Moda i ljepota
177

Unikatne stvarčice Lejle Tulić za bicikle, robote i ljude

Piše: T. Č.
Lejla Tulić (Foto: Klix.ba)
Mlada Banjalučanka Lejla Tulić diplomirana je psihologinja, ali zbog nemogućnosti pronalaska posla u struci, stvari je uzela u svoje ruke i osmislila brend LOU LUX koji stoji iza unikatnih stvarčica za bicikle, robote i ljude.

Lejla je i jedna od organizatorica banjalučkog Popart marketa, gdje se mogu naći kvalitetni, interesantni i inovativni umjetnički i radovi.

Kada Vas ljudi pitaju čime se bavite, šta odgovorite?

Uglavnom im odgovorim da se zanimam svim i svačim, a ako bih morala konkretizovati onda su to trenutno šivanje i vrtlarenje. S obzirom na to da sam formalno nezaposlena, trudim se da svoje vrijeme što više obogatim raznim aktivnostima. Osim svakodnevnih obaveza, pješačenje, biciklizam i čitanje su također sastavni dio mog dana.

Šta je specifično za Vaš rad i šta biste izdvojili kao svoj zaštitni znak?

Volim reći da su moji proizvodi u suštini jednostavni i praktični i to bi možda i bio njihov najbolji opis. Sviđa mi se jedna parola koju sam pročitala prošle godine, a koja je potvrdila samo ono što i sama mislim, to je da je “jednostavnost krajnji izraz profinjenosti”. Minimalizam i svedenost oblika su za mene uvijek pun pogodak.

Kako je nastalo ime brenda LOU LUX?

Sam naziv Lou Lux, koji koristim za promociju svojih proizvoda, je kovanica od mojih nadimaka koje sam dobila u toku srednje škole i na fakultetu. Kada sam razmišljala kako bi moji proizvodi lakše bili zapamćeni, koji naziv da koristim, odlučila sam se za ovo.

Svemu tome je doprinio i moj prijatelj koji me je nagovorio da počnem proizvoditi stvari i za druge ljude. Zajedno smo osmislili logotip koji koristim, koji donekle oslikava i mene kao ličnost, a ujedno je vezan za krojački posao kojim se trenutno bavim.

Šta se od stvarčica za bicikle, robote i ljude kod Vas može kupiti i gdje vas potencijalni kupci mogu pronaći?

Za bicikle tu su bisage i male torbe, jastuče za putnika, presvlake za sic i držači nogavice. Robotima od milja zovem tehničke uređaje, odnosno mobitele, laptope, e-book readere i za njih su tu razne pidžame i futrole. Također, radim i kozmetičke torbice koje nose naziv Za To&To!, roletne za oči, cekere, kape i sve ostalo što mi je interesantno. Ljudi mogu da se informišu na mom Facebook pageu LOU LUX, a mogu da me pronađu i na svakom PopArt Marketu te uživo pogledaju moje proizvode.

Koliko dugo stvarate i kako je sve počelo?

Otprilike tri godine stvaram pod ovim imenom, ali od djetinjstva sam uvijek nešto pravila. Kada bih poželjela da imam neki predmet, ili ga nisam mogla pronaći ili ga nisam mogla priuštiti i tada bih ga sama sebi napravila. Imala sam razne hobije, a trenutno je to šivanje. Kako su se ljudima dopadale stvari koje napravim često bi me pitali da i njima baš to napravim. Dobijala sam pozitivne povratne informacije i tako je sve krenulo. Tako je i kod većine drugih kreativaca...

Sa kojim materijalima najradije radite i gdje ih nabavljate?

Najviše volim raditi sa prirodnim materijalima, pamukom i lanom. Mada su mi u posljednje vrijeme privlačni i oni lagani umjetni šuškavi materijali. Također, pomalo koristim i eko kožu, a rado bih se okušala i sa predmetima od gume.

Ne volim kupovati velike količine istog materijala, uvijek su to manji komadi, jer mi je zadovoljstvo da radim male serije proizvoda. Tako na neki način postižem i unikatnost, a u neku ruku je to i bijeg od monotonije.

Materijale kupujem na raznim mjestima, u glavnom u prodavnicama specijalizovanim za tekstil, ponekad ih dobijam, ali često i recikliram.

Jedna ste od organizatorica PAM-a, odnosno PopArt marketa. Koliko ih je do sada održano i da li ste zadovoljni njihovom posjećenošću?

Otkako je naš tim prije godinu dana preuzeo organizaciju PAM-a održano je šest marketa. Prvi market je održan 2012. u sklopu Fusion Design Weeka i mi ćemo se truditi da ostane u tim okvirima u kojima je i zamišljen, a to su prvenstveno kvalitetni, interesantni i inovativni umjetnički, dizajnerski i kreativni radovi.

Zadovoljni smo posjećenošću, ali uvijek se trudimo da se glas o marketu još više proširi. Čak i nakon tri godine, koliko market postoji, nailazimo na ljude koji nisu upoznati o tom projektu. Zato se trudimo iskoristiti svaku priliku da ih upoznamo sa tim, kako posjetioce, tako i potencijalne izlagače.

Želimo da vratimo kulturu kupovine ručno rađenih i unikatnih proizvoda. I svaki put se od srca radujemo novom marketu.

Sarađujete li sa drugim kreativcima i na koji način?

Uvijek je lijepo sarađivati sa kreativnim ljudima i svaki put se radujem tome. Navest ću primjer saradnje sa slikaricom Ružicom Panić, autoricom poznatog brenda Slonče, koja je oslikavala komade platna koje sam zatim ja ušivala na male torbe za bicikle. U planu su još neke saradnje, ali o tome ćete saznati kada bude pravo vrijeme. Isto tako, na PopArt Marketu se uvijek razmjenju ideje, savjeti i informacije, tako da je i to jedan od vidova saradnje među kreativcima.

Diplomirana ste psihologinja, vidite li se u svojoj struci?

Da, naravno, vidim se u svojoj struci. Psihologija je zanimljiva grana i može da se primijeni na razne oblasti. Najinteresantnija je svakako klinička psihologija u kojoj bih željela napredovati, ali i psihologija marketinga i umjetnosti kojima se neformalno bavim pri organizaciji PopArt Marketa. Iako u našoj državi postoji velika potreba za radom psihologa u raznim sferama društva, moje kolege/ice i ja teško dolazimo do posla.