{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Neke činjenice o masnoćama koje bi trebali znati

S
7.2.2007. u 08:37
0
0
Neke činjenice o masnoćama koje bi trebali znati
0
Neke činjenice o masnoćama koje bi trebali znati
Masnoće su osnovni sastav uravnotežene ishrane. Ipak, zasićene masnoće trebaju se konzumirati u ograničenim količinama. U nastavku možete pročitati neke činjenice o masnoći koje bi svi trebali znati.
Trans masnoće jako su nezdrave i uopće se ne bi trebale konzumirati. Stručnjaci za zdravlje navode da, pored ostalih negativnih utjecaja, ove masnoće povećavaju rizik za srčane bolesti.

Trans masnoće veoma su raširene u modernoj ishrani, pogotovo kod osoba koje jedu u restoranima i konzumiraju veoma ''procesiranu'' hranu. Trans masnoće, pored pomfrita i hamburgera, mogu se naći i u čipsu, krofnama, keksima, kolačima, pa čak i u prženoj hrani i desertima koji se poslužuju u najboljim restoranima.

Postoje tri tipa masnoća:

1. Nezasićene masnoće: Najzdravije. Na sobnoj temperaturi u tečnom stanju. Dobra ishrana trebala bi sadržavati ove masnoće jer organizmu osiguravaju neophodne masne kiseline i vitamin E. Ove masnoće mogu se naći u ribi, orasima i biljnim uljima.

2. Zasićene masnoće: Nezdrave. Na sobnoj temperaturi u čvrstom stanju. Najčešće potječu od mesnih i mliječnih proizvoda i sadrže neke korisne hranljive sastojke. Preporučuje se ograničena konzumacija. Poznato je da podižu nivo LDL holesterola (loši holesterol), ali sadrže i neke korisne sastojke.

3. Trans masnoće: Veoma nezdrave. Posjeduju izmjenjenu hemijsku strukturu koja im omogućava jeftinoću i dugotrajnost. Ne sadrže hranljive sastojke i organizam ne posjeduje biološku potrebu za njihovu konzumaciju.

Tipična odrasla osoba trebala bi konzumirati masnoće u količini ekvivalentoj 5-6 čajnih kašika ulja dnevno, ili oko 60 grama. Oko 20 grama te količine otpada na zasićene masnoće. U SAD-u je uvedeno pravilo da samo proizvodi koji sadrže do 0,5 grama trans masnoća mogu nositi oznaku ''bez trans masnoće''.

Trans masnoće nastaju hidrogeniziranjem biljnog ulja, tj. ulju se dodaje hidrogen i katalizatori (platina ili paladijum) koji mijenjaju hemijske veze, tako da ''prehrambeni proizvodi'' postaju dugotrajniji i teško se kvare.

Trans masnoće podižu nivo LDL holesterola, ali i spuštaju nivo HDL holesterola (dobri holesterol), što uzrokuje začepljavanje krvnih arterija.

U decembru 2006. godine, u New Yorku je donesen zakon po kojem svi restorani moraju prestati koristi proizvode koji sadrže trans masnoće.

Lanac kafe- restorana Starbucks u ovom mjesecu objavio je da će ukloniti trans masnoće iz svih kolača i peciva koje prodaje. I na ostale poznate proizvođače hrane vrši se medijski pritisak da prate ovaj trend.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: