazuje da su elementi UVA zaštite iz preporuke Europske komisije uistinu uvršteni na tržištu EU. Praktično svaki proizvod za zaštitu od sunca koji se nudi potrošačima u skladu je sa očekivanjima Evropske komisije.

Šta potrošači trebaju znati?

Trebaju tražiti proizvode koji imaju poboljšan režim označavanja. Istovremeno, potrošačima se savjetuje da koriste proizvode samo kao jednu od mjera za zaštitu od sunca. Ostale mjere uključuju:
- Izbjegavanje izlaganja suncu sredinom dana, između 11 i 15 sati,
- Kada nije moguće izbjeći sunca, treba se dobro pokriti. Šeširi i sunčane naočare mogu pružiti dodatnu zaštitu,
- Koristiti proizvode za sunčanje koji štite i od UVA i od UVB zračenja,
- Izbjegavati direktno izlagati suncu bebe i djecu,
- Nanositi zaštitu od sunca u dovoljnoj količini. Ispravna primjena proizvoda je bitna koliko i sam izbor proizvoda. Kako bi se postigla zaštita u skladu sa naznačenim faktorom zaštite, potrebno je nanijeti količinu od 2 mg/cm², što iznosi približno 36 grama (šest punih čajnih kašika) kreme za sunčanje za tijelo odrasle osobe. Potrošači obično koriste ¼ ove količine. Količina se mora ponovo nanijeti nakon plivanja ili tuširanja kako bi se održala zaštita.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: