{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Dvanaest načina da duže ostanete mladi

S
2.8.2010. u 21:30
0
8
Dvanaest načina da duže ostanete mladi
0
Dvanaest načina da duže ostanete mladi
Otkrivena mitska fontana mladosti? Ne, još bolje! Našli smo način da živite duži i ispunjeniji život uz pomoć savjeta dr. Henryja S. Lodgea, autora knjige "Younger Next Year for Women", o kojima piše magazin "Self". Potrudite se da vaš život bude što usklađeniji sa parametrima o kojima pišemo u nastavku i sigurno ćete živjeti duže.
1. Koliko sati sedmično vježbate

Idealno: Najmanje 2,5 sata
Ako vježbate više od dva sata sedmično imate 30 posto manje šanse da umrete u slijedećih 20 godina. Vježbanje, makar to bilo i plesanje uz omiljene melodije, pomaže održavanju tjelesne težine i krvnog pritiska, smanjujući tako rizik od bolesti.

2. Koji vam je indeks tjelesne mase?

Idealno: Ispod 25
Aktivne žene čiji je TIM (tjelesni indeks masnoće) između 18,5 i 22,9 imaju dva puta više šansi da ostare bez obolijevanja od osoba koje imaju problema s kilogramima. Višak tjelesne masnoće otpušta proteine i kiseline koji mogu povećati rizik od raka i ostalih bolesti.

3. Koja vam je širina struka?

Idealno: Manje od 89 cm
Struk manji od 86 cm smanjuje smrtnost žena za 23 posto u usporedbi sa ženama čiji je struk veći. Manje od 85 je optimalno, pa tako preskočite obrok pun zasićenih masnoća i jedite avokado i jogurt, koji umanjuju nadutost i masnoće na trbuhu.

4. Koji vam je nivo holesterola?

Idealno: Manje od 200 mg/dl
Ako vam je nivo holesterola u krvi 240 mg/dl, rizik od obolijevanja je dva puta veći nego kod ljudi čiji je nivo holesterola 200.

5. Koliko vlakana dnevno pojedete?

Idealno: 25 grama
Na svakih 10 grama koje dodate vašoj ishrani, smanjujete rizik od bolesti srca za 17 posto, pokazuju američke studije.

6. Koliko sati spavate noću?

Idealno: Sedam do osam sati
Ako spavate manje od šest sati noću, rizik za raniju smrt povećava se za 12 posto Ako spavate manje od sedam sati, poremeti se hormon koji reguliše glad te dobijate na kilaži, a s tim i povećavate šanse za bolesti.

7. Koliki vam je krvni pritisak?

Idealno: Ispod 120/80
Sve između 120/80 i 139/89 ukazuje da biste mogli oboljeti od visokog pritiska, što možete zaustaviti zdravom prehranom i izbjegavanjem stresa. Brojka iznad 140/90 znači da imate problema sa hipertenzijom, što je stres za vaše srce.

8. Imate li kućnog ljubimca?

Idealno: Da
Vlasnici mačaka smanjuju rizik od srčanog udara do 40 posto u odnosu na one koji nemaju životinje. Psi i mačke smanjuju usamljenost i depresiju, emocije koje su povezane sa preranim umiranjem.

9. Da li koristite dodatke prehrani koji sadrže antioksidanse?

Idealno: Ne
Ako pijete betakaroten i vitamine A i E dnevno smrtnost vam se povećava za 16 posto, potvrđuje čak 67 studija. Velike doze nutrijenta mogu ometati prirodni odbrambeni sistem vašeg tijela, a suplementi nisu rigorozno kontrolisani kao što su lijekovi. Neka vam cilj bude da unosite antioksidanse putem ishrane, a ne tableta.

10. Koristite li pojas u autu?

Idealno: Da
Smrtnost vozača i suvozača pri sudaru iznosi 45 posto. Blizu 7.000 nesreća se moglo izbjeći u 2008. godine da su žrtve imale pojas.

11. Koliko alkoholnih pića popijete dnevno?

Idealno: Jedno
Dokazano je da umjerena konzumacija alkohola može smanjiti bolesti srca tako što smanjuje stvaranje naslaga u arterijama, ali previše alkohola može biti povezano s rakom dojke.

12. Pušite li?

Idealno: Ne
Pušenje uzrokuje rak, dijabetes i bolesti pluća, a pored toga i izgledate starije.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: