{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Kako prevazići fobiju?

S
28.7.2008. u 19:59
0
8
Kako prevazići fobiju?
0
Kako prevazići fobiju?
Prevazilaženje fobije zapravo znači znati se opustiti i smiriti tako da se možete postepeno suočiti sa objektom straha ili situacijom koja vas plaši. Evo nekoliko koraka kao da izađete na kraj sa svojim strahom.
Istražite čega vas je tačno strah

Uočite da li postoji neki drugi prikriveni razlog pa zbog njega izbjegavate određeni predmet ili situaciju koje vas je stah. Dobijate li nešto drugo osim samog izbjegavanja straha?

Naučite kako se opustiti i smiriti

Postoji više načina da to uradite. Evo jednog od njih: Udahnite polagano i duboko dok brojite do šest i onda opet brojeći do šest polagano izdahnite. Ovo prakticirajte dnevno po pet minuta; vremenom terapiju produžite na 20 minuta.

Napravite listu stvari počinjući sa predmetom straha npr. vožnja autoputem

Onda navedite predmet ili situaciju koja bi vam bila manje zastrašujuća npr. vožnja gradskom ulicom. Nastavite listu navodeći stvari koje vas manje zastrašuju i stvaraju manje straha nego prethodna npr. vožnja velikim ulicama punim gužve, pa onda vožnja na manje zakrčenim ulicama itd.

Opustite se

Zamislite sebe živo u situacijama koje ste naveli na spisku počevši od zadnje stavke tj. one koja vam stvara najmanje straha. Pri tome dišite duboko i pokušajte ostati smireni i opušteni.

Prođite cijelu listu

Pređite na sljedeću stavku samo ukoliko ste se uspješno smirili zamišljajući prethodni predmet straha. Ukoliko se nečega previše bojite, prestanite sa vježbom i vratite se na taj predmet kasnije.

Zapišite sve misli koje su vam prošle kroz glavu dok ste suočavali sa svojom fobijom npr. "Umrijet ću", "Ne mogu da dišem" ili "Doživjet ću srčani udar".

Napišite alternative ovim mislima npr. "Neću umrijeti","Mogu da dišem " ili "Mogu se opustiti".

U stvarnom životu prvo se suočite sa manje strašnom situacijom sa vaše liste (zadnja stavka) i prakticirajte vježbe disanja. Sve vrijeme govorite sebi alternativne misli da biste se smirili.

Preradite svaku od navedenih situacija sa vašeg spiska sve do najvećeg straha tj. vaše fobije, a na kraju se suočite i sa njom na isti način kao i sa svim prethodnim.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: