Odličan 5+
0

Šta je senzorna integracija

Klix.ba
Senzorna integracija je neurobiološka aktivnost unutar našeg tijela kojom živčani-nervni sistem obrađuje informacije iz osjetila- vida, sluha, dodira, mirisa, okusa, i tri unutarnja osjetila taktilno, vestibularno i proprioceptivno. Svakog trenutka veliki broj osjetnih informacija ulazi u naš živčani sistem.

Senzorna integracija je sposobnost mozga i živčanog sistema da organizuje te podražaje.

Disfunkcija senzorne integracije se pojavljuje kada su mozak i živčani sistem u nemogućnosti adekvatno integrisati osjetne informacije. Kada se javi takvo stanje osjetna informacija se interpretira na krivi način što ima za posljedicu poteškoće u percepciji, ponašanju i učenju.

Nakon procjene, koju vrše educirani defektolozi, edukatori-rehabilitatori, i ustanovljene disfunkcije senzorne integracije određuje se senzorna dijeta. Senzorna dijeta je posebno prilagođeni program aktivnosti osmišljen kako bi poboljšali određene funkcije kod djeteta.

Ponašanje djeteta sa lošom senzornom integracijom su: 1.nedovoljno osjetljivo/ hipo-osjetljivo/hiposenzitivno 2.pretjerano osjetljivo/hiperosjetljivo/hipersenzitivno 3.kombinacija hipo i hiper osjetljivosti. Često se javlja s ADHD-om, autističnim poremećajem, cerebralnom paralizom, oštećenjem govora, poteškoćama u učenju. Senzorne sobe u Centru "Vladimir Nazor" imaju opremljen prostor za procjenu senzorne integracije, te zvučno izolovanu sobu u kojoj se vrši doziranje podražaja ( vizuelnih, zvučnih, taktilnih, vestibularnih, proprioceptivnih i dr.). U sklopu su Centra za opservaciju i dijagnostiku kako bi ih mogla koristiti i djeca iz predškolskih, školskih i drugih stručnih institucija.

Prema tome, senzorne sobe su namijenjene za svu djecu sa i bez posebnih potreba jer disfunkciju senzorne integracije, pored navedenog, može imati bilo ko. Znakovi disfunkcije senzorne integracije su: strah od visine, impulzivnost, nedostatak samokontrole, tjelesna nespretnost, distraktibilnost, preosjetljivost na dodir, oklijevanje prilikom hoda, zaostajanje u razvoju govora, motoričkih aktivnosti i dr.