Jugoslavija 1980-1992

(H)istorija/povijest Bosne i Hercegovine, regiona, itd...

Moderatori/ce: Chmoljo, NIN

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la madner dana 29/05/2013 19:07

The 51st State je napisao/la:
madner je napisao/la:
The 51st State je napisao/la:o majko mila cuj t-72 imali bolji, pa rusi to smece nisu ni u naoruzanje kako treba uvodili, samo utrpavali levatima kao mi, rusi su za svoje potrebe koristili t-64 kao "top of the line"..., a kada se nas derivat pojavio oni su vec imali t-80...


Mojne ba opet, opet na stos.

Odgovor je netacan, Rusi su sva tri tenka koja su bili proizvod tri fabrike imale u svom naoruzanju i opremale razlicite elitne i manje elitne jedinice. Izvoznu varijantu T-72 nisu koristili, no M-84A je bila bolja od svih njihovih do 90 i neke.
Inace T-90 je inacica 72, samo promjenjeno ime zbog loseg marketinga.


te levatske fore ostavi za politiku..., vojna tehnika je malo ozbiljnija stvar od palamudjenja sdp, sda i slicna sranja..., cuj bila bolja od svih njihovih apgrejdovanih pa ove 84-vorke nisu ni reaktivni oklop imale...ne sam u glavu....


Gle cuda, nisu ni T-64 ni T-80 tada. Kao i T-72 koje su tada bile u prvim linijama i naspram NATO pakta.
Prva 72 sa reaktivnim oklopom se pojavila 1990 i imala je oznaku T-72BM.

Imala bolju pokretljivost i SUV od iste. Oklop 3 godine prije bio na tom nivou.
Avatar
madner
 
Postovi: 37101
Pridružen/a: 09/08/2004 16:35
Lokacija: Takticki genije, strateski patuljak

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la madner dana 29/05/2013 19:14

klavirdžija je napisao/la:Ja sam, iskreno, donedavno mislio da je makar optika u M-84 bila "naša" jer su to navodili kao glavno unapređenje u odnosu na T72… Kad jok, reče mi nedavno čovjek koji je na njoj tada radio u Zraku da je i to bila sovjetska licenca, čak su im i neko specijalno ljepilo slali u kantama…


Ajde, ko je bio taj covjek? :D

SUV su radile circa 6 firmi, nego me zanima koji procesori su koristeni u racunaru? Da pitas drugog covjeka.
Avatar
madner
 
Postovi: 37101
Pridružen/a: 09/08/2004 16:35
Lokacija: Takticki genije, strateski patuljak

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la Seawolf dana 29/05/2013 19:42

Koliko je meni poznato, SUV na jugoslovenskom MBT-u M-84 je bio iskopiran (nelicenciran) švedski. Zbog toga je M-84, u rukama obučene posade (kakvih je, srećom u prvoj polovini devedesetih, bilo malo), bio značajno precizniji od tadašnjih izvedbi T-72.

Govoriti i uspoređivati nivoe oklopne zaštite pojedinih izvornih i licenciranih izvedbi MBT-a T-72 je bespredmetno, jer su svi odreda imali jako lošu oklopnu zaštitu (kako bi ukupna masa tenka ostala manja od 42 t). Ranjivost im je donekle bila smanjena niskom siluetom i to im je najbolja zaštita, koju su imali.

@bokakotorska:

Španjolska je, što se tiče vazduhoplovne industrije, puno bolje stajala 1980-e, nego 1939-e. Krajem tridesetih su proizvodili licencno strane (njemačke) avione, a osamdesetih je ista ta tvornica (Construcciones Aeronáuticas S.A. / CASA) proizvodila originalne španjolske avione za njihovo vazduhoplovstvo, ali i i za izvoz (u Tursku, Južnu Koreju, Čile, Honduras, Indoneziju, i Jordan).

Slično, italijanska vazduhoplovna industrija, u svjetskim razmjerama je osamdesetih godina prošlog stoljeća imala veći značaj nego krajem tridesetih. To, prvenstveno mogu zahvaliti prozvođaču helikoptera Agusta (danas AgustaWestland), po čijoj licenci se proizvode letjelice i u nekim drugim zemljama.

O Belgiji i njihovoj vazduhoplovnoj industriji mogu reći samo da su krajem tridesetih stajali jako loše, a da bi do osamdesetih, naglo popustili.

p.s. Osim toga, ne znam zašto ste se uhvatili vazduhoplovne industrije, kada se zna šta je kruna i simbol moći industrijskih kapaciteta države - proizvodnja (pardon, gradnja) podmornica.
Seawolf
 
Postovi: 548
Pridružen/a: 14/06/2012 22:59

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la sinuhe dana 29/05/2013 20:26

A dobro ne treba ti ni industrija samo industrije radi. Onda ni SSSR nije lose stajao.
Avatar
sinuhe
 
Postovi: 4239
Pridružen/a: 03/06/2011 11:33

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la bokakotorska dana 29/05/2013 20:36

Seawolf je napisao/la:Koliko je meni poznato, SUV na jugoslovenskom MBT-u M-84 je bio iskopiran (nelicenciran) švedski. Zbog toga je M-84, u rukama obučene posade (kakvih je, srećom u prvoj polovini devedesetih, bilo malo), bio značajno precizniji od tadašnjih izvedbi T-72.

Govoriti i uspoređivati nivoe oklopne zaštite pojedinih izvornih i licenciranih izvedbi MBT-a T-72 je bespredmetno, jer su svi odreda imali jako lošu oklopnu zaštitu (kako bi ukupna masa tenka ostala manja od 42 t). Ranjivost im je donekle bila smanjena niskom siluetom i to im je najbolja zaštita, koju su imali.

@bokakotorska:

Španjolska je, što se tiče vazduhoplovne industrije, puno bolje stajala 1980-e, nego 1939-e. Krajem tridesetih su proizvodili licencno strane (njemačke) avione, a osamdesetih je ista ta tvornica (Construcciones Aeronáuticas S.A. / CASA) proizvodila originalne španjolske avione za njihovo vazduhoplovstvo, ali i i za izvoz (u Tursku, Južnu Koreju, Čile, Honduras, Indoneziju, i Jordan).

Slično, italijanska vazduhoplovna industrija, u svjetskim razmjerama je osamdesetih godina prošlog stoljeća imala veći značaj nego krajem tridesetih. To, prvenstveno mogu zahvaliti prozvođaču helikoptera Agusta (danas AgustaWestland), po čijoj licenci se proizvode letjelice i u nekim drugim zemljama.

O Belgiji i njihovoj vazduhoplovnoj industriji mogu reći samo da su krajem tridesetih stajali jako loše, a da bi do osamdesetih, naglo popustili.

p.s. Osim toga, ne znam zašto ste se uhvatili vazduhoplovne industrije, kada se zna šta je kruna i simbol moći industrijskih kapaciteta države - proizvodnja (pardon, gradnja) podmornica.


Hvala svima za odgovore vezano za avione.

Veliki sam laik ali smatram da ta industrija podrazumeva neku osnovnu kriticnu akumulaciju tehnoloskih znanja,

industrijskog kapaciteta, finansije i u krajnjoj liniji pokazuje ambiciju bilo kog sistema, pa i jugoslovenskog; obe i prve i

druge Jugoslavije.

Podmornice :cry: nisam siguran da li je KJ ili SFRJ uopste imala sta reci na tom polju, interesantno sigurno jeste i to znati ali ne i presudno bitno.

Poenta cele price je da se pokaze i taj segment Jugoslavije 80etih. Poenta pominjanja i Kraljevine Jugoslavije i tadasnje proizvodnje, je to sto se ona cesto potpuno neopravdano pezorativno pominje. A daleko da je tako bilo.

Na kraju ali pre svega dosta je ljudi ovde koji su skloni podceniti Jugoslaviju 80etih, pa je njih radi dobro predstaviti mogucnosti koje su bile realne i postojale su, a koje danas, sveukupno gledano na teritorijama koje rado nazivam Banana Republics (tesko se odlucim koja mi je draza :D ), uopste ne postoje.

Danasnje generacije nemaju uopste mogucnost da u svojoj praksi okusaju tako sta. I to je jos jedan razlog za odliv mladih, pametnih ljudi iz ovih suverenih, demokratskih i suvremenih drzava, naslednica Jugoslavije.
Avatar
bokakotorska
 
Postovi: 1688
Pridružen/a: 23/10/2009 20:17
Lokacija: Smederevski Sandzak

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la The 51st State dana 29/05/2013 21:05


Gle cuda, nisu ni T-64 ni T-80 tada. Kao i T-72 koje su tada bile u prvim linijama i naspram NATO pakta.
Prva 72 sa reaktivnim oklopom se pojavila 1990 i imala je oznaku T-72BM.

Imala bolju pokretljivost i SUV od iste. Oklop 3 godine prije bio na tom nivou.


od 85ete ERA oklop je bio standard na svim sovjetskim tenkovima, a da si ziv i zdrav na t-64 je i poceo razvoj istog..., jednostavno 84-vorka je bila bolja od svoje savremene verzije t-72 kao i sto je orao bio bolji od miga..., i molim te jednom ali samo jednom preskoci sa lupetanjem...
The 51st State
 
Postovi: 4222
Pridružen/a: 12/01/2008 13:06

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la Seawolf dana 29/05/2013 21:24

bokakotorska je napisao/la:...Podmornice :cry: nisam siguran da li je KJ ili SFRJ uopste imala sta reci na tom polju, interesantno sigurno jeste i to znati ali ne i presudno bitno...


Pomislih, zbog tvojega nicka, da si više pomorski orijentisan. Dakle, ovako:

P 811 "Sutjeska", porinuta u brodogradilištu Uljanik u Puli, 1958-e godine. Ušla u u potrebu, 1962-e godine.
slika

P 812 "Neretva", porinuta u brodogradilištu Uljanik u Puli, 1959-e godine. Ušla u upotrebu, 1962-e godine.
slika

P 821 "Heroj", porinuta u brodogradilištu Uljanik u Puli, 1967-e godine. Ušla u upotrebu, 1968-e godine.
slika

P 822 "Junak", porinuta u brodogradilištu Split, 1968-e godine. Ušla u upotrebu, 1969-e godine.
slika

P 823 "Uskok", porinuta u brodogradilištu Uljanik u Puli, 1970-e godine. Iste godine, ušla u upotrebu.
slika

P 831 "Sava", porinuta u brodogradilištu Split, 1977-e godine. Ušla u upotrebu, 1978-e godine.
slika

P 832 "Drava", porinuta u brodogradilištu Split, 1980-e godine. Ušla u upotrebu, 1981-e godine.
slika
Seawolf
 
Postovi: 548
Pridružen/a: 14/06/2012 22:59

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la madner dana 29/05/2013 22:51

The 51st State je napisao/la:

Gle cuda, nisu ni T-64 ni T-80 tada. Kao i T-72 koje su tada bile u prvim linijama i naspram NATO pakta.
Prva 72 sa reaktivnim oklopom se pojavila 1990 i imala je oznaku T-72BM.

Imala bolju pokretljivost i SUV od iste. Oklop 3 godine prije bio na tom nivou.


od 85ete ERA oklop je bio standard na svim sovjetskim tenkovima, a da si ziv i zdrav na t-64 je i poceo razvoj istog..., jednostavno 84-vorka je bila bolja od svoje savremene verzije t-72 kao i sto je orao bio bolji od miga..., i molim te jednom ali samo jednom preskoci sa lupetanjem...


Standard :D
Dakako, zato su 10 godina poslje sve T-80ke usle u Grozny bez istog.

Jednostavno ne baratas cinjenicama, prva slika T-72 sa reaktivnim oklopom je iz 1990te i ta verzija je dobila novu oznaku za NATO snage. :roll:
Avatar
madner
 
Postovi: 37101
Pridružen/a: 09/08/2004 16:35
Lokacija: Takticki genije, strateski patuljak

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la madner dana 29/05/2013 22:52

Sto se tice Kraljevine, rekoh da je to jedna tuzna prica.

Zemlja seljaka, bez industrijske baze. Svega 300 000 radnika u cijeloj Jugoslaviji pred rat.
Avatar
madner
 
Postovi: 37101
Pridružen/a: 09/08/2004 16:35
Lokacija: Takticki genije, strateski patuljak

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la tvsabina dana 29/05/2013 22:58

madner je napisao/la:Sto se tice Kraljevine, rekoh da je to jedna tuzna prica.

Zemlja seljaka, bez industrijske baze. Svega 300 000 radnika u cijeloj Jugoslaviji pred rat.


Zemlja socijalne nepravde i sistematskog ugrožavanja ljudskih prava, autokratija najvećeg stepena kao Sjeverna Koreja danas.
Bilo ne ponovilo se :roll:
Avatar
tvsabina
 
Postovi: 2408
Pridružen/a: 24/11/2010 21:44
Lokacija: Ministarstvo za istraživanje ruda i gubljenje vremena

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la sinuhe dana 29/05/2013 23:03

Temelji avioindustrije jesu udareni u kraljevini. Ti ljudi su bili aktivni i u SFRJ, pa i brodska rafinerija Standard Oila.
Avatar
sinuhe
 
Postovi: 4239
Pridružen/a: 03/06/2011 11:33

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la radostan dan dana 29/05/2013 23:17

mene avioni i ratna tehnologija ne interesuju, kad ćemo preći na muziku, sport i žene?
Avatar
radostan dan
 
Postovi: 13369
Pridružen/a: 31/01/2010 21:26
Lokacija: madera

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la klavirdžija dana 29/05/2013 23:26

Po vašoj "logici", Sjeverna Koreja je vodeća svjetska ekonomska sila… Ne samo da imaju podmornice i avione, nego i nuklearne rakete, evo sad kažu i interkontinentalne! :-)
Avatar
klavirdžija
 
Postovi: 1041
Pridružen/a: 24/02/2013 11:38

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la bokakotorska dana 30/05/2013 00:09

tvsabina je napisao/la:
madner je napisao/la:Sto se tice Kraljevine, rekoh da je to jedna tuzna prica.

Zemlja seljaka, bez industrijske baze. Svega 300 000 radnika u cijeloj Jugoslaviji pred rat.


Zemlja socijalne nepravde i sistematskog ugrožavanja ljudskih prava, autokratija najvećeg stepena kao Sjeverna Koreja danas.
Bilo ne ponovilo se :roll:


1931 U Bosni i Hercegovini 345000 ljudi je zivelo u gradovima od ukupno 2.320.000., a od tih 345000 gradjana, pola ih je bilo islamske veroispovesti.

Predpostavka je da orali nisu. Pre no se dalje nastavi pljuvanje po sopstvenoj zemlji, proveri taj odnos u Belgiji na pr u to vreme :D

Ovim zavrsavam diskusiju na temu KJ, jer nema pozitivnog interesa.

Sabrina, pogledaj odakle si, vidi kakva su ljudska prava u tvojoj zemlji i koliko je njenih stanovnika izbeglo od te ljudske pravde pre no sto sledeci put krenes u frazeologiju o ljudskim pravima bilo gde drugde. Ili bilo kada pre.
Sacekaj popis pre no nasrnes na Severnu Koreju sledeci put.

Tako je Radosni, 1980, Made in Yugoslavia

http://www.youtube.com/watch?v=E0gLk-yvWME

slika
Zadnja izmjena: bokakotorska; 30/05/2013 13:50; ukupno mijenjano 1 put/a.
Avatar
bokakotorska
 
Postovi: 1688
Pridružen/a: 23/10/2009 20:17
Lokacija: Smederevski Sandzak

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la The 51st State dana 30/05/2013 07:43

Standard :D
Dakako, zato su 10 godina poslje sve T-80ke usle u Grozny bez istog.

Jednostavno ne baratas cinjenicama, prva slika T-72 sa reaktivnim oklopom je iz 1990te i ta verzija je dobila novu oznaku za NATO snage. :roll:


rovi...

http://books.google.ba/books?id=Q_jCD6i ... or&f=false

samo jedan izvor i ne skakuci...jah, ne baratam...
The 51st State
 
Postovi: 4222
Pridružen/a: 12/01/2008 13:06

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la sinuhe dana 30/05/2013 08:56

Socijalisticka BiH je od prethodnih drzava naslijedila Zeljezaru, Jelsingrad, Elektrobosnu, Sipad, Standard Oil, pivare, tvornice duhana.
U Hrvatskoj je tako Siemens postao Koncar, Bata Borovo...
Industrijalizacija i urbanizacija su karakteristicne za poslijeratnu Evropu i istocnu i zapadnu.
Avatar
sinuhe
 
Postovi: 4239
Pridružen/a: 03/06/2011 11:33

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la madner dana 30/05/2013 09:23

The 51st State je napisao/la:
Standard :D
Dakako, zato su 10 godina poslje sve T-80ke usle u Grozny bez istog.

Jednostavno ne baratas cinjenicama, prva slika T-72 sa reaktivnim oklopom je iz 1990te i ta verzija je dobila novu oznaku za NATO snage. :roll:


rovi...

http://books.google.ba/books?id=Q_jCD6i ... or&f=false

samo jedan izvor i ne skakuci...jah, ne baratam...


Ne baratas, naveo sam ti prvu verziju i oznaku NATO pakta za T-72 sa reaktivnim oklopom. Mozes provjeriti od kada postoji. Izvora je mnogo, no daleko od toga da je nesto postalo standard. Postoje i verzije M-84 sa reaktivnim oklopom i aktivnim odbranom ali to nije standard.

Inace, T-72 je bio najbolje oklopljeni tenk SSSR-a, gdje je najvece poboljsanje dodatni kompozitni oklop. Sto je uradjeno prije na M-84A.

Nego, da li je ili nije:
M-84A imao bolju mobilnost i vatrenu moc?
Avatar
madner
 
Postovi: 37101
Pridružen/a: 09/08/2004 16:35
Lokacija: Takticki genije, strateski patuljak

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la sinuhe dana 30/05/2013 09:28

Sovjetski tenk kojeg su Jugosloveni nesto tunirali. Nisu onda morali ni ici u SSSR ako su znali bolje.
Avatar
sinuhe
 
Postovi: 4239
Pridružen/a: 03/06/2011 11:33

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la madner dana 30/05/2013 09:30

To bi bio sljedeci korak, Vihor.

Isto tako je za avion bio plan izuciti MiG-29 pa napraviti bolje.
Avatar
madner
 
Postovi: 37101
Pridružen/a: 09/08/2004 16:35
Lokacija: Takticki genije, strateski patuljak

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la The 51st State dana 30/05/2013 09:36

kako god, ne zelim da ganjam rep...., vintas li vintas..., ali eto neka bude tvoja zadnja....
The 51st State
 
Postovi: 4222
Pridružen/a: 12/01/2008 13:06

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la bokakotorska dana 30/05/2013 14:04

slika

Podmornice P-911 služile su za plovidbu Jadranom, a bile su namijenjene da u slučaju rata prevoze diverzante koji bi postavili manja minska polja.

Te podmornice, dugačke 18,8, široke 2,7 i visoke 3,4 metra je projektovao Brodarski institut iz Zagreba, a sagrađene su u splitskom brodogradilištu Brodosplit.

Ali posle ostvarenja genijevih snova

slika

slika

slabo se valjaju ovakvi limovi u Brodosplitu.

Made in Yugoslavia 80ete

slika

http://www.youtube.com/watch?v=pJH8JlmFzhc
Avatar
bokakotorska
 
Postovi: 1688
Pridružen/a: 23/10/2009 20:17
Lokacija: Smederevski Sandzak

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la bokakotorska dana 30/05/2013 18:06

Osim aviona i podmornica, najlepsih zena i svakakvih ljudi, jedna stvar je u Jugoslaviji bila

laka i lepa, Geografija - dala se studirati uz nas kosarkaski tim. Krecem od 1980, zbog naslova teme, mada je

carolija krenula ranije....

Made in Yugoslavija je

KOSARKASKI SAVEZ JUGOSLAVIJE

par podataka

1980 Olimpijski pobednici - SSSR

1981 Drugi u Evropi - Cehoslovacka

1982 Treci na Svetskom - Kolumbija

1984 Bronzana na Olimpijadi - USA

1986 Treci na Svetskom - Spanija

1987 Treci u Evropi - Atina

1988 Srebrna na Olimpijadi – Juzna Koreja

1989 Evropski Sampioni – u JUGOSLAVIJI, 4 ta titula prvaka Evrope

1990 Svetski Sampioni – Argentina

1991 Evropski Sampioni – Italija

Inercija ove fantasticne organizacije - KSJ - potrajala je skoro kao I zemlja do

1995 Evropski Sampioni – Grcka

1996 Srebrna na Olimpijadi - USA

1997 Evropski Sampioni – Grcka

1998 Svetski Sampioni – Grcka

1999 Treci u Evropi - Francuska

2001 Evropski Sampioni – Turska 8mi put

2002 Svetski Sampioni - USA 5ti put

:tooo:
Zadnja izmjena: bokakotorska; 30/05/2013 22:42; ukupno mijenjano 1 put/a.
Avatar
bokakotorska
 
Postovi: 1688
Pridružen/a: 23/10/2009 20:17
Lokacija: Smederevski Sandzak

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la radostan dan dana 30/05/2013 21:33

kako se zove/zvao glumac sa ove slike gore?

djevojka mi liči na merimu isaković...
Avatar
radostan dan
 
Postovi: 13369
Pridružen/a: 31/01/2010 21:26
Lokacija: madera

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la sinuhe dana 30/05/2013 22:01

Ivica i Merima. I Gala Videnovic je iz tog vremena.
Avatar
sinuhe
 
Postovi: 4239
Pridružen/a: 03/06/2011 11:33

Re: Jugoslavija 1980-1992

PostPostao/la respo dana 30/05/2013 22:03

ivica klemenc
Avatar
respo
 
Postovi: 12683
Pridružen/a: 15/08/2009 05:26
Lokacija: ->oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ<-

PrethodnaSljedeća

Natrag na (H)istorija/povijest

Online

Trenutno korisnika/ca: / i 0 gostiju.