{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Visina plafona prostorije u kojoj boravite utiče na način vašeg razmišljanja

S
10.5.2007. u 15:35
0
0
Visina plafona prostorije u kojoj boravite utiče na način vašeg razmišljanja
0
Visina plafona prostorije u kojoj boravite utiče na način vašeg razmišljanja
Novo istraživanje Univerziteta u Minnesoti pokazalo je da visina plafona utiče na sposobnosti rješavanja problema i ponašanje, poticanjem određenih procesa u mozgu. Sada se ljudi mogu zapitati da li ih plafon sprečava u ostvarivanju punog mentalnog kapaciteta.
"Stavljanje nekog koncepta u prvi plan znači da se taj koncept aktivira u glavi", rekla je Joan Meyers-Levy za LiveScience. "Kada se ljudi nalaze u prostoriji sa visokim plafonom, oni aktiviraju ideju slobode. U prostoriji sa niskim plafonom, oni aktiviraju ograničene i sputane koncepte".

Koncept slobode promovira obradu informacija koja potiče veću različitost misli koju osoba ima, kaže Meyers-Levy, profesorica marketinga na Univerzitetu u Minnesoti. Koncept sputanosti promovira obradu koja se odnosi na detalje.

Istraživanje se sastojalo od tri testa – od anagram puzli do procjene proizvoda. U svakoj testiranoj situaciji, prostorija sa plafonom od 3 metra je povezivana sa "slobodnijim i apstraktnijim razmišljanjem", dok su osobe smještene u prostoriji sa plafonom visine 2,2 metra bili više fokusirani na detalje.

U jednom testu, testirane osobe su otkrile više loših strana proizvoda kojeg su procjenjivali kada su bili smješteni u prostoriju s niskim plafonom.

Teorija da stavljanje određenih koncepta u prvi plan može potaknuti određene tipove mentalne obrade informacija nije podržana od strane neurologije, pa čak ni od eksperimentalne psihologije. Ipak, jedno istraživanje iz 2002. godine otkrilo je da stavljanje u prvi plan subjekata sa konceptom "sebe" ili "drugog" potiče tipove obrade informacije koja odražava teme izolacije ili jedinstva.

Meyers-Levy i njena suradnica Rui (Juliet) Zhu sa Univerziteta British Columbia objavit će rezultate svog istraživanja u magazinu Journal of Consumer Research. Meyers-Levy smatra da njeno istraživanje može imati veoma široku primjenu na tržištu.

"Menadžeri bi trebali imati kancelarije sa visokim plafonom da bi razmišljali o incijativama. Tehničari i računovođe trebaju imati kancelarije sa dosta nižim plafonom", izjavila je Meyers-Levy.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: