{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Kako izgubiti kilograme bez razmišljanja

S
28.9.2009. u 20:00
0
10
Kako izgubiti kilograme bez razmišljanja
0
Kako izgubiti kilograme bez razmišljanja
Foto: Ilustracija
Jedete, a da to i ne primjećujete? Nova knjiga obećava skidanje suvišnih kilograma i to tako da i ne shvatite da ste na dijeti. Kako? Izgleda da je ipak sve u našoj glavi.
Svako od nas svakodnevno donese u prosjeku preko 200 odluka o hrani. Doručkovati ili ne doručkovati? Pojesti hljeb, kolač ili pecivo? Komadić ili sve? Svaki put kad pogledamo slatkiše, žvakaće gume i slično, donesemo neku odluku. Većinu njih ne možemo objasniti, jer nismo svjesni utjecaja koji imamo na ono što jedemo. Svi vjerujemo da smo previše pametni da bi nas nasamarili paketići, tanjirići i hrana uopšte.

Činjenica je, pak, da ono što nas okružuje utječe na naše navike u ishrani. Drugim riječima, ne prejedamo se jer smo gladni, već zbog prijatelja, porodice, privlačnih pakovanja, divno servirane hrane, boja, oblika, mirisa... Sve to čini da nismo svjesni šta nam se dešava, piše Daily Mail.

Ukoliko počnete slijediti savjete kako izbjeći prejedanje, promijeniti svoje navike u ishrani i osjećati se bolje, to svakako ne znači da ćete već sljedeće sedmice postati model za kupaće kostime, ali ako nastavite ići u pravilnom smjeru, stvari će uskoro krenuti nabolje.

Najbolja dijeta je ona za koju ni ne znate da je slijedite, zar ne?

Riješite se suvišnih sitnica

Po jedna žvakaća guma ili bombonica dnevno učinit će da za godinu dana dobijete pola kile. 140 kalorija, koliko sadrži jedno piće, donijet će vam u konačnici do šest kilograma i to bez da primijetite.

Nasreću, isto se dešava i u obrnutom smjeru. Tih nekoliko stotina kalorija koje ni ne znate da ste unijeli prave razliku. Ukinite suvišne sitnice bez kojih sigurno možete i to je to.

Naravno da trebate uživati u hrani, te svoja omiljena jela ne trebate izbaciti iz prehrane. Ipak, od porcije koju ste izabrali odvojite 20 posto i to nemojte pojesti, pa ćete se uskoro i sami uvjeriti koliko je to korisno.

Na drugoj strani, kad jedete voće ili povrće, povećajte njihov unos za 20 posto. Dakle, 20 posto manje tjestenine, a više špinata.

I još nešto - ne jedite kad niste gladni!

Gledajte u ono što jedete

Umjesto što otvorite cijelo pakovanje hrane i istresete na tanjir, bilo da je u pitanju čips, sladoled ili prava večera, isplanirajte šta ćete sve pojesti za taj obrok. Neka se sve nađe ispred vas, umjesto što ćete nakon svakog dijela obroka ići po sljedeći. Izgubit ćete osjećaj koliko ste pojeli, a time rizikujete da pretjerate.

Kad vidite koliko hrane je ispred vas, jest ćete manje, dokazali su eksperimenti.

Pakovanja nek stoje na stolu

Čaše iz kojih pijete ili šerpe iz kojih sipate trebale bi u toku obroka stajati na vašem stolu jer ćete tako gledati u ono što jedete i sami odlučiti koliko ćete kalorija unijeti u organizam.

Također, pomoći će i vizuelna iluzija. Koristite manje tanjire i kupujte manje kutije sa žitaricama. Kad servirate hranu u manjim posudama, onda izgleda kao da je ima više. Kad su u pitanju čaše, riješite se onih širokih.

Odmaknite se od hrane

Istraživanje provedeno u uredu pokazalo je da sekretarice kojima je zdjela sa slatkišima na radnom stolu pojedu u prosjeku devet komada. U slučaju kad im te zdjelice pomaknu malo dalje, pojedu oko šest, a u slučaju kad su u kuhinji, koja je šest metara dalje od radnog stola, pojedu tek četiri. To vrijedi za sve. Dakle - neka hrana stoji tamo gdje joj je mjesto, pa kada zaista budete gladni, otiđite i pojedite ono što ste isplanirali.

Također, jedite prije nego odete u kupovinu, držite se popisa stvari koji ste prethodno sačinili i ne zaboravite na voće.

Definišite "opasne zone"

Najčešće su to: večera, grickalice, zabave, restorani i ladice radnog stola. Nađite nešto što će vas u ovome omesti. Kad jedete kod kuće, neka se to dešava u miru i svaki put na istom mjestu.

Neka je ugodna hrana još ugodnija

"Slatke grijehove" koje čuvate za posebne prilike jedite u što manjim količinama i u što posebnijim prilikama. Ta hrana bit će jednako ukusna, ali će vaše navike biti zdravije.

Pazite se trikova brze hrane

Čak i kad jedete brzu hranu, izaberite manje kalorične sastojke kad god imate priliku. U tom momentu vam možda neće biti važno jeste li pojeli 700 ili 350 kalorija, ali na duže staze, ovo će postati itekako značajno.

Ishrana van kuće

Ako dok čeka na obrok u restoranu ispred vas stoji košarica sa hljebom, vi ćete, ponekad i nesvjesno, grickati taj hljeb. Zamolite konobara da ga odnese ili ga pomaknite na drugi kraj stola.

Najčešće su na ovim mjestima porcije prilično obilne, te nemojte biti škrti i podijelite svoju sa osobom koja s vama objeduje ili ponesite ostatke kući. To je bolje od prejedanja.

Ovi savjeti nalaze se u knjizi "EXTRACTED from Mindless Eating: Why We Eat More Than We Think" autora Briana Wansinka.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: