{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Sedam navika organizovanih ljudi

23.2.2015. u 09:43
41
15
Sedam navika organizovanih ljudi
41
Sedam navika organizovanih ljudi
Svako od nas poznaje bar nekog kome zavidi na odlično organizovanom vremenu. Ta osoba je tačna, projekte završava na vrijeme, a dokument koji joj je potreban nekako se uvijek nalazi nadohvat ruke.
O fenomenu organizovanosti John Trosko, osnivač OrganazingLA, kompanije iz Los Angelesa, specijalizovane za probleme organizacije kaže: "2Organizovani ljudi se ne rađaju, oni sebe vremenom grade. Ovakvi ljudi koriste širok dijapazon alata i metoda da postignu svoje ciljeve i ispune životne prioritete".

Šta to u praksi znači? Organizovanost nije slučajnost, već je u pitanju sistematičnost, a sistematičnost vodi do toga da organizovanost postane navika.

Uz malo truda, organizovan može postati svako. Evo nekih navika koje organizovani ljudi redovno praktikuju:

Organizovani ljudi koriste alate
Od tajmera za rernu u kuhinji sve do podsetnika za pametne telefone − organizovani pojedinci pronalaze alate koji im pomažu da izvuku maksimum iz vremena kojim raspolažu. Oni tehnologiju u prvom redu koriste da pospješe svoju produktivnost, jer sebi ne dozvoljavaju rasplinjavanje.

Organizovani ljudi postavljaju prioritete
Umjesto da energiju gube obavljajući deset stvari istovremeno, organizovani ljudi imaju definisane prioritete. Oni uvijek znaju šta treba uraditi odmah, a šta može da sačeka. Zato i važne zadatke raščlanjuju na manje jedinice i unutar jednog većeg zadatka određuju prioritete, između čijeg izvršavanja prave kratke pauze, što umnogome olakšava sveukupan posao.

Organizovani ljudi eliminišu nebitno
Zlatno pravilo dobre organizacije jeste ne gubiti vrijeme na organizaciju. Uspješni u samoorganizovanju imaju svijest o tome šta je važno na privatnom i profesionalnom planu. Sve ostalo dolazi na drugo mjesto.

Organizovani ljudi ne komplikuju stvari
Jednostavnost je važna vrlina velikih ljudi. Znajući za opasnost od haosa, organizovani pojedinci su skloni sortiranju. Oni slične zadatke grupišu u vremenu, dokumente uredno pakuju na kompjuteru, a isto važi i za materijalna dobra u realnom prostoru. Sve im je uvijek nadohvat ruke.

Organizovani ljudi su uredni
Maheri dobre organizacije, od kuhinje do kancelarije vode računa da stvari stoje na predviđenom mjestu. Isto tako, uredno arhiviraju i-mejlove i dokumentaciju. Oni dobro znaju da je mali trud odvojiti za pedantnost nekoliko minuta svakoga dana, a ogroman tražiti potreban dokument satima kada "gori pod nogama".

Organizovani ljudi rade periodične "čistke"
Proljetno raspremanje kod organizovanih ljudi dolazi više nego jednom godišnje. Oni s vremena na vrijeme rade generalno čišćenje, jer je jako važno na vrijeme se otarasiti viškova, kako materijalnih, tako i digitalnih. Zato, kada radite redovno sortiranje važnih fajlova, odvojite vrijeme da obrišete nevažne. Isto važi i za i-mejlove, bilješke, dokumenta, notese, rokovnike…

Organizovani ljudi uvijek gledaju u budućnost
Organizovani ljudi imaju svijest o tome da će sve što urade i unaprijed pripreme danas − njihovom "ja" u budućnosti olakšati život. To je snažan motivator. Imati uvijek dvije osobe u vidu, sebe u sadašnjosti i sebe budućnosti, pomaže da pronađete smisao u mnogim, naizgled nevažnim aktivnostima.

Organizovanost je sposobnost koju svako može steći treningom. Neki ljudi redovno vježbaju ovu sposobnost, a ozbiljni poslovni ljudi je stiču uz mentorstvo i trening obučenih stručnjaka. Uz ove navike život može postati osjetno lakši. Kada se dan ranije temeljno pripremate za naredni dan, onda on bude znatno uspješniji. Rezultati uvijek dolaze, kada je vrrijeme dobro organizovano.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: