{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Plutani čepovi na vinskim bocama više neće biti isti

17.6.2013. u 16:41
0
81
Plutani čepovi na vinskim bocama više neće biti isti
0
Plutani čepovi na vinskim bocama više neće biti isti
Predstavljeni su novi plutani čepovi koji se "ušarafljuju" u vinske boce, što je dovelo do velikih rasprava između tradicionalnih i modernih vinopija.
Tradicionalisti se najviše žale na nedostatak zvuka prilikom izlaska čepa iz boce, koji budi čitav niz asocijacija, poput društvene intimnosti, relaksacije, istančane arome, slavlja... što je mnogo više od pukog ispijanja alkohola.

Novi čep, Helix, vadi se jednostavnim pokretom ruke i nije potreban nikakav otvarač, a njegovo predstavljanje podiglo je niz pitanja o tome kako je tradicionalni plutani čep uspio dominirati svijetom vina tokom svih ovih godina.

Kombinacija staklene boce i plutanog čepa datira još iz 17. stoljeća, a iako su proizvedeni novi, vjerovatno bolji materijali, mnogi tvrde da ne postoji bolji način zatvaranja boce od plutanog čepa.

Metalne i plastične čepove počeli su koristiti vinari siti neugodnog okusa vina uzrokovanog plutom, uglavnom u vinarskim zemljama "Novog svijeta". U SAD-u i Evropi plutani čep je i dalje suvereni vladar.

Ugledni američki kritičar vina Robert Parker smatra kako će do 2015. godine novi plutani čepovi dominirati vinskom industrijom. Vino je postalo demokratsko i moderno, a cijene i načini ispijanja su prilagođeni svima. Postavlja se pitanje zašto i metoda zatvaranja nije evoluirala.

Kritičari uglavnom tvrde da je za skuplja vina, koja bolje stare sa više kiseonika, bolji plutani čep, dok se za vina koja se piju mlada više koriste metalni čepovi, jer ih čine svježijim.

Novi čep omogućava vinu da diše kao i sa starim plutanim čepovima, ali se boce lakše i brže otvaraju, a moguće ih je i zatvoriti. Međutim, najveći problem vinopija predstavlja nedostatak karakterističnog zvuka izlaska čepa iz boce.

Na evropskom tržištu, novi čepovi bi se trebali pojaviti u roku od dvije godine, a trebali bi obuhvatiti i brzorastuće kinesko tržište, koje je postalo peto najveće tržište vina na svijetu. Kako navode, ciljana grupa su vina koja se prodaju po cijenama od osam do 15 dolara.

Vinari će se truditi da svoja skuplja vina što duže prodaju sa tradicionalnim čepovima, budući da je pravilo da što ljudi više troše na vino, žele i više rituala, a to uključuje i tradicionalni čep. Navode kako bi se kupci osjećali opljačkanim ukoliko bi bocu nekog vrhunskog vina otvorili poput boce Coca-Cole.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: