{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Sretko iz Čelinca izrađuje nevjerovatne drvene brodove: Želja mi je napraviti Titov brod

30.8.2014. u 21:28
36
25
Sretko iz Čelinca izrađuje nevjerovatne drvene brodove: Želja mi je napraviti Titov brod
36
Sretko Vuletić (65) iz Čelinca svoju ljubav prema modelarstvu otkrio je još u osnovnoj školi kada je počeo da pohađa modelarsku sekciju.
Ubrzo je krenuo izrađivati drvene brodove i više nikada nije prestao da svojim rukama pravi makete raznih brodova. Učestvovao je i na prvenstvu Jugoslavije, a Santa Marija je bio njegov prvi zadatak koji je završio i više nego uspješno.

"Uključio sam se u modelarsku sekciju i onda sam ubrzo upoznao čovjeka koji je bio prvak Evrope u brodomodelarstvu. On je sam konstruisao neke modele glisera i s njima išao na takmičenja. Odmah sam zavolio to i prvo sam od nastavnika dobio projekat Kolumbovog broda Santa Marije i uspješno ga uradio u sedmom razredu", priča Vuletić za Klix.ba.

Santa Marija najtraženija



Godinu dana kasnije otišao je na takmičenje na Tjentištu i tu je na prvenstvu Jugoslavije osvojio treće mjesto. Bio je najbolji u praktičnom radu, a njegova diploma i danas stoji u toj školi. Ljudi koji prepoznaju ljepotu i kvalitet ovih unikatnih radova Sretka Vuletića to znaju i da cijene. Tako je Santa Marija najtraženiji brod koji Sretko pravi.

"Svi vole Kolumbovu Santa Mariju za koju imam 20% umanjen projekat. Pored nje izrađujem i Ninju i Pintu, njene prateće brodove. Sve radim ručno i do najmanjeg detalja. Kod naručenih modela mali dijelovi budu od plastike, a sve to izrađujem ručno. Imam naravno kalupe, mašine i projekte, a onda ručno šmirglam, oblikujem i slično“, kaže naš sagovornik.

Sretko priča da mu treba oko dva i po mjeseca da bi izradio jedan brod. Međutim, rijetko kada radi samo na jednom brodiću, obično pravi nekoliko istovremeno.

"Skoro sam Bauntija reparirao jednom čovjeku, ali to nije ni slično ovome kada se ručno napravi sve kao ja što radim. Ove letvice su ojačane, brod može da padne - neće mu ništa biti", dodaje Vuletić.

Traganje za projektom Titovog broda



U njegovoj radionici moguće je vidjeti i američki ratni brod koji je preteča nosača aviona i na njemu se nalazi 50 topova.

"Ovaj model je Constitution, američki ratni brod koji je preteča nosača aviona. U ono vrijeme kad je on bio postojali su interesantni topovi, a on je imao 50 topova dok su drugi brodovi imali tri do četiri puta mane. Sidro, kormilo, jedra, topove, pomoćne čamce, zvona, ukrase, sve do detalja radim ručno i sam", objašnjava Sretko.

Jedna od njegovih želja jeste i da napravi Titov brod. Međutim, taj model je rijedak, tražen i nije lako doći do projekta za ovaj brod.

"Želja mi je da napravim Titov brod, tragam za njim, ali niko neće da mi da projekat. Rijedak je i traži se puno, on je nešto posebno u svijetu, opremljen je kao savremeni ratni brod, ima sve što imaju jedrenjaci, i osmatračnice i merdevine. Rusi traže i cijene taj model. Ako ga budem radio radit ću više komada, a ja se nadam da ću uskoro dobiti taj projekat", priča Vuletić.

Zanimljiva priča s ljetovanja



Koliko su njegovi radovi posebni govori i priča sa jednog porodičnog ljetovanja u Herceg Novom i Dubrovniku.

"Jedne godine sam bio sa porodicom u Herceg Novom na ljetovanju, a onda smo otišli za Dubrovnik. Tada sam ponio Santu Mariju i jedan Nijemac je kupio, platio mi je da sam mogao za te pare ostati još mjesec i po dana na moru", govori naš sagovornik.

Za izradu brodova Sretko koristi nekoliko vrsta drveta, jasen, kuhanu bukovinu, lipu, orah i trešnju.

"Za izradu koristim jasen, on se fino savija, prije sam radio od kuhane bukovine da bih lakše savijao drvo. Imam cirkular za pravljenje letvica, režem i mašinicom tačno dovodim do željene dimenzije, pa onda ručno šmirglam", objašnjava Sretko.

Bolest usporava posao



S obzirom na to da brodovi imaju puno detalja i sitnih dijelova, nekada ih je teško održavati čistima sve vrijeme. Zato Sretko preporučuje da se drže na postolju i unutar stakla.

"Brodove je najbolje držati na postolju ispod stakla da se ne bi stvarala prašina, Jako je teško ako nije ispod stakla, onda se mora dolaziti na repariranje svake godine", priča Sretko za Klix.ba.

Svaki brod ima svoju ljepotu i nešto posebno što ga ističe. Sretko zbog bolesti u zadnje vrijeme malo manje izrađuje brodove, ali njegova ljubav prema onome što radi ne prestaje. Kada god ima priliku on odlazi u potkrovlje i u radionici uživa sa svojim drvenim maketama.

"Radit ću ovo dok god budem mogao. Nekada se malo umorim, pa me tjeraju da siđem da jedem, ali ja ovo toliko volim da ću raditi dok god budem imao snage“, zaključuje Sretko za kraj razgovora.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: