Baš kao i suprotno
0

Muškarci koji nose crvenu odjeću privlačniji su ženama

Sarajevo-x.com
"Dama u crvenom" poznata je u filmovima, knjigama i muzici, ali muškarci u crvenom su, čini se, jednako privlačni suprotnom spolu. Prema najnovijem istraživanju, muškarci koji nose crveno su fizički i seksualno privlačniji ženama.

"Saznali smo da su muškarci obučeni u crveno gledani kao da su višeg statusa, imaju veće šanse da više zarađuju i imaju veću vjerovatnoću da se penju na društvenoj ljestvici", izjavio je za "Discovery News" autor studije Andrew Elliot.

Crvena boja statusni je simbol u skoro svim kulturama. Istraživači kažu da se u Kini, Japanu i subsaharskoj Africi dovodi u vezu sa prosperitetom i boljim statusom.

U starom Rimu građani koji su imali moć zvali su se "oni koji nose crveno". Danas, za posebne goste prostiremo crveni tepih.

Naučnici vjeruju da značenje koje vezujemo za crvenu boju ima biološke korijene.

Kod primata, kao što su babuni, crvena boja je znak dominacije. Na alfa-mužjacima, koji su najpoželjniji za parenje, boja se intenzivno vidi.

Za potrebe studije, Elliot i njegov tim analizirali su kako 288 žena i 25 muškaraca reaguju na različite slike da bi testirali na koji način ispitani percipiraju boje, i one koje ih nose. Svi učesnici su se izjasnili kao heteroseksualni ili biseksualni.

U različitim eksperimentima, majica muškarca digitalno je obojena u crvenu ili neku drugu boju. Učesnici su muškarca u crvenoj majici ocijenili kao atraktivnog.

Istraživači su saznali da je crvena boja važna za status ili vezu. Crvena pomaže u percepciji da je muškarac moćniji, zgodniji i seksualno poželjniji, ali ga neće učiniti simpatičnijim ili društvenijim.

Reakcije na crvenu boju bile su iste u svim kulturama. Isto su reagovali ispitanici iz SAD-a, Engleske, Njemačke i Kine.

"Na boju obično mislimo u okvirima ljepote i estetike", rekao je Elliot. "Međutim, boja u sebi nosi značenje koje može utjecati na naše ponašanje".

U prethodnoj studiji, Elliot je zabilježio da su muškarce više privlačile žene u crvenom.

Također je dokazao da gledanje u nešto crveno, kao što je za vrijeme trajanja testa inteligencije ili sportskog događaja, dovodi do pada koncentracije.