Asertivnost kao ključ
0

Komunicirajte boreći se za svoja prava

Sarajevo-x.com
Kao društvenim bićima međuljudski odnosi su nam veoma bitni, posebno na poslovnom planu. Za sve one koji su imali problema sa tuđim preuzimanjem vlastitih zasluga, nadređenima koji nisu u pravu i sličnim poteškoćama, važno je znati kako je ključ u kvalitetnoj komunikaciji. Ako se pitate kako do nje doći, pročitajte članak koji je za vas pripremio SmartSales Consulting.

Postoje tri oblika komunikativnih stilova koje pojedinci koriste u svakodnevnom razgovoru sa drugima: pasivni, asertivni i agresivni.

Za pasivno ponašanje karakteristično je neiskazivanje svojih osjećaja i mišljenja iskreno i direktno, stalno izvinjavanje, popuštanje i nisko samopoštovanje. Takve osobe često bivaju iskorištene.

Agresivci se neadekvatno izražavaju kad žele pokazati svoja osjećanja i mišljenje. Stalno nešto traže i naređuju, a uvijek su im drugi krivi za propuste. Ne poštuju prava drugih osoba, iskorištavaju ih, a za svoja djela ne preuzimaju odgovornost.

Na trećem mjestu je najbolji stil komuniciranja koji se naziva asertivnim. Karakteriše ga istinsko i direktno iskazivanje osjećanja i mišljenja, borba za svoja prava, poštivanje sebe i drugih, te preuzimanje inicijative u međuljudskim interakcijama. Takve osobe preuzimaju odgovornost za svoja djela, ma kakva ona bila.

Asertivnost se definiše kao borba za svoja prava, držanje čvrto uz ono što želite, te jasno navođenje svojih potreba. Ona zahtjeva hrabrost za konfrontiranje s drugima, ali na ispravan način.

Ipak, mnogima ne polazi za rukom da budu asertivni. Razlozi za to mogu biti anksioznost, skromnost, fenomen "dobrog prijatelja", obavezivanje, spolna uloga i bitnost i jačina problema.

Postoji nekoliko načina da se ljudi nauče asertivnosti. Naprimjer, kad razgovarate sa nekim, ne izbjegavajte kontakt očima, budite zainteresovani i budni, a ne agresivni. Imajte uspravno držanje, sjedite ili stanite na udaljenosti koja omogućava normalnu komunikaciju, upotrebljavajte opuštene geste, koristite normalan a ne emocionalan ton, zvučite odlučno i ubjedljivo, te izbjegavajte razgovor kad ste ljuti ili nervozni.