{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Porodilje sve češće odlaze na carski rez

F
17.1.2011. u 11:08
0
0
Porodilje sve češće odlaze na carski rez
0
Porodilje sve češće odlaze na carski rez
Učestalost carskog reza u razvijenom svijetu stalno se povećava u posljednje tri decenije, ali novo argentinsko istraživanje otkriva da to nije zato što ga žene traže.
Među 20.000 žena širom svijeta, samo se 16 posto izjasnilo da bi više voljelo da se porodi carskim rezom nego na prirodan način, ističu u Instititu za kliničku efikasnost i zdravstvenu politiku u Buenos Airesu, prenosi Reuters.

Podatak je zasnovan na rezultatima 38 studija, koje se odnose na žene u obje Amerike, Evropi, Aziji, Africi i Australiji.

Povećanje udela carskog reza u porođajima, naročito u zemljama sa srednjim ili visokim standardom, često je pripisivano želji majke da se tako porodi.

U SAD je udio carskog reza u ukupnim porođajima 1965. iznosio samo 4,5 posto, a 2007. godine 32,9 posto. Znatno manji procenat Amerikanki, međutim, zaista je želio da se tako porodi - svega oko 17 posto, utvrdili su dr. Agustina Mazzoni i njene kolege koje su učestvovale u istraživanju.

U Južnoj Americi procenat žena koje žele da se porode carskim rezom je nešto veći i dostiže gotovo četvrtinu.

Istraživači su primjetili da je interesantno da u zemljama sa srednjim nivoom standarda 22 posto žena daje prednost carskom rezu, a u bogatim zemljama samo 12 posto.

Među ženama koje su već imale carski rez, 29 posto je želilo da se tako porodi i narednog puta, dok je među onima koje se ranije nisu tako porađale samo 10 posto željelo carski rez kod sljedećeg porođaja.

Također su carski rez u većoj meri priželjkivale žene koje su već imale više djece, nego one koje još nisu imale djete (17,5 prema 10 posto).

Primjer da nisu majke "krive" za sve češći carski rez su južnoameričke zemlje, u kojima se 29 posto djece danas tako rađa, a ženama najčešće nije dozvoljeno da odlučuju o tome na koji način će da se porode, ističe argentinski tim.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: