{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Lice hrabrosti: Žrtva napada kiselinom postala zaštitno lice modne kampanje u Indiji

14.1.2016. u 20:27
31
95
Lice hrabrosti: Žrtva napada kiselinom postala zaštitno lice modne kampanje u Indiji
31
Žrtva napada kiselinom i aktivistkinja iz Indije poznata kao Laxmi, postala je novo zaštitno lice modne kampanje pod nazivom "Lice hrabrosti". Cilj ove kampanje je promijeniti percepciju društva o fizičkoj ljepoti i privlačnosti.
Indijka Laxmi je prije deset godina doživjela užasan napad kiselinom, kojom su je posuli stariji čovjek i njegov prijatelj. Razlog za napad je bio to što je ona odbila njegov prijedlog za brak. Kiselina je zahvatila njeno lice i ruke, zbog čega je morala na skupe operacije i medicinske tretmane koji su joj spasili život.

Napadači su završili u zatvoru.

Laxmi danas ima 26 godina i postala je advokat ženama koje su žrtve napada kiselinom, što je veoma čest vid nasilja u Indiji. Zahvaljujući njoj je u Indiji 2013. godine donesena presuda o strožijoj kontroli prodaje kiseline, kao i o većoj kompenzaciji za žrtve. Laxmi je nastavila svoju kampanju kroz neprofitne organizacije Chhanv Foundation i Stop Acid Attacks, koje rade na rehabilitaciji i savjetovanju žrtava. Godine 2014. je dobila Međunarodnu nagradu za hrabrost, koju joj je dodijelila Michelle Obama, supruga američkog predsjednika Baracka Obame.

"Svoje sam lice počela pokazivati postepeno. Druge žrtve su vidjele da ja to mogu, pa su slijedile moj primjer", izjavila je Laxmi.

U Indiji se svake godine dogodi oko 1.000 napada kiselinom, a žrtve se suočavaju s ekonomskim i socijalnim problemima. Kampanjama se pokušava ohrabriti žrtve da javno ispričaju svoje priče. Tokom kampanje 2014. godine je napravljen kalendar na kojem su pozirale žrtve napada kiselinom u odjeći koju je dizajnirala žena poznata pod imenom Rupa, koja je također žrtva napada kiselinom.

Indijska modna kompanija Viva N Diva je zatražila od Laxmi da vodi modnu kampanju.

"Želimo ukazati na to da se ženama širom svijeta sudi na osnovu njihove ljepote. Na naslovnicama magazina su uvijek ljepotice i modeli. Također, želimo ponuditi priliku za zapošljavanje ženama koje su žrtve napada kiselinom i koje su zapostavljene u društvu", saopćila je kompanija Viva N Diva.

Laxmi se nada da će kampanje promijeniti statove društva i spriječiti napade.

"Ranije nas ljudi nisu željeli vidjeti, ali nas sada žele upoznati i fotografisati se s nama. Želim utjecati i na kriminalce i poručiti im da djevojke koje napadnu neće više sjediti kući i ništa ne poduzimati", dodala je Laxmi.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: