{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Od otrovnog štetočine do luksuznog modnog dodatka

22.10.2013. u 15:27
0
7
Od otrovnog štetočine do luksuznog modnog dodatka
0
Od otrovnog štetočine do luksuznog modnog dodatka
Foto: AFP
Otrovna žaba cane nastanjuje otoke Južnog mora, a jedno vrijeme je čak smatrana tolikom ekološkom katastrofom, da je podignuta i australska armija kako bi pomogla u njenom uklanjanju. Međutim, sve se promijenilo kada je žaba postala luksuzni modni dodatak.
Poljska dizajnerica Monika Jarosz pokrenula je luksuzni modni brend Kobja, inspirisan bajkom o transformaciji žabe u princa.

Ova je žaba dovedena iz Južne Amerike kako bi pomogla u kontroli broja kukaca. Međutim, toliko se namnožila da je postala prava opasnost za okolinu. Sada je njena koža postala luksuzni modni materijal.

Sve je počelo kada je Jarosz na poklon dobila prepariranu žabu sa Novog Zelanda. "Zgadilo mi se, ali me i fasciniralo", rekla je.

Tri godine kasnije, njen posao je procvjetao proizvodnjom torbi i kaiševa od kože ovih žaba, sa Swarovski kristalima umjesto očiju.

Skupi kožni predmeti dolaze u crvenoj, smaragdnoj, tirkiznoj i crnoj boji, a prodaju se širom Azije, Evrope i SAD-a.

Ženske torbice koštaju između 220 i 250 eura, zavisno od zemlje, dok velika torba košta blizu 1.200 eura. Jarosz je u Francusku stigla iz Poljske prije 12 godina, kako bi radila kao model. Međutim, zainteresovala se za dizajn, a posebno za rad sa neuobičajenim materijalima.

Nakon što je dobila prepariranu žabu, počela se raspitivati. Na kraju je otkrila postojanje žabe na otocima Južnog mora, gdje je njen broj toliko porastao da je gotovo uništio nekoliko lokalnih vrsta, a čak su i lokalne organizacije za zaštitu životinja preporučile njeno selektivno uništavanje.

Uz pomoć australskog preparatora, Jarosz je počela stvarati luksuzne modne dodatke. Nakon prepariranja, kože se suše i farbaju u Francuskoj, a zatim odlaze u radionicu u Parizu, gdje se sijeku i šiju, dodaju im se kristali ili kamenje, a zatim se prošivaju ovčijom ili kozijom kožom.

Jarosz navodi kako su joj se isprva smijali kada je spomenula ideju, a bilo je i problema u prilagođavanju materijalu. Sada se njeni proizvodi prodaju širom svijeta, a neki kupci svojim torbama čak daju i imena.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: