Šerijatski brak i razvod

Rasprave o vjerskim temama.

Moderatori/ce: nasa, NIN

Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la rijedak primjerak dana 12/06/2012 08:53

Selam alejkum!
Da li dobijanjem pravosnažnog sudskog rješenja o razvodu braka
automatski prestaje i brak sklopljen na šerijatski način?Ili možda
postoji još nekakva dodatna procedura?
Prilikom sklapanja šerijatskog braka za mehr smo se dogovorili dotična
i ja da on bude simbolične dvije hurme(kad dođe iftar svakom po jedna)
više simbolike radi nego zbog stvarne finansijske nadoknade,jer smo se
i uzeli iz ljubavi a ne zbog materijalne koristi.Elem ako neko ima iskustva
u ovoj oblasti svaka pomoć je dobro došla.
rijedak primjerak
 
Postovi: 7
Pridružen/a: 17/05/2012 05:55

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la Qler dana 12/06/2012 09:03

Meni je to sve onako, ne prizna se. Jedino ako tebi sta ne znaci. Ja sam se zbog zene ozenio serijatski, obecao ono 250g zlata, ali rekao sam joj, ako hoces obecat cu ja i 250kg :) meni ne igra ulogu :D To je cisto eto iz nekog postovanja prema vjeri (mom dedi i nenama) nego sto je eto da ima neki papir pa da vazi po zakonu...
Avatar
Qler
 
Postovi: 13828
Pridružen/a: 18/10/2004 14:49
Lokacija: Sarajevo

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la newnew dana 12/06/2012 09:06

Nazovi Medzlis Sarajevo pa pitaj ili neka te upute na nekoga s kim mozes razgovarati. Ako si u Sarajevu, mozes otici do njih. Smjesteni su na Bascarsiji, u onoj maloj ulicici iza tramvajske stanice, na desnu stranu, dakle, desno od Konzuma. Ovo ti je broj Medzlisa: 712 800.
newnew
 
Postovi: 70
Pridružen/a: 10/02/2012 09:09

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la newnew dana 12/06/2012 09:10

Tek sad vidjeh ovaj detalj o "dvije hurme" pa shvatih da ocito serijatski brak nije sklopljen u Sarajevu, u organizaciji Medzlisa, jer kad sam ja trazila neki simbolican mehr prilikom prijave serijatskog vjencanja, imam nije prihvatio, stovise, iz njegovih rijeci sam shvatila da se ja, kao, sprdam sa serijatom na taj nacin. Nigdje veze.
newnew
 
Postovi: 70
Pridružen/a: 10/02/2012 09:09

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la Qler dana 12/06/2012 09:19

Meni hodza nije dao ni 250g, kaze puno, prvo je bilo pola kile, to nije nikako htio, i jedva pristao na 250g :) U Sarajevu je bilo vjnecanje.
Avatar
Qler
 
Postovi: 13828
Pridružen/a: 18/10/2004 14:49
Lokacija: Sarajevo

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la newnew dana 12/06/2012 09:24

Qler je napisao/la:Meni hodza nije dao ni 250g, kaze puno, prvo je bilo pola kile, to nije nikako htio, i jedva pristao na 250g :) U Sarajevu je bilo vjnecanje.

Hahahah, mozda nam nije bio isti imam. Ili je ovaj koji je nas zapao shvatio da muz nije odavde i da ima love, hahha.
newnew
 
Postovi: 70
Pridružen/a: 10/02/2012 09:09

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la shin dana 12/06/2012 09:24

Još malo pa će se u kamilama dogovarati brakovi po Sarajevu :thumbup:
Avatar
shin
 
Postovi: 5992
Pridružen/a: 19/09/2005 10:52

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la Qler dana 12/06/2012 09:26

Neka ce stoka biti :)
Avatar
Qler
 
Postovi: 13828
Pridružen/a: 18/10/2004 14:49
Lokacija: Sarajevo

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la rijedak primjerak dana 12/06/2012 09:42

Istiklal džamija ,Otoka...
rijedak primjerak
 
Postovi: 7
Pridružen/a: 17/05/2012 05:55

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la newnew dana 12/06/2012 09:48

Propisi razvoda braka

Propis razvoda braka se razlikuje od situacije do situacije i od okolnosti do okolnosti, tako da nekada može biti dozvoljen (mubah), nekada pokuđen (mekruh), nekada zabranjen (haram), zatim pohvalan (mustehab), a nekada je i obavezan (vadžib)

Piše: Semir Imamović


Razvod braka je dozvoljen u slučaju ženine neposlušnosti i trpljenja štete od njene strane. Pohvalan je u slučaju da žena ne voli svoga muža i da od njegove strane trpi štetu i nepravdu. Razvod u tom slučaju je u skladu sa velikim fikhskim pravilom: Nema štete, niti nanošenja štete. (Prenose Ahmed i Ibn Madže).

Pokuđen je, (a kod nekih islamskih učenjaka zabranjen) u slučaju da nema nikakvog jasnog povoda za njim, a dokaz za to su riječi Poslanika, s.a.v.s: Najružnija dozvoljena stvar Allahu, s.v.t., je razvod braka. (Prenose Ebu Davud i Ibn Madže). Poslanik, s.a.v.s., je u ovom hadisu nazvao razvod braka dozvoljenim (halalom), iako je prezren kod Allaha, što jasno upućuje na to da je razvod braka pokuđen (mekruh), ako za njega ne postoji povod, a razlog zbog kojeg se smatra pokuđenim, jeste raskidanje bračnog ugovora, koji sa sobom nosi mnoge koristi na koje podstiče ova vjera. Nažalost, svjedoci smo sve veće prisutnosti bezrazložnih razvoda braka u redovima vjernika i vjernica, što normalno kvari sliku Islama i onih koji ga praktikuju. Zar vjernici i vjernice ne treba da budu milost društvu u kojem žive i jasan uzor u rješavanju problema koji se dešavaju među njima, prije svega bračnih problema. Nije li apsurdno to što neki među nama, bez ikakvog razloga, posežu za razvodom braka, a zatim se proglašavaju sljedbenicima Poslanika (vjerovatno misleći da je sljeđenje Poslanika obično samo u nošenju brade, korištenju misvaka i sl.), kritikuju druge i punim ustima govore o veličini islamskog ahlaka (morala), islamske solidarnosti i samilosti!

Obavezan je u slučaju da se jedan od supružnika ne pridržava Allahove vjere, ostavlja i nemaran je prema temeljima vjere (namazu, postu, čistoći), ili ustrajava u stvarima koje su jasno zabranjene, prije svega stvarima koje direktno ruše njegovu čast, kao što je razvrat (blud), drogiranje i sl.

Također, razvod braka obavezan je u slučaju da se čovjek zakune da neće prilaziti ženi, zatim prođu četiri mjeseca od te njegove zakletve, a on se ne povrati od nje, što je u skladu sa riječima Allaha, s.v.t.: Oni koji se zakunu da ženama svojim neće prilaziti, neka četiri mjeseca pričekaju! Ako se vrate od zakletvi svojih, Allah prašta i Milostiv je, a ako se odluče na razvod, Allah sve čuje i vidi. (Prijevod značenja - El-Bekare, 226- 227.)

Zabranjen je za vrijeme mjesečnog i postporođajnog ciklusa žene i za vrijeme čistoće u kojoj je čovjek imao odnos s njom.

Uslovi ispravnosti razvoda

Dva su uslova da bi razvod braka šerijatski bio ispravan:

1. Podobnost osobe koja traži razvod, a podobnost podrazumijeva slobodan izbor i prisutnost pameti. Na osnovu ovog uslova neispravan je:

- Razvod pod prisilom (odnosi se na nepravednu prisilu), tj. razvod kojim se otklanja prisila, prijetnja ili nepravda. Dokaz za to su riječi Allaha s.v.t: Onaj ko zaniječe Allaha, nakon što je povjerovao, osim onoga koji to uradi pod prisilom, a srce mu ostane smireno u vjeri, takvog čeka Allahova srdžba i velika kazna.(Prijevod značenja - En-Nahl, 106.) Allah, s.v.t., ne priznaje nevjerstvo (kufr) pod prisilom, ukoliko ono ne bude u čovjekovom srcu, tako isto ne priznaje (ne smatra ispravnim) razvod , koji je iznuđen pod prisilom, s tim da je razvod braka na puno manjem stepenu od nevjerstva. (Ovakav vid zaključivanja učenjaci usuli fikha nazivaju El kijasu-l-evla tj. analogija prioriteta). Dokaz iz sunneta Allahovog Poslanika, s.a.v.s., za neispravnost prisilnog razvoda su riječi Poslanika, s.a.v.s.: Nema razvoda, niti oslobađanja od ropstva pod prisilom. (Prenose Ahmed, Ebu Davud i Ibn Madže).

- Razvod u stanju opravdanog gubitka pameti, kao što je nesvijest, spavanje, ludost, liječnička narkoza i opijenost pod prisilom. Ako bi čovjek, u jednom od spomenutih stanja, izgovorio riječi razvoda, njegov razvod bi se smatrao nevažećim. Dokaz za to su riječi Alije, r.a.: Svaki razvod je dozvoljen (ispravan), osim razvoda osobe koja je izgubila pamet (bilo privremeno, bilo trajno). (Predaju prenosi Buharija u svome Sahihu). Kao dokaz da je razvod nevažeći u ovom slučaju može nam poslužiti činjenica da je razum (pamet) jedan od faktora (činioca) za koji se veže obaveznost (teklif) u Islamu.

2. Upotreba odgovarajućeg izraza (ovo je drugi uslov za ispunjavanje razvoda).

Treba znati da se izrazi koji se koriste za razvod braka, mogu podijeliti u dvije vrste:

- Jasni izrazi (El elfaz es-sariha), izrazi koji su u osnovi postavljeni za razvod, kao što je riječ razvod i njene izvedenice.

- Dvosmisleni izrazi (El elfaz el kinaijje), izrazi koji se koriste za razvod i za druge stvari kao što su: idi, izađi, slobodna si, idi svojima, želim se odmoriti od tebe, ostavljena si i sl. Jasni izrazi povlače za sobom razvod braka bez obzira da li ih čovjek izgovara ozbiljno ili u šali, prema riječima Poslanika, s.a.v.s.: Tri stvari se smatraju ozbiljnim i onda kada se čovjek šali: brak, razvod i vraćanje razvedene žene. (Ahmed, Ebu Davud, Ibn Madže). Za razliku od njih, dvosmisleni izrazi ne povlače za sobom razvod braka, ako nisu popraćeni srčanom namjerom. Znači, ako bi čovjek rekao ženi: “Razvedena si, dajem ti razvod, razvjenčana si i sl., ona bi time bila razvedena, bez obzira da li je on u srcu imao namjeru za razvodom ili ne, a ako bi joj rekao: idi svojima, izlazi iz kuće i sl., bit će razvedena samo u slučaju da je imao namjeru razvoda u srcu.

Islamski učenjaci su izdvojili tri slučaja u kojima dvosmisleni izrazi imaju isti propis kao i jasni izrazi (tj. povlače za sobom razvod braka), bez obzira da li su popraćeni srčanom namjerom ili ne :

1. u slučaju rasprave između muža i žene,

2. u slučaju srdžbe i

3. u slučaju da žena traži razvod.

U ova tri slučaja dvosmisleni izrazi zahtijevaju razvod, pa makar čovjek rekao: Nisam imao namjeru za razvodom - jer postoji jasan pokazatelj (indicija) da je imao namjeru, a Allah najbolje zna.

Tradicionalni i novotarski razvod

Tradicionalni razvod je razvod koji se dogodi na propisan način (u skladu sa Kur’anom i Sunnetom) što podrazumijeva dvije stvari :

- Da razvod bude za vrijeme ženine čistoće u kojoj nije bilo odnosa, i traje dok ne prođe iddet (priček).

- Da bude jedan razvod.

Kaže Allah, s.v.t.: O Vjerovjesniče, kad htjednete žene da pustite, vi ih u vrijeme pričeka pustite… (Prijevod značenja - Et-Talak, 1.) Kaže Abdullah ibn Mesud u komentaru riječi u vrijeme pričeka (u vrijeme koje je pogodno za priček), tj. u vrijeme njihove čistoće u kojoj nisu imale odnos sa muževima. Kaže šejh Abdurrahman Saćdi u komentaru navedenog ajeta: Tj. pustite ih radi pričeka, što znači da ih pustite za vrijeme čistoće, u kojoj niste imali odnos s njima. Samo takvim razvodom stvara se pogodna prilika za jasan priček (iddet). U suprotnom, ako ih pustite za vrijeme mjesečnog ciklusa (hajza), period tog mjesečnog ciklusa se neće ubrajati u sveukupni rok pričeka (iddeta), što će normalno povećati trajanje pričeka. Također, ako ih razvedete u čistoći, u kojoj ste imali odnos sa njima, nećete biti sigurni da li su trudne ili ne, a samim tim nećete znati koju vrstu pričeka su obavezne ispoštovati. (Tefsiru-l-kerimi-rrahman fi tefsiri kelami-l-mennan 805 str.)

Novotarski razvod

Nasuprot tradicionalnom razvodu je novotarski razvod, koji može imati jedno od tri značenja :

1. Da se dogodi u periodu mjesečnog, ili postporođajnog ciklusa (nifasa),

2. da se dogodi u čistoći, u kojoj su čovjek i žena imali odnos i ne znaju da li se dogodila trudnoća, ili ne i

3. da čovjek jednom riječju (odjednom) razvede ženu tri puta (da joj kaže: Razvedena si, tri puta). Prva dva značenja smatraju se novotarskim razvodom u

vremenu, a treće značenje se smatra novotarskim razvodom u broju. Novotarski razvod je zabranjen u svakom slučaju, a dokazi za jegovu zabranu su sljedeći:

Riječi Allaha, s.v.t.: Puštanje može biti dva puta, pa ili ih velikodušno zadržite, ili im na lijep način razvod dajte. (Prijevod značenja - El-Bekare, 229.)

Riječi Allaha, s.v.t.: O Vjerovjesniče, kada htjednete žene da pustite, vi ih u vrijeme pričeka pustite. (Prijevod značenja - Et-Talak, 1.) Tj. u vrijeme čistoće, u kojoj niste imali odnose s njima, (kako je to protumačio Abdullah ibn Mesud).

Rekao je Poslanik, s.a.v.s., kada je do njega došla vijest da je čovjek razveo ženu tri puta odjednom: Zar da se izigrava sa Allahovom Knjigom, a ja sam među vama.

Također, kada je obaviješten da je Abdullah ibn Omer, r.a., razveo ženu u periodu mjesečnog ciklusa (hajza), Poslanik, s.a.v.s., se naljutio i naredio mu da vrati ženu.

Prenosi se od Omera, r.a., da je udarao svakog onog ko je razveo ženu tri puta odjednom.

Kaže šejh Salih Fevzani: Sve ovo upućuje na obavezu sprovođenja šerijatskih propisa vezanih za razvod, strogog paženja na vrijeme i broj, koje je šerijat odredio za njega i izbjegavanje svakog vida razvoda, koji je suprotan Poslanikovoj praksi. Međutim, mnogi ljudi ne razumiju te propise, ili su nezainteresovani za njih, što ih često dovodi u neugodnu situaciju, ili situaciju kajanja, nakon čega pokušavaju na sve načine naći izlaz iz nevolje u kojoj se nalaze i iznuditi šerijatska rješenja, koja će im pomoći. Nije li produkt toga izigravanje sa Allahovom Knjigom? (El mulehhasu-l-fikhijju 2/310).

U slučaju da se ipak dogodi novotarski razvod, da li je on punovažeći, ili ne?

Kaže učenjak Muhammed ibn Ismail es-Sanani (u Subulu-s-selamu 3/301 str.): Nakon što smo saznali da je novotarski razvod zabranjen, ostaje da vidimo da li je punovažeći ili ne? Islamski učenjaci su se razišli oko toga, a ono na čemu je većina njih, jeste da je on punovažeći. Dokaz za to im je jedna od predaja hadisa Abdullaha ibn Omera, r.a, koju je zabilježio Buhari, u kojoj se kaže: To što sam uradio, brojalo mi se jednim razvodom.

Kaže učenjak Ebu Velid Muhammed ibn Ahmed ibn Rušad el-Kurtubi u Bidajetu-l-mudžtehidu: što se tiče prvog pitanja, tj. da li je novotarski razvod punovažeći ili ne, većina islamskih učenjaka smatra da je razvod, koji se dogodi u menstrualnom periodu, punovažeći, prema riječima Poslanika, s.a.v.s., u hadisu Abdullaha ibn Omera, r.a.: Naredi mu neka je vrati (Hadis prenosi skupina- džemat) Kažu: Vraćanje može biti samo u slučaju da se dogodio razvod. Također, kao dokaz uzimaju predaju koju bilježi Imam šafija od Halida, a ovaj od Ibn Džurejdža. U toj predaji se navodi da su Ibn Džurejdž i oni koji su bili sa njim, pitali Nafia: Da li se razvod Abdullaha ibn Omera smatrao punovažećim u vrijeme Poslanika, s.a.v.s.”, na što je ovaj potvrdno odgovorio. Prenosi se od Abdullaha ibn Omera, r.a., da je on davao takvu fetvu drugima. (Bidajetu-l-mudžtehidu 3/ 1050).
newnew
 
Postovi: 70
Pridružen/a: 10/02/2012 09:09

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la newnew dana 12/06/2012 09:52

http://www.rijaset.ba/index.php?Itemid= ... ew=article

PITANJA O RAZVODU


Esselamu alejkum!
Molim Vas za par odgovora koji se tiču razvoda braka.

1. Da li je obavezno prije razvoda braka pokušati pomirenje kako je to u hadisima navedeno - pozvati jednog člana porodice sa obje strane i pokušati riješiti probleme? Ko bi trebao to da inicira?
2. Ukoliko supružnici ne žive više zajedno, da li se smatra da njihov brak nije više validan, ili je nužno sačekati 3 mjesečna pranja?
3. Da li je potrebno ponovno šerijatsko sklapanje braka, ukoliko dođe do pomirenja unutar ova 3 mjeseca?
4. Da li IZ u Sarajevu izdaje neko rješenje o razvodu braka, odnosno koji su pravni postupci (kontakti sa IZ) potrebni u ovom slučaju?
Unaprijed hvala!

Odgovor

1. Pokušaj izmirenja i arbitraže među bračnim partnerima spomenut je u Kur'anu u 35. ajetu sure En-Nisa: "A ako se bojite razdora između njih dvoje, onda pošaljite jednog pomiritelja iz njegove, a jednog pomiritelja iz njezine porodice. Ako oni žele izmirenje, Allah će ih pomiriti jer Allah sve zna i o svemu je obaviješten". Arbitražni postupak pokušaja izmirenja bračnih drugova je šerijatski poželjan, ali ne i obavezujući postupak u proceduri razvoda braka. Trebao bi ga inicirati šerijatski sud. No kako kod nas nema šerijatskih sudova, a Islamska zajednica nema uspostavljenog mehanizma arbitraže, ostaje mogućnost izmirenja putem izmiriteljskog vijeća pri socijalnim službama. Nije neophodno da pomiritelji budu u rodbinskoj vezi s bračnim partnerima. Oni, prema našem mezhebu, imaju funkciju punomoćnika, tako da postupaju u skladu s uputama onoga koji ih je opunomoćio.

2. Sami odvojeni život supružnika, bez muževljevog otkaza braka ili provedene zakonske procedure raskida braka, ne smatra se dovoljnim osnovom za tretiranje braka prekinutim. Nakon spomenute procedure raskida braka, razvod braka se smatra opozivim tokom tri mjesečna pranja.

3. Nema potrebe za novim bračnim ugovorom ukoliko muž opozove razvod tokom tog perioda. Nakon njegovog isteka, brak se smatra definitivno raskinutim. Ako se raskid dešava prvi ili drugi put, brak je moguće obnoviti s novim bračnim ugovorom.

4. Nažalost, većina onih koji su sklopili šerijatski bračni ugovor, u slučaju razvoda braka, ne obavještavaju organ kod kojeg je obavljeno vjenčanje o raskidu braka radi njegove evidencije. Čini nam se da ni Islamska zajednica nije previše zainteresirana za problematiku razvoda braka, pa ni za registriranje razvedenih brakova. Koliko nam je poznato takav registar ne postoji pri Islamskoj zajednici. Vam preporučujemo da se javite organu kod kojega ste se šerijatski vjenčali da, u slučaju raskida braka (voljeli bismo da do njega ne dođe, jer je to Allahu najmrže dozvoljeno djelo), i prijavite razvod braka radi njegove evidencije. Nadamo se da ćete prevazići vaše bračne nesuglasice i da vam to neće ni trebati.
newnew
 
Postovi: 70
Pridružen/a: 10/02/2012 09:09

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la newnew dana 12/06/2012 09:55

rijedak primjerak je napisao/la:Selam alejkum!
Da li dobijanjem pravosnažnog sudskog rješenja o razvodu braka
automatski prestaje i brak sklopljen na šerijatski način?Ili možda
postoji još nekakva dodatna procedura?
Prilikom sklapanja šerijatskog braka za mehr smo se dogovorili dotična
i ja da on bude simbolične dvije hurme(kad dođe iftar svakom po jedna)
više simbolike radi nego zbog stvarne finansijske nadoknade,jer smo se
i uzeli iz ljubavi a ne zbog materijalne koristi.Elem ako neko ima iskustva
u ovoj oblasti svaka pomoć je dobro došla.

Buduci da samim tzv. gradskim/civilnim vjencanjem nisi postao istovremeno serijatski vjencan, samim tim razvod braka na sudu definitivno ne znaci serijatski razvod. Pogledaj tekstove koje sam ti postala, naci ces u njima odgovor.
newnew
 
Postovi: 70
Pridružen/a: 10/02/2012 09:09

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la harač dana 12/06/2012 16:01

šerijatski razvod, ukoliko ne griješim, nije registracijski formaliziran. dovoljno je da te npr. otpusti 3x i to je to (po praksi iz inostranstva, može i SMS porukom). ne postoji obaveza da se to evidentira - to je nešto što IZ vodi za svoje interne potrebe
Avatar
harač
 
Postovi: 3525
Pridružen/a: 13/02/2006 14:30

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la newnew dana 12/06/2012 17:34

harač je napisao/la:šerijatski razvod, ukoliko ne griješim, nije registracijski formaliziran. dovoljno je da te npr. otpusti 3x i to je to (po praksi iz inostranstva, može i SMS porukom). ne postoji obaveza da se to evidentira - to je nešto što IZ vodi za svoje interne potrebe

Dosta nasih ljudi ni ne zna sta znaci to kad te muz, kao sto ti kazes "otpusti".
Evo samo ukratko:
U islamskom pravu (serijatu) postoje dvije vrste razvoda, u odnosu na to ko ga je inicirao. Ako je to muz, onda se zove TALAK, sto na arapskom znaci razvod (ova se rijec, cinjenica je, cesce spominje kad se prica o razvodu muslimana), a ako je zena ta koja je inicirala razvod onda je to HULA. Za razliku od siita, suniti prilikom razvoda ne trebaju svjedoke.
Dakle, ako muz zeli razvod od svoje zene potrebno je da joj tri puta kaze rijec TALAK, mada se mogu koristiti i ostali jasni izrazi zelje za razdvajanjem (npr.: ne zelim te vise za zenu; vrati se svojim roditeljima i sl.). Primjera radi, zamislimo jednog muskarca koji se iz odredjenih razloga naljuti na zenu i kaze joj da zeli razvod. Onda se pomire, pa opet nakon nekog vremena on opet skonta da se ona treba vratiti svojim roditeljima i zivjeti s njima. E sad, ova dosadasnja dva puta izgovaranja jasne zelje za razvodom se mogu povuci, prema islamskom pravu - serijatu,tj. oni se mogu navece pomiriti i nastaviti zivjeti, ali kad treci put muz kaze da zeli razvod, onda je to konacno. Neki muzevi odjednom kazu tri puta - zelim razvod od tebe i slicno. Medjutim, postoje pravila o tome kad se muz moze razvesti od zene. Zainteresovani neka procitaju Kur'ansku suru Et-Talak i pogledaju objasnjenje u tefsirima. Poenta je da se muz ne treba razvesti od zene sve dok ne bude siguran da ona nije trudna s njim.
newnew
 
Postovi: 70
Pridružen/a: 10/02/2012 09:09

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la shecher dana 12/06/2012 19:57

Jao šta napravite od konkretne teme i konkretnog pitanja!

Ove cyber muftije su pravo rašireni, ima ih svugdje.

Čovjek se interesuje za konkretno stanje kod nas, ne teoriju. Zato mu odgovaram pitanjem: Jesi li kad čuo da je neki imam/hodža/efendija (kod nas, na našim prostorima) razveo nekog (kao što ih vjenča šerijatski)?
Avatar
shecher
 
Postovi: 381
Pridružen/a: 26/01/2012 22:29
Lokacija: na raskrsnici

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la harač dana 12/06/2012 20:09

znači, na "konkretno pitanje" mu odgovara konkretnim pitanjem :D oj, tito i partijo
Avatar
harač
 
Postovi: 3525
Pridružen/a: 13/02/2006 14:30

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la shecher dana 12/06/2012 20:19

harač je napisao/la:znači, na "konkretno pitanje" mu odgovara konkretnim pitanjem :D oj, tito i partijo


da, pitanjem koje će mu pomoći da razumije kako pitanje rastave braka (onog koji je osim ispred matičara u općini sklopljen i kodovlaštenog imama) nije regulisano nekim posebnim aktima (koliko je meni poznato), niti se imami bave tim pitanjem. tvoja je, dakle, odluka šta ćeš i kako ispoštovati iz tog predbračnog i(li) bračnog ugovora (mehr, podjela imovine...). Kao musliman si svakako dužan pridržavati se svega obećanog i ugovorom dogovorenog. Hoćeš li ili ne ispuniti što si joj obećao sigurno će govoriti o postojanosti tvoje vjere, iskrenosti ljubavi i obećanja prema supruzi.
Sve je dobrovoljno, mislim da ne postoji mehanizam koji bi osigurao supružnicima ostvarivanje prava i prinudio ih na izvršenje obaveza koje su nastale sklapanjem braka pred imamom. Sve ovo uz napomenu da je brak sklopljen samo pred imamom (u našim bh. prilikama) - nevažan, pa ni sam vrh IZ ne priznaje takve brakove bez valjanog sklapanja braka (najprije) pred matičarem u općini.

Zbog važnosti institucije braka i osjetljivosti odnosa koji nastaju zaključenjem braka, sve ili većina država, uključujući i muslimanske koje primjenjuju šerijatsko porodično pravo, su pozitivnim zakonima uredile način i proceduru zaključenja braka uvjetujući da to bude pred ovlaštenim licem - matičarem koji registrira zaključenje braka u knjigu vjenčanih. Budući da zaključenje braka na propisani način, pred matičarem, a poslije toga pred imamom matičarem na najbolji način štiti prava i obaveze supružnika u braku, isključivo podržavamo takav način i proceduru zaključivanja bračnog ugovora. Neformalni, običajni brakovi ne pružaju pravnu ni šerijatsku zaštitu onima koji se upuštaju u takvu vezu, vode brojnim problemima i nerazrješivim situacijama i zato ih nikako ne treba ohrabrivati i podržavati. Takva veza je avantura sa nesagledivim posljedicama. Ako je u ranijem vremenu i bilo nekakvog opravdanja za slične postupke, danas takvog opravdanja nema.


U našim uslovima samo šerijatsko vjenčanje nije dovoljno zato što ga pozitivno pravo ne priznaje i ne veže za njega pravne učinke, pa nema pravnih garancija da će se prava supružnika u braku poštovati. Također, nije dovoljno ni samo civilno vjenčanje zato što se uvjeti jednog i drugog vjenčanja ne poklapaju u svim elementima. Zato je neophodno i jedno i drugo vjenčanje. Prema tome, prvo se razvedite na zakonski način, pa poslije toga možete obaviti oba vjenčanja s drugom osobom.

čovjek vas pita šta i kako u konkretnom slučaju a vi mu dajete natpise iz udžbenika fikha u uslovima islamske države, islamskih sudova, kadija, muftija, ne obraćajući pažnju na bosanski kontekst.
Kakve veze ima sad rastava braka kad ženi tri puta kažeš puštam te i sl.?

Pokretaču teme možda budu od pomoći ove fetve:


http://www.rijaset.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=10077:razvod-braka&catid=142&Itemid=538

http://www.rijaset.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=10080:razvod-braka-i-isplata-mehra&catid=142:bra-pravo&Itemid=538

http://www.rijaset.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=11578:o-razvodu-braka&catid=142&Itemid=538

Savjetujem ti da konkretan odgovor potražiš kod fetva-i emina, dr. Ljevakovića na mail: [email protected] i kloni se toga da za tako bitne stvari pitaš po forumima.
Avatar
shecher
 
Postovi: 381
Pridružen/a: 26/01/2012 22:29
Lokacija: na raskrsnici

Re: Šerijatski brak i razvod

PostPostao/la rijedak primjerak dana 13/06/2012 00:18

Hvala na linkovima i pojašnjenjima mog pitanja.
rijedak primjerak
 
Postovi: 7
Pridružen/a: 17/05/2012 05:55


Natrag na Religija

Online

Trenutno korisnika/ca: IcedMFEarth, Leo_alfa i 4 gostiju.