Oznake i natpisi na prehrambenim proizvodima (često dostupne samo na engleskom jeziku) karakteristika su moderne prehrambene industrije pa na policama supermarketa ljudi stalno viđaju proizvode s natpisima kao što su npr. 'enriched' i 'fortfied'. Bukvalni prevod riječi nije problem za većinu kupaca, ali ono što ustvari podrazumijevaju te oznake i nije uvijek jasno.
Naječešće oznake na proizvodima su:
-
Enriched / Obogaćeno, ova oznaka ukazuje na to da je određenom proizvodu dodan sastojak kojeg on originalno sadrži, ali ne u dovoljnim količinama kao što je npr. mlijeko obogaćeno vitaminom D
-
Fortified/ Pojačano, proizvodima s ovom oznakom u velikim količinama je dodan sastojak kojeg proizvod inače ne sadrži da bi imao veću prehrambenu vrijednost
-
Restored/ Nadomješteno, hranjive vrijednosti nekog proizvoda mogu biti potpuno uništene putem industrijske obrade hrane kao što je slučaj s hljebom i tjesteninom gdje se većina hranjivih sastojaka gubi mljevenjem žitarica, pa se te tvari ponovo dodaju proizvodu prije distribucije
4. Improved/ Poboljšano, ova znaka ukazuje na to da je proizvod u novijoj i kvalitetnijoj ambalaži ili da su se prilikom njegove obrade koristile prirodne metode bez konzervansa i slično, što u većini slučajeva i nije tačno, navode stručnjaci
- Health Food/ Zdrava Hrana, čest marketinški termin posljednjih godina koristi se da istakne pojedine brandove prehrambenih proizvoda, a često sadrži iste sastojke kao i slični proizvodi bez takve oznake