{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


"Svjetsko, a naše": Brendovi bh. dizajnera i dizajnerica koji se traže i izvan BiH

1.9.2014. u 21:56
1.178
101
"Svjetsko, a naše": Brendovi bh. dizajnera i dizajnerica koji se traže i izvan BiH
1.178
U Bosni i Hercegovini postoji nekoliko samostalnih modnih brendova koje su osnovali mladi kreativni dizajneri i dizajnerice sa jednim ciljem - stvoriti autentični, domaći proizvod koji će biti prepoznatljiv, kako u našoj, tako i u zemljama regije, ali i inostranstva.
Portal Klix.ba vam danas predstavlja pet brendova koji dolaze iz Bosne i Hercegovine, a u pitanju su autentični, domaći proizvodi koji osvajaju i tržište izvan granica naše zemlje - Revolt Clothing, Bosnian Kingdom Clothing, Molimao, She:You i Lola.tees.

Revolt Clothing: Zaštitni znak modificirani oficijeli grb BiH iz 18. stoljeća



Revolt Clothing je bh. brend nastao 2010. godine koji se dizajnira, proizvodi i štampa u Sarajevu, a inspirisan je grafičkim dizajnom, graffitima i generalno uličnom subkulturom.

"Od samog početka išlo se ka tome da se napravi BH streetwear brend, te da se ne radi samo o igri apliciranja dizajna na majice, već da se stvori prepoznatljiva marka koja bi živjela dugo i koja bi jednog dana mogla respektabilno parirati, kako izgledom, tako i kvalitetom stvarima koje se rade vani", kaže za Klix.ba osnivač projekta Revolt Clothing, dizajner Miran Lazić.

Iako je na samom početku sve krenulo kao T-Shirt brend, asortiman proizvoda se kroz nekoliko godina proširio, skupa sa ekipom koja podržava Revolt ideju i pokret. Revolt Clothing proizvode nosi veliki broj umjetnika iz čitave regije - tattoo artisti, graffiti artisti, dizajneri, strip crtači, DJ-evi, MC-jevi…

Pored samih majica, Revolt Clothing trenutno na raspolaganju ima i dukserice, vunene kape, ljetne potkošulje/dresove, art printove, muzičke mix kompilacije, rizle, naljepnice…

"Ako pričamo o kreacijama, sve što nam je zanimljivo, a mislimo da bi i vama bilo, ide na štampu. A nama je dosta toga zanimljivo, tako da ideja nikad dosta", kaže Miran.

Revolt Clothing (Foto: Denis Ruvić)
Revolt Clothing (Foto: Denis Ruvić)


Ono po čemu je Revolt Clothing prepoznatljiv jeste upravo logo/grb/zaštitni znak brenda koji čini modifikacija nekadašnjeg oficijelnog grba Bosne i Hercegovine iz 18. stoljeća.

"Željeli smo da taj određeni proizvod ima prepoznatljiv pečat odakle potiče, kao i da moderni dizajn i ilustracije koje radimo povežemo i sa historijskim značajem mjesta sa kojeg dolaze. S tim da svakako u prvi plan stavljamo dizajn i ideje, a ne historiju. Trudimo se da sa svakom novom kolekcijom idemo korak dalje, te da sa samom kupovinom bilo kojeg našeg proizvoda, neko ne dobija samo to, već postaje dio cijele priče. Od samog početka, sa idejom i maštom nastojimo da napravimo brend na svjetskom nivou", pojašnjava Lazić.

Dodaje kako su njihovi kupci svi oni koji žele nešto drugačije, posebno i u ovom momentu domaće.

"Kupci su raja. Svi. I koga ne znamo. Cijela proizvodnja je limitirana, tako da je i to jako bitan faktor. Nešto što nema ostalih 10.000 ljudi u tvom gradu. Iako je na početku to krenulo samo među užom ekipom, zbog pozitivne priče i neopterećenosti bilo čime sem dobrim dizajnom i 'zezancijom', mislim da trenutno nema mjesta u regiji gdje nismo slali paket sa određenom robom. Mimo regije, tu su i bliži nam dio Evrope, Skandinavija, Velika Britanija, Australija, Amerika..."

Bosnian Kingdom: Ljiljani, historijski simboli, grbovi i ljubav prema domovini



Iza brenda Bosnian Kingdom stoje Faris Nikšić i Vedad Kičević. Ideja je nastala 2008. godine, međutim zbog finansijskih poteškoća nije provedena u djelo. Bosnian Kingdom je zvanično nastao sredinom 2012. godine, kada su logo i ime bili zakonski zaštićeni u Institutu za intelektualno vlasništvo Bosne i Hercegovine.

"Insipiracija čitavog projekta je ponos i ljubav prema svojoj domovini, njenoj višestoljetnoj tradiciji, običajima i kulturi, odnosno pokušaj da to sve prikažemo kroz modernije proizvode, kroz odjeću. Trenutno se bavimo online prodajom na našoj Facebook stranici koja broji nešto više od 45.000 članova za nepune dvije godine postojanja. Trenutno nam je u planu web stranica, odnosno web shop Bosniankingdom.ba i shop/prodavnica koji će biti locirana u Sarajevu, a želja nam je da budemo dostupni i kupcima u drugim gradovima Bosne i Hercegovine", kažu osnivači projekta za Klix.ba.

Bosnian Kingdom Clothing (Foto: Facebook)
Bosnian Kingdom Clothing (Foto: Facebook)


Trenutno u prodaji imaju preko petnaestak artikala, a tu su t-shirt majice, dukserice, kačketi, zimske kape, trenerke, privjesci itd.

"Svi naši proizvodi su 100 posto bh. proizvodi i šiju se od nule po našim željama, što je bila i početna ideja. Proizvodi su prepoznatljivi po dizajnu i motivima koji su inspirisani historijom, simbolima i prepoznatljivim stihovima vezanim za našu domovinu. Najčešći motiv naših majica su ljiljani, odnosno historijski simboli i grbovi", kažu osnivači projekta Bosnian Kingdom Clothing.

Dodaju kako su njihovi najčešći kupci Bosanci i Hercegovci iz čitavog svijeta, pa čak i nekolicina stranih državljana koji nemaju veze sa našom domovinom, a potražnja za proizvodima je, kažu, iznad svih njihovih očekivanja.

"Svaki početak je težak, bilo nam je potrebno mnogo vremena i truda da privučemo kupce i skupimo sve ljude na jednom mjestu, na našoj Facebook stranici, čiji broj članova raste iz dana u dan. Velika razlika između kupaca iz Bosne i Hercegovine i kupaca iz dijaspore u suštini ne postoji, na naše iznenađenje, jer često kupci plaćaju poštarine koje su nekad približne pa čak i više od cijene koštanja samog artikla koji naručuju. Naše proizvode smo slali u više od 20 svjetskih država (od susjednih zemalja pa do Njemačke, Australije, Amerike, Iraka i mnogih drugih)", pojašnjavaju Nikšić i Kičević u razgovoru za Klix.ba.

Molimao: Repetitor na Humu kao alternativni simbol Sarajeva



Još jedan bh. brend kojeg možemo ponosno pokazati je Molimao, iza kojeg stoji bh. dizajner Sandin Međedović. Sve što radi, kaže, pod "kišobranom" je vizualnih umjetnosti, a krenulo je od grafita i street art-a, da bi se kasnije razvilo u pravcu dizajna, bavljenja ilustracijom, tipografijom i brandingom.

Ideja za Molimao, kaže Sandin u razgovoru za Klix.ba se javila oko 2000. godine kad je uz početak bavljenja grafitima napravio i neke majice za sebe i prijatelje. Tek deset godina poslije nakon što je stekao potrebno iskustvo u dizajnu, odlučio je pokrenuti Molimao kao projekat sa strane i jednu vrstu izduvnog ventila gdje, kako kaže, neće morati ulaziti u kompromise pri realizaciji ideja.

Osnova Molimao brenda su majice ili T-shirts, a ponuda se konstantno mijenja tako da su tu i art printovi, dukserice, ženske haljine, majice itd.

Molimao (Foto: Facebook)
Molimao (Foto: Facebook)


"Nema nekih pravila i sistema jer Molimao nije globalni brend koji mora ispoštovati neke norme tržišta - nove stvari se izbacuju kada osjetimo da imamo pravu stvar", pojašnjava Sandin za Klix.ba.

U kolekcijama uvijek imaju nekoliko komada koji direktno vuku inspiraciju iz Sarajeva i njegovih arhitektonskih obilježja - često su tu Vučko, kao i repetitor na Humu kojeg žele brandirati kao alternativni simbol Sarajeva i on je na neki način postao drugi Molimao logotip jer su ga koristili više puta u ilustracijama.

Najčešći kupci Molimao proizvoda su ljudi iz Sarajeva, dijaspora, te "pokoji stranac koji je na neki način vezan za Sarajevo".

She:You: Prazna majica kao slikarsko platno, spremno za eksperimentisanje



Iza imena She:You stoje tri dizajnerice sa različitim interesovanjima – Adisa Vatreš, Neira Sinanbašić i Naida Begović. Ono što im je zajedničko jeste da sve tri zanima produkt dizajn, dizajn za pozorište i film (kostim i scenografija), te dizajn odjeće i modnih dodataka. Pored toga, svaka od njih ima još nekoliko polja djelovanja, dizajn enterijera, grafički dizajn, video, ilustracije...

Naida Begović, dizajnerica koja radi aplikacije na majicama, u razgovoru za Klix.ba kaže kako joj je zanimljivo to što je prazna majica kao slikarsko platno, a na njega se može staviti bilo šta - poster, slika, mala ili velika grafička intervencija ili bilo kakav natpis.

"Majice su odjevni predmet sa kojim se najviše može eksperimentisati. Ono što je meni bila zanimljiva tema su majice za slijepe ljude jer oni ne mogu vidjeti sve te intervencije. Iz tog razloga sam napravila majice koje imaju vezeni natpis brajicom – pismom za slijepe. Željela sam napraviti nešto što ljudi koji nemaju problem sa vidom ne znaju pročitati. Kroz taj projekat sam se zaljubila u mašinski vez i ambleme, tekstura mi je inspirativnija od printa", kaže Naida Begović u razgovoru za Klix.ba.

She:You (Foto: Facebook)
She:You (Foto: Facebook)
Tu su majice kratkih rukava i dukserice sa natpisom napisanim brajicom (ispisano je "DON'T TOUCH"), dukserice sa kombinacijom veza i amblema i majice od muslina sa malim intervencijama – izvezeni simboli koji se inače nalaze na etiketama.

Naida Begović pojašnjava da je u njenim kreacijama inspiriše činjenica da "živimo u zemlji second handova i 'trashy' grafičkog dizajna kakav vidimo na ćevabdžincama i lokalnim frizerskim salonima...", te kako je dobar dio omladine nostalgičan prema periodu kad su njihovi roditelji bili mladi.

"Sve to nije negativno, ne kažem da do nas ne dolaze svjetski trendovi. Ali to je dio slika koje su stalno oko nas i mislim da se to treba iskoristiti kao specifičnost ovog mjesta gdje živimo i u kojem stvaramo. Moj pokušaj komunikacije sa tim motivima je bio kroz dukserice na kojim sam koristila ambleme i 90-ih godina, komade materijala koje sam sama vezla, i motive cvijeća, medvjedića, koji bi više odgovarali stolnjacima ili pidžamama, sve u kombinaciji sa nepovezanima natpisima kao 'Harmonija', 'Autopraonica i vulkanizer', '100% svila'...", pojašnjava Naida Begović.

Od kako su počele izlagati, prepoznale su da ljudi u BiH nemaju običaj mnogo eksperimentisati sa svojim stilom, tako da su pokušale "smiriti" svoj stil za bosansko tržište, a dukserice sa puno amblema i boja su kupovali isključivo stranci. Kada izlažu na sajmovima van BiH, prepoznaju da kupce više interesira ideja i koncept, te da žele proizvode koji imaju priču.

Lola.tees: Mlade, samostalne cure koje prkose uniformiranosti



Projekat Lola.tees osnovale su Hercegovke Helena Bilić i Jelena Džolić koje dizajniraju uglavnom majice posebnih krojeva sa prepoznatljivim natpisima i upečatljivim porukama, među kojima se nalaze duhoviti aforizmi ili stihovi najdražih pjesama. U asortimanu se odnedavno nalaze i "Lola-suknje".

"Ideja se rodila zaista davno, još tokom studenskih dana, a nastala je iz čiste potrebe i želje da same imamo neku posebnu, personaliziranu majicu. U pravilu, svako godišnje doba do sada smo izbacivale po jedan, dva, nova modela 'Lola majica'. Trudimo se ne biti dosadne i držati određen ritam, a naši kupci su navikli na to. Naravno da uvijek predstavimo 'pilot' modele i osluškujemo reakcije publike - uvažavamo i pohvale i kritike i to generalno rezultira dobrim proizvodom", pojašnjavaju djevojke koje trenutno u ponudi imaju 20-ak "Lola" modela, od t-shirta do dukserica, te "Lola-suknje", koje se također rade po željama kupaca.

LOLA.tees (Foto: Facebook)
LOLA.tees (Foto: Facebook)


Sve materijale koje djevojke koriste su iz BiH, a trude se uvezati sa što više suradnika zbog stalnog širenja asortimana. Kolekcija koju su nedavno predstavile na svojoj reviji u potpunosti je posvećena tradiciji i položaju žena kroz vrijeme u BiH.

"Najčešći kupci su mlade, samostalne cure koje prkose današnjoj modnoj uniformiranosti. Imamo dosta interesa iz inozemstva, te se 'Lole' trenutno mogu kupiti u Hrvatskoj, Sloveniji, a uskoro planiramo i suradnju s jedinim concept-storeom na području Njemačke", kažu dizajnerice.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: