Gastro

Ruski naučnici traže zabranu GMO proizvoda

Klix.ba
Ruski naučnici traže 10-godišnju zabranu genetski modificiranih proizvoda (GMO) kako bi temeljito prostudirali njihov uticaj na ljudsko zdravlje. Navode da su takva ispitivanja neophodna.

"Neophodno je zabraniti GMO na 10 godina. Za to vrijeme možemo isplanirati eksperimente i možda razviti nove istraživačke metode”, izjavila je Irina Ermakova, potpredsjednica ruske Nacionalne asocijacije za genetsku sigurnost.

Prema Ermakovoj, nije sprovedeno dovoljno istraživanja GMO proizvoda na ljudsko zdravlje, koja bi omogućila njihovo šire plasiranje na tržištu. Naučnici tvrde da većina studija pokazuje kako ovakva hrana donosi opasne nuspojave.

“Dokazano je, ne samo u Rusiji, već i u brojnim drugim svjetskim zemljama, da su GMO proizvodi opasni. Metode njihovog nastanki nisu usavršene”, kaže Ermakova i dodaje kako jedna od tehnika koristi bakteriju koja uzrokuje tumore i pretilost.

Ljekari su zabilježili porast oboljelih od dijabetesa i raka u oblastima u kojima su stanovnici konzumirali velike količine GMO hrane.

"Biotehnologije svakako treba razviti, ali GMO proizvode treba zaustaviti i spriječiti njihovo širenje”, naglasila je Ermakova.

U septembru je Rusija usvojila Pravilnik o državnoj registraciji GMO-a i proizvoda koji GMO. Tada su vlasti i privremeno suspendovale uvoz i prodaju Monsantovog genetski modificiranog kukuruza, nakon što ga je francuska studija povezala sa rakom. Ruski premijer Dmitry Medvedev naredio je regulatornim agencijama da razmisle o zabrani uvoza svih GMO proizvoda u Rusiju.

GMO